Okładka artykułu Inspirujące strony internetowe hoteli — Dobre przykłady i rozwiązania, które warto stosować
Inspiracje Poradniki

Inspirujące strony internetowe hoteli

Dobre przykłady i rozwiązania, które warto stosować

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Projekt strony internetowej tworzony na potrzeby konkretnej branży ma swoją specyfikę. Jedne strony nastawione są na sprzedaż, inne na nawiązanie kontaktu, jeszcze inne pełnią rolę wizerunkową. Kontynuując rozpoczęty w poprzednim artykule pomysł - wracam dzisiaj z listą ciekawych, inspirujących i zapadających w pamięć stron internetowych hoteli.

Dodatkowo w dzisiejszym artykule pokusiłam się nie tylko o pokazanie interesujących przykładów, ale także analizę tego co powinno znaleźć się na stronie internetowej hotelu i jaką rolę powinna ona pełnić. 

Zacznijmy więc od początku i postawmy się w roli potencjalnego klienta. Planujesz urlop, szukasz odpowiedniego miejsca, aby spędzić ten czas. Wchodząc na stronę, hotelu nie interesuje Cię więc duża ilość animacji czy szczególnie skomplikowane intro - chcesz raczej znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i jeśli wszystko Ci się spodoba - dokonać rezerwacji. Tylko tyle i aż tyle. 

Projektując strony internetowe, twórcy często mają skłonności do przesadzania i niepotrzebnego komplikowania życia - sobie, programistom i przede wszystkim klientom. Dlatego w dzisiejszym artykule podzieliłam się kilkoma podstawowymi zasadami, których przestrzeganie sprawi, że kolejna strona internetowa hotelu, którą stworzysz, będzie bardziej przyjazna i wygodniejsza w użytkowaniu, a równocześnie nie będzie wyglądać nudno czy szablonowo.

Jesteśmy wzrokowcami (szczególnie my - graficy). Decyzje, jakie podejmujemy, w dużej mierze opierają się o to, co widzimy, dlatego podstawowym zadaniem strony internetowej hotelu będzie pokazanie tego, jak on wygląda. Odpowiednie zaprezentowanie jego zalet w sposób wizualny to coś, na co musisz postawić nacisk w pierwszej kolejności. Może wydać się to sztampowe i oklepane, jednak najlepszym do tego celu narzędziem są zdjęcia i filmy wideo. Użyj ich jako tło widoczne po załadowaniu się strony, połącz je z innymi obrazami lub tekstem.

Inspirujące strony internetowe hoteliInspirujące strony internetowe hoteliJedne hotele zachęcają pięknymi wnętrzami, inne ciekawym otoczeniem, jeszcze inne dodatkowymi atrakcjami. W zależności od tego, co jest silną stroną hotelu, któremu projektujesz stronę, zdecyduj się na odpowiedni materiał wizualny. Twórcy strony hotelu Chill & CO. stawiają na pokazanie w pierwszej kolejności ciekawego, minimalistycznego wystroju wnętrz hotelowych przestrzeni. Widzimy je zarówno na ekranie po załadowaniu się witryny, jak i niżej (w połączeniu z dodatkowymi informacjami).

Inspirujące strony internetowe hoteliLoire Valley Lodges stawia natomiast na bliskość z naturą i oderwanie od codzienności. Zamiast pokazywać nam więc piękny wystrój, w wideo na stronie startowej oglądać możemy leśne krajobrazy i doświadczenia, jakie przeżywają jego goście.

Inspirujące strony internetowe hoteli

Hotel Icon wyróżnia natomiast przepych i bogactwo zdobień, dlatego właśnie na stronie wita nas pełne przepychu zdjęcie holu świetnie komponujące się z logo. 

Musisz pamiętać, że klimat strony internetowej powinien w jak największym stopniu oddawać doświadczenia, jakich może spodziewać się gość hotelowy. Taki spójny odbiór internetowej komunikacji i realnych wrażeń sprawi, że większa ilość odwiedzających hotel będzie zadowolona z pobytu. 

Za pomocą odpowiednio dobranej kolorystyki, typografii i wcześniej wspomnianych zdjęć możesz w dość prosty sposób sprawić, że dana witryna prezentować się będzie bardziej elegancko, przyjaźnie, tradycyjnie czy nowocześnie. W przeciwieństwie do wystroju wnętrz, czy dodatków stojących na hotelowych stołach, decyzja na temat tego, jaki ma być odbiór danej strony, nie wpływa znacząco na koszt jej wykonania. 

  • Elegancja - postaw na minimalizm, proste fonty szeryfowe lub bezszeryfowe, czerń i biel w połączeniu ze zdjęciami, które obrazują wygląd wnętrz i architektury.
  • Natura - wykorzystaj do tego celu występujące naturalnie w przyrodzie kolory, barwy i tekstury (nie muszą to być zdjęcia, możesz wykonać inspirowane ilustracje wektorowe). Postaw na zieleń, beże, brązy. Dodatkowo możesz wykorzystać stylizowane na rysunek odręczny ilustracje. 
  • Przystępność - na stronach hoteli z niższej półki cenowej możesz wykorzystywać większą ilość kolorów, a także szerszy zakres barw. Zaokrąglone rogi, cienie i bezszeryfowe fonty.
  • Nowoczesność - hotele coraz częściej wykorzystują nowoczesne technologie i kierują swoje rozwiązania dla jej miłośników. Projektując tego typu stronę, możesz pokusić się o wykorzystanie bardziej futurystycznych fontów czy ozdobników.

