Okładka artykułu Grafmagowe podsumowanie — Roku 2019
Aktualności

Grafmagowe podsumowanie

Roku 2019

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Kolejny rok prawie za nami! Nadszedł więc czas na małe podsumowanie działań na Grafmagu i podzielenie się z Wami naszymi planami na przyszłość.

Rok 2019 był dla nas wyjątkowy, pierwszy, który od początku naszego prowadzenia Grafmaga (i zresztą firmy też) nie był nastawiony na to, żeby poprawić wyniki, a na to, żeby go przetrwać i „nie dać ciała”. Ta spora zmiana podejścia całe szczęście nie wynika z tego, że już nam się znudziło, ani że się wypaliliśmy, a z kwestii osobistych – w rok 2019 weszłam w ciąży, a w sierpniu do naszej ekipy dołączyła nowa twarz, która niestety jeszcze co najmniej 16 lat nie napisze za mnie artykułu. W związku z tym, ambitnym celem na ten rok było zachowanie cyklu publikacji dwóch artykułów tygodniowo i przeprowadzenie kolejnej edycji konferencji przy równoczesnym niezbankrutowaniu naszego studia graficznego – całe szczęście daliśmy radę, chociaż nie było łatwo.

Po wyczerpującym i nieco szalonym drugim półroczu 2019, powoli porządkujemy wszystkie sprawy zawodowe i wracamy do wyznaczania sobie celów i realizacji tych, które zawaliliśmy w tym roku – ale o tym za moment.

Jeśli chodzi o statystyki, w 2019 roku odwiedziło nas ponad 550 000 użytkowników, którzy wygenerowali niemal 1 700 000 odsłon. Dla nas to piękne liczby i jako strona typowo branżowa – myślę, że nie ma się czego wstydzić. W tym roku zanotowaliśmy 10% wzrost ilości użytkowników, czyli dokładnie tyle samo, co rok temu. To sporo, szczególnie, że w drugiej połowie roku nieco zaniedbaliśmy nasze media społecznościowe – to obiecujemy poprawić!

Tekstowo prym w najpopularniejszych artykułach ciągle wiodą podobne tematy, co świetnie pokazuje, że większość ruchu na Grafmagu pochodzi z wyszukiwarek.

Z kwestii okołografmagowych – zostaliśmy patronem wielu ciekawych inicjatyw, a oprócz tego znalazłam się w jury czterech bardzo fajnych konkursów dla projektantów – Re:2018 na najlepszy branding roku, PGDAwards, Projekt Roku organizowanym przez STGU oraz Cover Awarts (w którym ciągle można oddawać głosy w głosowaniu publiczności). To dla mnie zupełna nowość i przy okazji niezła frajda, bo mogę poznać naprawdę ciekawe osoby, które wcześniej podziwiałam z daleka.

GrafConf 2019

W 2019 roku po raz kolejny porwaliśmy się także na organizację konferencji dla projektantów – GrafConf. To już trzecia edycja, z roku na rok w roli organizatorów czujemy się trochę pewniej i podchodzimy do tego z nieco większym luzem (chociaż stresu ciągle jest ogrom, a na scenie czujemy się koszmarnie). W tym roku – ze względów, o których wspominałam na początku postu – nie zmienialiśmy zbyt wiele, więc zarówno skala wydarzenia, atrakcje, jak i tematyka była bardzo podobna do tej, którą znać możecie z roku 2018. GrafConf, to dla nas jedna z niewielu okazji na to, aby spotkać się z Wami na żywo – bardzo dziękujemy Wam za wszystkie miłe słowa, potrafią dać kopa do działania na cały rok!

GrafConf 2020 planujemy nie na jeden, a na dwa dni. To dla nas bardzo duża zmiana, jednak zarówno zeszłoroczne, jak i tegoroczne ankiety utwierdzają nas w przekonaniu, że to dobra droga. Na nadchodzącą edycję ponownie zapraszamy do Torunia, całe szczęście w zdecydowanie bardziej przyjaznym temperaturowo – terminie październikowym (nieoficjalnie będzie to 10 i 11 października).

Co dalej?

Przed nami kolejny rok, czas więc czas na kolejne plany – mamy ich trochę, bo chcemy, aby Grafmag po stagnacji ruszył nieco z kopyta.

Planem numer jeden i najsilniejszym postanowieniem na ten rok dla mnie jest stworzenie pierwszego produktu – będzie to kurs projektowania stron dedykowany osobom, które chcą się podszkolić, a na co dzień pracują w innych dziedzinach grafiki. Z zamiarem napisania go noszę się już od dłuższego czasu, mam nadzieję, że dzięki podzieleniu się z Wami tym pomysłem, będę miała nieco więcej motywacji, aby cel wykonać. Przy okazji – dajcie znać czy coś takiego by Was interesowało i jakie zagadnienia są dla Was najważniejsze.

Żeby pomysł z kursem mógł ruszyć, konieczne będzie odświeżenie backendu Grafmaga, czyli stworzenie wspomnianego w zeszłym roku design systemu i przygotowanie nowej wersji strony. Chcemy, aby było szybciej, bardziej nowocześnie i przede wszystkim – dawało szansę na rozwój i pozwalało na dopisywanie funkcji (obecna wersja była tworzona typowo jako blog). Już w zeszłym roku myśleliśmy o uzupełnieniu Grafmaga o oferty pracy i wydarzenia dla projektantów – nie zdążyliśmy. Wydarzenia, to coś, co na pewno na Grafmagu się pojawi (bo otrzymujemy o nich naprawdę masę informacji), z ofertami pracy będziemy się jeszcze zastanawiać – koniecznie dajcie znać co o tym myślicie! Dodatkowe funkcje to pewnie pomysł na kolejne lata, ale to kierunek, który bardzo nam się podoba.

W tym roku będzie nas też nieco więcej w social media – założyliśmy profil na Instagramie (zapraszamy do obserwowania), będziemy też nieco żywiej prowadzić nasz fanpagegrupę na Facebooku. Jeśli chcecie być na bieżąco – zapiszcie się do newslettera (formularz znajdziecie w stopce), od nowego roku zaczniemy wreszcie rozsyłać wiadomości.

Bardzo chciałabym, aby w tym roku odświeżenia doczekały się też nasze dwa projekty, które cieszyły się dużym zainteresowaniem – testy tabletów graficznych oraz ankieta o zarobkach grafików. Oba są w naszym zasięgu, oba mieliśmy realizować już w 2019 roku, mam nadzieję, że 2020 będzie czasem, kiedy to się uda.

Na koniec chciałabym też rzucić pomysłem, z którym nosimy się od dłuższego czasu, ale trochę brakuje nam motywacji – mowa tutaj o podcaście, w ramach którego rozmawialibyśmy z ciekawymi osobami, głównie oczywiście projektantami graficznymi. Słuchalibyście?

Jak co roku czekamy też na Wasze rekomendacje na temat tego o czym chętnie byście poczytali, czego Wam tutaj brakuje i (może) co się Wam tutaj podoba.

Szczęśliwego Nowego Roku!

To może Cię zainteresować