Okładka artykułu Aplikowanie do agencji brandingowej — Jak przygotować CV?
Teoria

Aplikowanie do agencji brandingowej

Jak przygotować CV?

Zdjęcie autora Jakub Sokołowski
0

Gdy aplikujesz o pracę w agencji brandingowej, zdecydowanie pierwsze skrzypce gra portfolio. Prezentuje ono Twoje projekty i – jeśli jest dobrze przygotowane – sposób myślenia, co jest ważne dla rekruterów w szeroko rozumianej branży kreatywnej.

Mimo to CV nadal stanowi integralną część każdej aplikacji o pracę. Zobacz, co możesz zrobić, aby przyciągało uwagę i działało na Twoją korzyść. 

CV ma spełniać tak naprawdę tylko jedną rolę – przekazywać najważniejsze informacje na temat Twoich kompetencji i doświadczenia w kontekście stanowiska, na które aplikujesz. Powinno być logiczne i krótkie (idealne CV mieści się na jednej stronie A4). Na jakie elementy należy zwrócić uwagę?

Na pewno najważniejsze jest doświadczenie. Edukacja aż tak dużej roli nie odgrywa, aczkolwiek jeśli ukończyłeś jakieś rozpoznawalne kursy, które potwierdzają Twoją wiedzę na temat brandingu – można je uwzględnić.

CV projektanta

Doskonałym pomysłem jest również dodanie informacji o wszelkich nagrodach i wyróżnieniach.

Logiczny układ

CV powinno być tak sformatowane, aby umożliwiało rekruterowi szybkie odnalezienie informacji, które go interesują. Stosuj jasne i wyróżniające się nagłówki, a poszczególne sekcje opisuj przy pomocy krótkich zdań i bullet pointów. Ściana tekstu nie zachęca do lektury. Dobrym pomysłem są także pogrubienia i podkreślenia najważniejszych fragmentów, na które chcesz zwrócić uwagę.

Integracja z portfolio

Nie jest to element obowiązkowy i też nie każdy kandydat decyduje się na coś takiego, ale ciekawym sposobem na przyciągnięcie uwagi firmy, do której aplikujesz, jest zintegrowanie portfolio i CV pod kątem layoutu. Możesz zastosować podobne formatowanie, układ, ale także podobną kolorystykę i font. Nie wszystko musi być identyczne na siłę, ale spójność obu dokumentów będzie doceniona przez wiele osób zajmujących się rekrutacją. Pokazujesz w ten sposób, że masz pomysł na siebie i jesteś spójny w swojej pracy.

- Dominika Konieczkowska, Creative Director w agencji brandingowej Admind

Streszczaj się!

Żaden rekruter nie ma czasu (ani chęci) przeglądać CV, które ciągnie się przez cztery strony A4. A nawet jeśli się na to zdecyduje, to nie będzie to miało wiele wspólnego z uważnym czytaniem. Pamiętaj, że rekruter szuka słów i fraz kluczowych, które pasują do stanowiska, na które w danym momencie rekrutuje. Nie ma sensu zawierać informacji niezwiązanych z danym ogłoszeniem o pracę (dlatego tak ważna jest personalizacja CV pod konkretne stanowisko i konkretną firmę).

Wszystkie elementy, które są zbędne, należy bez żalu usunąć. Ograniczaj się do informacji, które są naprawdę ważne (nikogo nie interesuje Twoje liceum czy stan cywilny) i przedstawiają Cię, jako dobrego kandydata na dane stanowisko. Dlatego jeśli aplikujesz do agencji brandingowej to nawet jeśli na początku swojej drogi zawodowej pracowałeś na stacji paliw, to ta informacja nic nie wnosi, a jedynie zabiera cenne miejsce. 

Dobrym pomysłem jest uwzględnienie linku do profilu na LinkedIn, gdzie możesz przekazać więcej informacji i szczegółów. Po pierwsze uwiarygodni to informacje podawane w CV, a po drugie umożliwi rekruterowi bliższe zapoznanie się z Twoimi kompetencjami, jeśli spodoba mu się Twoja kandydatura.

Poprawność

Wydawałoby się, że to oczywiste, a jednak dziesiątki CV, które otrzymujemy, mówią coś innego. Zanim wyślesz CV, sprawdź je trzy razy. Jeśli możesz, daj je do przeczytania komuś zaufanemu. CV to Twoja wizytówka, musi być nienaganna pod każdym względem. Błędy ortograficzne, literówki, złe formatowanie, nagła zmiana fontu – to wszystko są elementy, które Cię na starcie dyskwalifikują!

- Dominika Konieczkowska, Creative Director w agencji brandingowej Admind

Dodaj coś od siebie

Ciekawym sposobem na wyróżnienie się na tle innych kandydatów jest przygotowanie jakiegoś dodatkowego materiału do CV, np. krótkiego nagrania, na którym zaprezentujesz siebie i swoją kandydaturę.

Zdecyduj się jednak na to tylko, jeśli czujesz się swobodnie z taką formą przekazu. To naprawdę widać, które nagranie jest robione na siłę, a które nie.

A jeśli podejmiesz decyzję, aby je nagrać, zadbaj, aby było krótkie i zachęcające. Nie musisz powtarzać treści z CV, bardziej potratuj to jako sposób, żeby się przywitać z rekruterem i zachęcić go do bliższego zapoznania się z Twoim zgłoszeniem. Jeśli nagranie zajmuje dużo miejsca, bezpieczniej jest wrzucić je na YouTube i tylko podać linka, zamiast wysyłać ciężki plik video jako załącznik w mailu.

CV projektanta

Podsumowanie: CV powinno pasować do stanowiska

Pracując nad CV, staraj się myśleć, jak rekruter. Zawrzyj informacje, które mają znaczenie na danym stanowisku i TYLKO takie informacje. Oszczędzisz w ten sposób dużo cennego miejsca, a CV będzie łatwiejsze w odbiorze. Wykorzystaj ten dokument, aby pokazać, że pracujesz w sposób uporządkowany i logiczny – to duża zaleta w każdym miejscu pracy.

A jeśli właśnie szykujesz się do pracy w agencji brandingowej, przeczytaj również jak przygotować swoje portfolio.

To może Cię zainteresować