Lotnisko Chopina w Warszawie, największy port lotniczy w Polsce i strategiczny hub Europy Środkowo-Wschodniej, zyskało nowoczesny, spójny system identyfikacji wizualnej. Za jego opracowanie odpowiada Studio Wyraz we współpracy z Biurem Marketingu i Reklamy Polskich Portów Lotniczych.
Lotnisko dysponowało pewnymi elementami identyfikacji wizualnej, jednak brakowało spójnego i kompleksowego systemu brandingowego. Co więcej, wraz z rozwojem oferty i rosnącą liczbą pasażerów, kolejne materiały wizualne wdrażane były doraźnie, co w efekcie prowadziło do wizualnego chaosu i utrudniało intuicyjną nawigację po terminalach.
„Lotnisko Chopina to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, dlatego odświeżenie logo wymagało wyjątkowej wrażliwości i szacunku dla dotychczasowego wizerunku. Cieszę się, że udało się osiągnąć efekt, który łączy nowoczesność z ciągłością marki. Obecna identyfikacja wizualna jest bardziej przejrzysta, harmonijna i w pełni spójna z nowym Systemem Identyfikacji Wizualnej Portu. Nowa linia graficzna i kolorystyka przyciągają uwagę, podkreślając prestiż oraz dynamikę Lotniska Chopina.” – mówi Agnieszka Wieczorek, Dyrektor Biura Marketingu i Reklamy.
„Priorytetem w projekcie było doświadczenie pasażera. Nowy system miał w pierwszej kolejności wspierać podróżnych w korzystaniu z usług lotniska i poprawiać komfort poruszania się po jego przestrzeni. Dlatego przyjęto podejście ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Estetyka odgrywała ważną rolę, jednak równorzędne znaczenie miały funkcjonalność oraz konsekwentne wzmacnianie marki.”– podkreśla Małgorzata Bieroza, założycielka Studia Wyraz.
Punktem wyjścia nowego systemu stał się dotychczasowy logotyp oraz tzw. System informacji wizualnej autorstwa BlankStudio, czyli oznaczenia kierujące ruchem pasażerów. Dzięki temu zachowano spójność marki na wszystkich polach i płynne przejście do nowej identyfikacji.
Logotyp przeszedł jedynie subtelne modyfikacje, a charakterystyczna rozeta sygnetu stała się głównym motywem wizualnym, obecnym w większości layoutów. Rozbudowany został także język graficzny znany podróżnym z oznaczeń gate’ów czy punktów kontroli bezpieczeństwa. W efekcie powstał spójny i elastyczny system, obejmujący całą komunikację lotniska, w całości do obejrzenia nas stronie Wyrazu.
Studio Wyraz działa w ramach Grupy Przestrzeń, założonej w 2018 roku. Na swoim koncie ma projekty identyfikacji dla marek takich jak: Frisco, Perłał, Bobofrut, Delipop, Retail Robotics.