Okładka artykułu „SWOBODNIE. BO TAK” — Kubota z nową identyfikacją wizualną od muflon studio.
Inspiracje

„SWOBODNIE. BO TAK”

Kubota z nową identyfikacją wizualną od muflon studio.

0

Kubota, jedna z najpopularniejszych polskich marek lifestyle’owych oferujących klapki, odzież i akcesoria, prezentuje nową identyfikację wizualną, zaprojektowaną przez muflon studio.

Rebranding objął nie tylko logo, ale cały system komunikacji wizualnej, obecny na produktach, w digitalu i na nowej stronie internetowej.

Dlaczego Kubota zdecydowała się na zmianę?

Pierwsze logo Kuboty przyjechało do Polski w latach 90., koleją transsyberyjską, prosto z Chin w jutowych workach, w bagażu Doroty i Wiesława Michalskich.

Kultowe klapki miały swoją historię, ale sam znak graficzny już niekoniecznie. Nie stała za nim żadna angażująca opowieść, a jego forma – z ostrymi krawędziami i sportowym charakterem – nie oddawała wartości marki takich jak luz, komfort i dostępność – mówi Maria Prochaczek, Partner, Art Director muflon studio.  – Marka świadomie odchodzi od estetyki nostalgii lat 90., uznając, że nie można budować długofalowej strategii na sezonowych trendach – podkreśla Weronika Mehr, Partner, Art director

Nowe logo zaprojektowane przez muflon studio to nie tylko odświeżenie graficzne, ale przemyślany znak wpisujący się w wartości marki: swobodę, autentyczność i inkluzywność. – Największym wyzwaniem było stworzenie symbolu, który zachowa emocjonalny charakter marki, a jednocześnie będzie czytelny i funkcjonalny w różnych kontekstach – mówi Weronika Mehr z muflon studio – Projektując sygnet, zależało nam na uchwyceniu zarówno energii marki, jak i jej lekkości – dodaje Maria Prochaczek.

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studioIdentyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studioIdentyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studioIdentyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studioIdentyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Dynamicznie pochylony ukośnik to nawiązanie do starego sygnetu oraz symbol przełamywanie schematów – w modzie i myśleniu – a miękka, organiczna forma „chmury komfortu” przywodzi na myśl wygodę i luz. Razem te dwa elementy tworzą znak, który nie tylko wizualnie lepiej oddaje ducha Kuboty, ale też subtelnie nawiązuje do komunikatu „I ♥ Kubota”.

Chcieliśmy, aby nowy system identyfikacji był elastyczny i żywy taki, który rozwija się razem z marką. Kubota od zawsze jest blisko ludzi i zależało nam, by to poczucie swobody było widoczne w każdej warstwie komunikacji – podsumowuje Weronika Mehr – Dlatego nowy system wizualny oparliśmy m.in. na dynamicznym, variablowym kroju pisma oraz charakterystycznym kolorze cloudy. Razem tworzą wyrazistą, elastyczną i ponadczasową tożsamość marki, spójną w przestrzeni cyfrowej i fizycznej.

W ramach rebrandingu uproszczony został również claim, który stworzyła sama społeczność marki: wcześniejsze „Kubota to nie klapki, to styl życia” skrócono do formy “Kubota to styl życia”. Mimo wizualnych zmian, Kubota nie rezygnuje z kluczowych elementów swojej tożsamości: kultowe klapki na rzep zachowują dotychczasowe logo jako wyraz szacunku dla dziedzictwa lat 90.

Zależało nam, by wprowadzane zmiany nie odcinały Kuboty od jej historii, ale pokazywały jej rozwój. To projekt, który łączy nowoczesność z emocjonalnym przywiązaniem do marki – podsumowuje Maria Prochaczek.

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Identyfikacja wizualna Kubota - rebranding 2025, muflon studio

Kampania „SWOBODNIE. BO TAK”

Co ważne, twarzami kampanii „SWOBODNIE. BO TAK”, wyreżyserowanej przez duet December x Zieliński, zostali pracownicy Kuboty – ludzie, którzy tworzą ją od środka i najlepiej oddają jej charakter: są autentyczni, naturalni i po prostu są sobą. Nowy system wizualny jest efektem strategii brandingowej, która nie kreuje wartości marki na nowo, lecz wzmacnia te, które były obecne w Kubocie od zawsze. Jak podkreśla Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kuboty, rebranding to „naturalna ewolucja marki, która dorasta razem ze swoją społecznością”. 

Credits:

Strategia marki etap I: Tigers, Daniel Kotliński
Strategia marki etap II: Hanka Dziubińska
System identyfikacji wizualnej: muflon studio
Koncepcja kampanii rebrandingowej: muflon studio x Hanka Dziubińska
Produkcja sesji zdjęciowej i wideo: Warsaw Creatives
Reżyseria wideo i zdjęcia: December Zieliński
Produkcja sesji lookbookowej: Bulletproof Warsaw
Zdjęcia lookbook: Maciej Nowak /Bulletproof Warsaw
Kampania mediowa: Initiative Media Warszawa

To może Cię zainteresować