Okładka artykułu Znak inspirowany ruchem — Identyfikacja wizualna The Global Leaders Institute autorstwa Podpunkt
Inspiracje

Znak inspirowany ruchem

Identyfikacja wizualna The Global Leaders Institute autorstwa Podpunkt

Zdjęcie autora Wielu autorów
0

The Global Leaders Institute (GLI) to studia MBA dedykowane środowiskom kreatywnym, osobom zajmującym się sztuką i zarządzającym zespołami czy instytucjami kultury. Program skierowany jest m.in. do menedżerów kultury, przedsiębiorców artystycznych, producentów wydarzeń, reżyserów, kuratorów sztuki, liderów edukacyjnych, artystów scenicznych i innych.

Program studiów tworzą przedstawiciele m.in. uniwersytetów Harvard, Georgetown, Stanford, Duke, czy University of Chicago. 12-miesięczny cykl szkoleniowy daje możliwość rozwijania umiejętności pod okiem wybitnych pedagogów – laureaów Nagrody Nobla, nagród Grammy, Nagrody Polar, czy prelegentów TED, i innych partnerów reprezentujących 40 krajów.

Współpracę z waszyngtońską The Orchestra of American Group, założycielem marki GLI, zaczęliśmy w czerwcu 2023 roku. Zostaliśmy poleceni przez osoby, z którymi pracowaliśmy wcześniej w ramach projektu realizowanego przez Filharmonię Szczecińską – Music.Multimedia.Management. Jest to przykład na to, że dobrze wykonana praca przynosi kolejne zlecenia.

Projekt

GLI to marka, która przede wszystkim stawia na komunikację cyfrową – bardzo ważna jest tutaj aktywność w mediach społecznościowych, zdalna komunikacja z uczestnikami z różnych zakątków świata, informacyjny serwis internetowy. A z drugiej strony jednak tematyka i grupa odbiorców, wymagały od studia odniesień do sztuki, opracowania wyróżników wychodzących poza schemat minimalistycznych projektów cyfrowych.

Tak zrodził się motyw przewodni – wyrysowany z gestów dyrygenta znak i ilustracja, które spinają ze sobą elementy identyfikacji wizualnej. Dodany do nich ruch, tak potrzebny w projektach cyfrowych, również odzwierciedla ruch batuty. Ruch ten ma w sobie wyrafinowanie, ale wybija mocny rytm – jest wyrazisty i niesztampowy.

Współpraca

Projekt powstawał przy współudziale zespołu rozsianego w różnych częściach świata, miał charakter zdalny. Nie pracowaliśmy w ojczystym języku, nie bez znaczenia były różnice kulturowe – szczególnie w obszarze negocjacji budżetu i zakresu projektu.

Zanim przeszliśmy do pracy projektowej, opracowaliśmy z zespołem klienta brief projektowy, omówiliśmy i spisaliśmy wszystkie założenia, by mieć pewność że dobrze się rozumiemy. Wspieraliśmy też zespół GLI w prezentacji projektu przed zarządem i decydentami, przed osobami, które nie były zaangażowane w proces projektowy i które zapaliły tej realizacji zielone światło do wdrożenia. 

Projekt charakteryzowały dość częste spotkania – rozmawiając mogliśmy łatwiej i  precyzyjniej wyjaśniać niż za pomocą maila, mogliśmy przechodzić do kolejnych etapów.

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualnaThe Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualnaThe Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

The Global Leaders Institute (GLI) - identyfikacja wizualna

To co wyróżnia zespół GLI we współpracy to entuzjazm – czasami nam tego brakuje w naszych lokalnych współpracach. Dostrzeganie pozytywów, mobilizowanie dobrą oceną, przyjazna atmosfera, zaufanie i chyba też mniejsza lękliwość w podejmowaniu decyzji. 

Mamy też przyjemność tę współpracę kontynuować. Pracujemy obecnie nad założeniami architektury marki i submarek The Orchestra of American Group.

Klient: Mark Gillespie, Mariangela Quiroga, Santiago Hernández / The Orchestra of the Americas Group

Creative Director: Emilka Bojańczyk / Podpunkt

Design & Motion design: Zuza Charkiewicz / Podpunkt

Animation: Ewa Najnigier-Galińska / Podpunkt

To może Cię zainteresować