21.co zostało stworzone jako firma-matka dla marki 21shares - najbardziej znanego start-upu w branży kryptowalut w Szwajcarii.
Pomysł narodził się gdy założyciele postanowili poszerzyć swoją działalność poza dwie pierwotnie istniejące marki - Amun Tokens oraz wyżej wymienione 21shares.
Pierwotnym założeniem i celem powstania firmy 21.co było zebranie wszystkich marek pod jednym dachem razem z ofertami pracy, uporządkowanie komunikacji w takich miejscach jak LinkedIn (gdzie pracownicy w CV wrzucali sobie różne nazwy w zależności od tego, którą marką głównie się zajmowali), stworzenie jednego źródła informacji na temat całej firmy (co było istotne z punktu widzenia inwestorów) jak i zwiększenie świadomości na temat tego, że wszystkie pod-marki należą do jednej spółki.
W październiku 2023 kierownictwo postanowiło zamienić 21.co z firmy macierzystej w markę posiadającą własną linię produktów finansowych, co skutkowało aktualizacją strony i identyfikacji wizualnej. Pomimo tego oryginalny kierunek wizualny stanowi nadal ciekawy case projektowania nieszablonowej identyfikacji firmy matki.
W ramach projektu powstało logo, styl ilustracji wraz z key visualem, zestaw patternów, księga znaku ze szczegółowymi wytycznymi, strona internetowa, zestaw szablonów na social media, animacje promujące markę w sieci oraz elementy wystroju i wyposażenia biur w Zurychu i Nowym Jorku.
Autor: Jerzy Zaręba, Yeah-G Design.