Rozpoczynając współpracę z klientem branży Web3 zwykle spodziewamy się nieoczywistych pomysłów i otwarcia na nowe rozwiązania. Jednak współpraca z ekipą Almanak była pod tym kątem wyjątkowa. Nasze wizje szybko znalazły wspólne tory, a klarowność i spójność w definiowaniu koncepcji oraz bezproblemowa komunikacja miały znaczny wpływ na sukces tej współpracy.
Almanak to platforma do zarządzania, która bazując na analizie danych tworzy symulacje i przewidywania zmian na rynku kryptowalut. Ma ona za zadanie rozpoznać metody optymalizacji dla projektów zdecentralizowanych finansowo (DeFi). Nasz zespół Owls Department był odpowiedzialny za stworzenie brandingu Almanak zarówno offline jak i online.
Od czego rozpoczęliśmy proces projektowy?
Punktem startowym dla stworzenia identyfikacji wizualnej było zrozumienie natury organizacji. Almanak, tworząc scenariusze inwestycyjne dotyczące przyszłości i opierając je na analizie danych, porusza się na granicy realizmu i magii. Właśnie ta tajemniczość zainspirowała nas do użycia motywu czarnej dziury jako elementu kluczowego dla całej identyfikacji.
Skupiliśmy się na horyzoncie zdarzeń, czyli punkcie, za którym znika wszelka materia. Miejscu, gdzie niemożliwe staje się możliwe.
Dobór kluczowych elementów designu
Nasza „kosmiczna” analogia pozwoliła na stworzenie unikalnej historii wizualnej, która równocześnie zainteresuje odbiorców, jak i zachwyci interesariuszy. Dla procesu projektowego właśnie to nawiązanie do kosmosu zdefiniowało ostateczny ton marki. Z jednej strony podkreśla jej ścisły, techniczny i budzący zaufanie charakter, z drugiej – rozbudza zainteresowanie jej metafizyczną, nieodkrytą naturą.
Tajemniczy, a zarazem matematyczny duch marki jest widoczny zarówno w logo, jak i na starannie wykalibrowanym designie strony internetowej.
To, co zdecydowanie podkreśla poczucie tajemniczości to dobór kolorów, gradientów i animacji nawiązujących do kosmosu. Natomiast geometryczne fonty, cienkie linie w diagramach oraz wyraźny podział treści nadają projektowi rzetelności i technicznego wydźwięku. Animacje numerów oraz kryptograficzny dodatek do imion członków zespołu świetnie pokazują naszą zabawę formami na granicy nauki i metafizyki.
To, co pomoże Ci podczas projektowania dla Web3
Wierzymy, że proces projektowy rozpoczyna się już od pierwszego kontaktu z klientem. Jednak odpowiednie podejście i otwarty umysł będą niezbędne przez cały czas, aż do ostatnich szlifów i oficjalnego startu projektu. Zebraliśmy trzy krótkie, ale absolutnie podstawowe zasady, które pomogą Ci na każdym etapie pracy:
Holistyczne podejście do myślenia o projekcie oraz określenie charakteru marki na najwcześniejszych etapach tworzenia.
Poświęcenie czasu na metodyczne przedstawienie swojej wizji i uzasadnienie, co ona oznacza. Pomoże Ci to w późniejszej pracy, ułatwiając dalszą komunikację z klientem.
Otworzenie umysłu na niekonwencjonalne pomysły. Sami musieliśmy uwolnić się od tak zwanego tunelowego widzenia i odkryć, że świat kryptowalut nie musi być pokazany jedynie przez mocne kolory i abstrakcyjne formy!
Od początku do końca współpraca z zespołem Almanak była prawdziwą przyjemnością, a to wszystko dzięki wzajemnemu zrozumieniu i dzieleniu wspólnej wizji. To bardzo istotne podczas pracy aspekty, które ułatwiają jej przebieg na każdym etapie.
Efektem jest powstanie świetnego brandingu, z którego zarówno my jak i klienci jesteśmy bardzo zadowoleni.