Okładka artykułu Rower, taki jak TY. — Rebranding rowerowej marki premium ANTY od Mamastudio
Inspiracje

Rower, taki jak TY.

Rebranding rowerowej marki premium ANTY od Mamastudio

0

Antymateria to warszawski producent wysokiej jakości, stalowych miejskich rowerów premium, obecny 10 lat na polskim rynku.

Dzisiejszy klient rowerów premium, jest inny niż ten sprzed 10 lat. Częściej wybiera rower, którym może wyjechać poza miasto, do lasu. Antymateria odpowiada na ten trend szytymi na miarę produktami, z kategorii graveli i rowerów przełajowych. Jednak identyfikacja wizualna oraz język marki bazujące na MIEJSKOŚCI Antymaterii, nie wspierały wystarczająco nowych produktów. Nadszedł najwyższy czas, by zmienić strategię marki oraz branding.

Antymateria jest kojarzona z możliwością kastomizacji produktu. To znakomicie rezonuje z coraz istotniejszym oczekiwaniem klientów, co do indywidualnego wyglądu i przeznaczenia rowerów. Nie miało to jednak odzwierciedlenia w brandingu i komunikacji marki. Logo, język, elementy graficzne na ścieżce zakupowej Antymaterii nie budowały doświadczenia rowerów premium, tworzonych na indywidualne potrzeby swoich klientów.

Rower premium jest jak droga biżuteria - projektowany pod konkretną osobę, robiony z jubilerską dokładnością i zachwycający swoim wyglądem.

W nowej strategii marki, to osoba kupująca rower jest TWÓRCĄ. Ma wpływ na wygląd, cechy funkcjonalne i typ roweru jaki powstaje dla niej. Doświadczeni pracownicy Antymaterii niemalże kroją i szyją swoje rowery dla klientów, z najlepszej jakości komponentów. W wyniku tej wyjątkowej kreacji powstaje unikatowy i jedyny w swoim rodzaju rower.

By nadać znaczenia zmianie jaka zachodzi w życiu marki, zdecydowano na skrócenie słowa Antymateria, do pierwszego członu - ANTY. Nowa odsłona nazwy oprócz charakteru, zyskała również znaczenia, poprzez manifest podkreślający przekonania marki.

Manifest ANTY

Tworzymy rowery, ale robimy to według własnych zasad. Jesteśmy ANTY powtarzalności produktów, chcemy aby każdy z naszych klientów, mógł stać się właścicielem roweru, stworzonego według własnych potrzeb i estetyki. Jesteśmy ANTY powielaniu schematów dużych masowych produkcji, skupiamy się na każdym produkcie indywidualnie i ze szczególną uwagą, dostarczając jego najwyższą jakość. Jesteśmy ANTY dopasowywaniu klienta do produktu, a za dostosowaniem produktu do Twoich sprecyzowanych potrzeb.

Jesteśmy ANTY działaniu w pojedynkę. Chcemy aby nasze rowery były współtworzone razem z Tobą i powstawały ze wspólnej pasji. Ogromną przyjemność sprawia nam proces wybierania poszczególnych elementów i parametrów każdego z powstających u nas rowerów, dlatego zależy nam, abyś razem z nami uczestniczył w tym procesie, kreując rower stworzony do Ciebie.

Precyzja, droga i ruch

Inspiracją do stworzenia identyfikacji ANTY, stała się kojarzona z marką precyzja działania oraz motyw drogi, którą możemy przemierzać dzięki jej produktom. Precyzja przełożona została na stabilny krój pisma, którym posługujemy się w nowej identyfikacji. Pierwsza litera nazwy marki w logotypie, dzięki swojej wyjątkowej formie oddaje charakter mobilności, ruchu. To odniesienie nawiązuje też do możliwości przemieszczania się na swoich zasadach, spersonalizowanym i współtworzonym z marką rowerem.

Rebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama StudioRebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama StudioRebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama Studio

Rzemieślniczy charakter marki

Logotyp w wersji herbowej nawiązuje do rzemieślniczego charakteru marki, który wpisany jest w DNA ANTY. Wszystkie rowery są spersonalizowane i szyte na miarę. System logotypu, zaprojektowany jest w sposób, który pozwala na elastyczne stosowanie brandingu, w zależności od potrzeb komunikacyjnych. Litera „A” z logotypu, jest elementem charakterystycznym, pozwalającym budować patterny towarzyszące językowi wizualnemu ANTY.

Rebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama StudioRebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama StudioRebranding rowerowej marki premium ANTY od Mama Studio

Mamastudio zespół:

Strategia & naming: Piotrek Ręczajski, Jacek Walesiak, Zofia Heydel Szymborska
Project Management: Zofia Heydel Szymborska
Art Direction: Jacek Walesiak
Design: Jacek Walesiak, Kasia Wojciechowska
Photo: ANTY, Ania Martowska

To może Cię zainteresować