Okładka artykułu Studio architektoniczne Morfos — Identyfikacja wizualna autorstwa Markiewicz Studio
Inspiracje

Studio architektoniczne Morfos

Identyfikacja wizualna autorstwa Markiewicz Studio

0

MORFOS to studio architektoniczne z siedzibą w Mediolanie. Specjalizuje w projektowaniu budynków oraz pomieszczeń kontrolnych infrastruktury krytycznej.

Zakres Projektu: Badania i Analiza, Strategia, Logo, System Tożsamości Wizualnej, Druk, Animacje, 3D Motion

O Projekcie

Efektem prac jest stworzenie ram projektowych, które odzwierciedlają filozofię marki, opartej na dynamice, równowadze między technologią a naturą oraz silnej orientacji na użytkownika. Na tej podstawie zaprojektowaliśmy nową strategię marki, logo, identyfikację wizualną, pakiet animacji 3D, pakiet materiałów drukowanych i pakiet materiałów pod media.

Logotyp „MORFOS” składa się z niestandardowo zaprojektowanych liter. Forma liter ma odzwierciedlać główne kategorie wizualne firmy, jakimi są wrażliwość (natura), dynamizm i technologia. Dynamiczne i płynne formy są używane do przekazania ruchu i energii. Logotyp został również zaprojektowany tak, aby był elastyczny i adaptowalny, umożliwiając różne konfiguracje w zależności od kompozycji i kontekstu, w jakim jest używany.

Identyfikacja wizualna MorfosIdentyfikacja wizualna Morfos

Identyfikacja wizualna Morfos

Język Wizualny

Główne kategorie: Technologia, Natura, Orientacja na Użytkownika, Wrażliwość, Dynamizm, Współpraca, Innowacja, Biophilia

Język wizualny to połączenie inspiracji naturą i innowacji technologicznej, komunikowane poprzez dynamiczne formy, minimalistyczną paletę kolorów i nowoczesną typografię. Elementy te nie tylko wzbogacają estetykę, ale również promują związek z naturą, co jest centralnym punktem filozofii projektowania Morfos.

System został zaprojektowany tak, aby był elastyczny, a jednocześnie spójny, wspierając narrację marki na różnych platformach i w różnych mediach.

System winiet jest rozszerzeniem logotypu, co pozwala na silniejszą integrację z systemem identyfikacji wizualnej i włączenie logotypu w kompozycje marki. Winiety i ich elementy mogą być elastycznie modyfikowane i animowane, co sprawia, że język wizualny marki staje się bardziej płynny i dynamiczny, inherentny do form występujących w naturze.

Kształty występujące w naturze posłużyły jako inspiracja do stworzenia języka wizualnego. Odnosi się to bezpośrednio do stylu projektowania stosowanego przez projektantów Morfos.

Identyfikacja wizualna MorfosIdentyfikacja wizualna MorfosIdentyfikacja wizualna Morfos

Credits:
Studio: Markiewicz Studio
Strategy & Concept: Michał Markiewicz
Creative Direction & Design: Michał Markiewicz
Motion & 3D: Kasia Olejarczyk 
Graphic Design: Edyta Mucha 
Web Design: Edyta Mucha
To może Cię zainteresować