Marka „Poland. Business Forward”, stworzona przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), służy jako globalny promotor polskiej ekonomii. Wszystkie działania promocyjne związane z polską gospodarką noszą jej sygnaturę, co podkreśla jej centralną rolę w inicjatywach wspieranych przez PAIH.
Podstawą koncepcji „Poland. Business Forward” jest otwartość, co pozwala na szerokie spektrum działań promocyjnych pod jednym, uniwersalnym szyldem. Tym samym, marka staje się rodzajem „parasola”, pod którym mieści się wiele inicjatyw mających na celu promowanie Polskiej Gospodarki.
Projekt wizualny marki, opracowany przez Leniva° Studio, miał na celu stworzenie prostej, zrozumiałej i subtelnej identyfikacji, która wspiera bezpośrednio promowane marki, odchodząc od konwencjonalnych, figuratywnych reprezentacji Polski.
Inspiracją była praca tego samego studia nad brandingiem polskiej obecności na Expo w Dubaju w 2021 roku oraz przygotowania do Expo w Osace, Kansai, w 2024 roku. Doświadczenia z Dubaju pokazały, że minimalistyczny design jest skutecznym podejściem, co skłoniło decydentów do zrezygnowania z bardziej bezpośrednich rozwiązań graficznych.
Nowa identyfikacja „Poland. Business Forward” ma na celu utrwalenie silnej i pozytywnej wizerunkowej marki Polskiej Gospodarki na świecie. Jest ona otwarta i elastyczna, oferując przestrzeń na promowanie wybranych sektorów gospodarki.
Charakterystyczna dla „Poland. Business Forward” jest jej rola jako akceleratora, otwierającego nowe możliwości. Minimalistyczna i czysta forma znaku zapewnia miejsce na tworzenie atrakcyjnych komunikatów dla różnych sektorów i powiązanych z nimi organizacji.
Identyfikacja ta jest opisana jako system projektowania ze względu na jej skalowalność i koncentrację na typografii, co zapewnia elastyczność wizualną. Oprócz głównego brandingu, system uwzględnia również elementy dodatkowe, akcentując architekturę marki. Została ona zaprojektowana w sposób ułatwiający jej zastosowanie i zarządzanie marką, w tym poprzez dostarczenie „cyfrowego brandbooka” – przestrzeni marki, która umożliwia przedsiębiorcom szybki dostęp do niezbędnych materiałów.
Leniva° Studio Team
Neon Neonov – Concept
Kamil Przybyła – Brand Works
Lena Mitkowa – Coordination
Michał Witucki – UX / GUI
Kasia Jasińska – PPT Implementation
Client’s Team
PAIH
Katarzyna Antosik
Anna Kaczmarska
Agnieszka Bolimowska
Więcej informacji znajdziecie w portfolio studia.