Założona w 1925 roku Fundacja Kościuszkowska promuje zacieśnianie więzi między Polską a Stanami Zjednoczonymi poprzez wymianę edukacyjną, naukową i kulturalną.
Przyznaje rocznie do 1 miliona dolarów stypendiów przyznawanych młodzieży i naukowcom z Polski i USA.
Promuje także szeroko polską kulturę w Ameryce poprzez organizację wystaw, koncertów i konkursów. Upamiętnia również postać samego Tadeusza Kościuszki - wybitnego generała, powstańca i bohatera obu narodów.Fundacja Kościuszkowska od zawsze w logo posługiwała się swoją pełną nazwą oraz skomplikowaną formą pieczęci z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki. Ponieważ głównym celem była prostota wizualna i komunikacyjna, TOFU Studio postanowiło zbudować cały koncept marki w oparciu o powszechnie stosowany przez pracowników, fundatorów i ludzi związanych z fundacją skrót: theKF.
Poza znakiem głównym powstał też szereg elementów wspierających komunikację - łącznie z wersją pieczęci wywodzącą się wprost z obecnego znaku, stosowaną wyłącznie okazyjnie.
Całości identyfikacji dopełnia elastyczny Key Visual przypisany konkretnym sferom działalności samej fundacji
Art direction: Anna Małecka
Design: Anna Małecka
Design support: Anna Holik, Basia Kowal
Consultacy: Marek Skulimowski, Dominika Orwat, Anna Tarnawska
Web development: Marta Przyborowska, Jakub Przyborowski
Business: Daniel Naborowski
Client: The Kosciuszko Foundation
Chcesz, aby Twój projekt znalazł się w kolejnym tekście z serii „52 tygodnie designu”? Nie czekaj - prześlij nam go na redakcja@grafmag.pl.