MORFOS to studio architektoniczne z siedzibą w Mediolanie. Specjalizuje w projektowaniu budynków oraz pomieszczeń kontrolnych infrastruktury krytycznej.
Zakres Projektu: Badania i Analiza, Strategia, Logo, System Tożsamości Wizualnej, Druk, Animacje, 3D Motion
O Projekcie
Efektem prac jest stworzenie ram projektowych, które odzwierciedlają filozofię marki, opartej na dynamice, równowadze między technologią a naturą oraz silnej orientacji na użytkownika. Na tej podstawie zaprojektowaliśmy nową strategię marki, logo, identyfikację wizualną, pakiet animacji 3D, pakiet materiałów drukowanych i pakiet materiałów pod media.
Logotyp „MORFOS” składa się z niestandardowo zaprojektowanych liter. Forma liter ma odzwierciedlać główne kategorie wizualne firmy, jakimi są wrażliwość (natura), dynamizm i technologia. Dynamiczne i płynne formy są używane do przekazania ruchu i energii. Logotyp został również zaprojektowany tak, aby był elastyczny i adaptowalny, umożliwiając różne konfiguracje w zależności od kompozycji i kontekstu, w jakim jest używany.
Język Wizualny
Główne kategorie: Technologia, Natura, Orientacja na Użytkownika, Wrażliwość, Dynamizm, Współpraca, Innowacja, Biophilia
Język wizualny to połączenie inspiracji naturą i innowacji technologicznej, komunikowane poprzez dynamiczne formy, minimalistyczną paletę kolorów i nowoczesną typografię. Elementy te nie tylko wzbogacają estetykę, ale również promują związek z naturą, co jest centralnym punktem filozofii projektowania Morfos.
System został zaprojektowany tak, aby był elastyczny, a jednocześnie spójny, wspierając narrację marki na różnych platformach i w różnych mediach.
System winiet jest rozszerzeniem logotypu, co pozwala na silniejszą integrację z systemem identyfikacji wizualnej i włączenie logotypu w kompozycje marki. Winiety i ich elementy mogą być elastycznie modyfikowane i animowane, co sprawia, że język wizualny marki staje się bardziej płynny i dynamiczny, inherentny do form występujących w naturze.
Kształty występujące w naturze posłużyły jako inspiracja do stworzenia języka wizualnego. Odnosi się to bezpośrednio do stylu projektowania stosowanego przez projektantów Morfos.