Okładka artykułu Amerykański sprzęt campingowo-outdoorowy w polskim wydaniu — Identyfikacja wizualna BOC autorstwa Alana Kamińskiego
Inspiracje

Amerykański sprzęt campingowo-outdoorowy w polskim wydaniu

Identyfikacja wizualna BOC autorstwa Alana Kamińskiego

0

BOC to amerykański producent sprzętu campingowo-outdoorowego, z siedzibą w Brooklynie, Nowym Jorku. Firma działa na rynkach amerykańskim i japońskim, na którym marka ma największą bazę klientów. Marka potrzebowała dopracowania i ujednolicenia swojej identyfikacji wizualnej oraz nadania jej nowego charakteru. Rebranding objął lifting logo, nowy system typograficzny oraz spójną identyfikację produktową, która miała wzmocnić rozpoznawalność marki i asortymentu.

Nowy logotyp oraz system typograficzny zostały oparte na variable fontcie Podium Sharp autorstwa Mateusza Machalskiego (Capitalics Warsaw Type Foundry), który dobrze oddaje ducha amerykańskiej typografii sportowej i outdoorowej. 

Poprawiony system identyfikacji produktowej wprowadził charakterystyczne naszywki, których przekaz wzmacnia ikonografia i uproszczone ilustracje. Dodatkowo opracowano szeroką gamę wzorów, przeznaczonych do zastosowania m.in. na naklejkach dołączanych do produktów, odzieży (zarówno nadruki, jak i hafty, np. na czapkach) oraz akcesoriach, takich jak np. butelki czy termosy.

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana KamińskiegoBOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

Oprócz zmian wizualnych opracowano również pomysły na komunikację werbalną, opartą na haśle „Gear up for adventure and choose the path of nature”. To hasło podkreśla dużą liczbę produktów wykonanych z materiałów recyklingowych i zaprojektowanych z myślą o ekologii, co ma szczególne znaczenie na głównym rynku marki – w Japonii. Dzięki tej frazie możliwe jest także tworzenie różnych wersji, takich jak „Gear up and explore”, „Explore the path of nature” czy „Choose the path of nature”.

Jak mówi autor - Alan Kamiński „Projektowanie dla BOC dało mi dużą swobodę twórczą – mogłem opracować wiele wzorów obejmujących cały asortyment. Szczególnie cenię sobie zaufanie klienta, który powierzył mi pełne odświeżenie marki, pozwalając na zmiany na każdym poziomie, od logo po najdrobniejsze detale produktów. Dodatkowo sam korzystam z produktów BOC podczas campingów, co daje mi jeszcze większą satysfakcję z pracy nad marką, której sprzęt realnie mogę testować w terenie”.

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

BOC - Identyfikacja wizualna autorstwa Alana Kamińskiego

Zdjęcia studyjne – BOC.

To może Cię zainteresować