Okładka artykułu Firefox z nowym brandingiem — Mozilla prosi „Internet” o radę
Aktualności

Firefox z nowym brandingiem

Mozilla prosi „Internet” o radę

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Co widzicie, kiedy ktoś powie „Firefox”? Z pewnością charakterystycznego dla tej marki, zawiniętego w kulkę liska. A o czym myślicie? Na pewno o przeglądarce internetowej. I chociaż oba te skojarzenia są bardzo bliskie prawdy, nie do końca nią są.

Firefox to na dzień dzisiejszy o wiele więcej niż tylko przeglądarka internetowa i Mozilla chce dać o tym znać za pomocą… brandingu!

W poniedziałek na oficjalnym blogu marki mogliśmy przeczytać, że rozpoczęły się właśnie prace nad rebrandingiem, a mówiąc dokładniej nad stworzeniem design systemu Firefox. Na ten moment do publicznej wiadomości zostały przekazane dwie koncepcje, które stanowią podstawę dla dalszych prac projektowych.

Nowy design system Firefox

Na powyższym obrazku możecie zobaczyć dwie linie, które zostały zaprezentowane przez Mozillę. Pierwszy symbol, to logo główne całej marki Firefox, czyli baza z którą chcą być utożsamiani w umysłach odbiorców. Kolejne trzy, to symbole dla różnych wersji przeglądarki Firefox. Dalej mamy propozycje (jak można przeczytać w tekście – bardzo wstępne) nowych produktów, które będą dopiero powstawać.

Obie linie oparte są o dość podobną kolorystykę o nasyconych barwach. Pierwsza z nich wygląda nieco bardziej płasko i nowocześnie. Osiągnięto to przede wszystkim wykorzystując bardzo delikatne przejścia tonalne. Drugiej linii zdecydowanie bliżej do obecnego wyglądu ikony Firefoxa – możecie na niej dostrzec mocniejsze cienie i silniejsze gradienty. Część z ikon, to grafiki liniowe.

Nowy design system Firefox

Jak możemy przeczytać na blogu Mozilla – twórcy zadają sobie i Wam pytania:

  • Czy te systemy kojarzą się Wam z Firefoxem?
  • Na ile są one spójne?
  • Czy są wystarczająco uniwersalne, aby tworzyć nowe produkty?
  • Czy kojarzą się z szybkością, bezpieczeństwem, odpowiedzialnością, innowacją?
  • Czy sugerują, że Firefox stawia na użytkowników, a nie na zarobek?

Moim zdaniem zdecydowanie lepiej na te wszystkie problemy odpowiada linia pierwsza. Mocno zrywa z popularnym symbolem kojarzącym się z przeglądarką internetową w głównym logo, a wszystkie pozostałe symbole są zdecydowanie bardziej spójne i pasują do siebie lepiej.

Nowy Design system firefox

To już druga próba społecznościowego projektowania w historii Mozilla, pierwsza – której celem było stworzenie logo dla Mozilla – miała swój finał na początku 2017 roku. Jak widać – marka jest zadowolona z efektów takiej pracy i stawia na otwartość po raz kolejny.

A jakie jest Wasze zdanie na temat logo? Dajcie znać w komentarzach i oczywiście na blogu Mozilla, gdzie czekają na Wasze uwagi.

To może Cię zainteresować