Przygotowanie zbyt eleganckiego wizerunku strony w stosunku do realiów sprawi, że klient zachęcony “dobrą reklamą” będzie zawiedziony tym, co zastanie na miejscu. Analogicznie - zbyt przyjazna strona eleganckiego hotelu odstraszy bardziej wyrafinowanych klientów. Niedopasowanie wyglądu i klimatu strony do realiów, to swego rodzaju dark pattern (stworzony celowo lub całkiem przypadkiem). One nawet jeśli dają chwilowo pozytywny efekt, szybko odbijają się czkawką.

Inspirujące strony internetowe hoteliDużo bieli, delikatny font szeryfowy i przygaszone zdjęcia oddają ciepły, ale elegancki klimat hotelu 11 Mirrors.

Inspirujące strony internetowe hoteli
Duże zdjęcia i ciekawa typografia na stronie Algarvimo połączone zostały z cieniami, wzorkami fal i zaokrąglonymi rogami, które sprawiają, że całość wygląda bardziej przystępnie i świetnie oddaje slogan „Luxury at low cost”.

Projektując stronę internetową hotelu, po ustaleniu szczegółów z klientem, musisz zastanowić się nad tym, jaki cel, albo jakie cele spełnić ma strona. W większości przypadków tej branży najważniejsze będzie udzielenie klientowi albo osobie zainteresowanej odpowiedzi na nurtujące pytania oraz umożliwienie rezerwacji (ewentualnie kontaktu).

Mogłoby się wydawać, że zwiększenie się zainteresowania (na przykład ilości zapytań telefonicznych) po zmianie strony internetowej, to coś, co zostanie ocenione przez klienta pozytywnie. Może się jednak okazać, że będziemy mieć tutaj do czynienia z klęską urodzaju - sytuacją w której ilość zapytań się zwiększyła, jednak ich jakość nie jest odpowiednia - czyli mówiąc wprost - ilość czasu potrzebna na obsługę kontaktu nie nie zwraca się w stosunku do ilości wykonanych rezerwacji. 

Aby uniknąć takiego efektu, możesz zastanowić się nad tym w jakim stopniu strona, którą tworzysz, powinna pełnić funkcję informacyjną. Podstawowe treści, które klient może chcieć znaleźć na stronie, to szczegóły na temat rodzajów pokojów, ich ceny, wyposażenie, informacje na temat doby hotelowej, godzin podawania śniadań, możliwości pobytu ze zwierzętami oraz wizyt gości. W sprzedaży i zachęceniu do zakupu z pewnością pomoże lista dodatkowych atrakcji, historia firmy lub miejsca (o ile jest ciekawa), informacje o zdobytych nagrodach, restauracji i standardzie działania hotelu. 

Inspirujące strony internetowe hoteli

Restort Samsara Ubud sprzedaje nie tylko miejsce noclegowe, ale także wizję doświadczenia, jakie będzie dane przeżyć gościom hotelowym. Dlatego już na stronie głównej twórcy wdrażają nas w historię działalności tego miejsca oraz informują o wyjątkowych detalach hotelowych pokoi.

Inspirujące strony internetowe hoteli

Na stronie tego hotelu w zakładce Activities możesz zobaczyć prosty sposób na to, jak estetycznie pokazać można dostępne dla klientów dodatkowe atrakcje, które mogą zachęcać do odwiedzin tego miejsca także poza sezonem wakacyjnym.

Inspirujące strony internetowe hoteli

Jeśli hotel oferuje takie usługi, warto stworzyć odpowiednią zakładkę, która odpowie na pytania związane z możliwością organizacji innego rodzaju wydarzeń - wesel, konferencji, spotkań firmowych.

Dodatkowo niezbędną informacją na stronie internetowej hotelu jest oczywiście ta na temat samej dostępności miejsc - czasy, kiedy dzwoniło się ustalić konkretny termin, są już całe szczęście za nami. Projektując stronę internetową hotelu, Twoim zadaniem będzie także upewnienie się, że w każdym momencie klient ma możliwość dokonania rezerwacji. Bardzo często przycisk, albo cały boks do tego zachęcający znajduje się w widoku aktualnego ekranu i jest przyklejony do brzegu.

Inspirujące strony internetowe hoteli
Twórcy strony resortu Jannata zdecydowali się na przyklejenie menu oraz zachęcenia do dokonania rezerwacji z prawej strony ekranu. Dzięki temu zainteresowany w każdym momencie może zabookować sobie nocleg.

Inspirujące strony internetowe hoteli

Na stronie internetowej Sleeping In Krakow zachęta do rezerwacji znajduje się zawsze w lewym górnym rogu ekranu. Dzięki temu nawet pomimo skomplikowanej budowy witryny, nikt nie będzie miał wątpliwości co do tego, jakie kroki należy podjąć, aby zarezerwować nocleg.

A na co Ty zwracasz uwagę, kiedy projektujesz strony internetowe hoteli?

To może Cię zainteresować