LinkedIn to nie tylko miejsce do poszukiwania pracy, ale przede wszystkim przestrzeń do budowania marki osobistej i dzielenia się wiedzą. Wśród projektantów można znaleźć zarówno osoby niezwykle aktywne, regularnie publikujące wartościowe treści, jak i takie, które wyróżniają się swoją pracą, a mimo to nie są jeszcze szeroko znane. Chcemy zwrócić uwagę na jednych i drugich.
Zestawienie, które przygotował Bartek przy małej pomocy Oli, to subiektywny wybór osób wartych obserwowania – projektantów, którzy w mniejszym lub większym stopniu wykorzystują LinkedIn do dzielenia się wiedzą, prezentowania swojej pracy lub budowania eksperckiego wizerunku. Kolejność na liście jest alfabetyczna, a sam spis nie jest rankingiem – to po prostu przegląd profili, który stworzyliśmy wspólnie, bazując na własnych doświadczeniach i obserwacjach.
Marzec poświęcamy markom osobistym i aktywności na LinkedIn, dlatego oprócz ogólnego zestawienia chcemy wyróżnić kilka osób, które w szczególny sposób dbają o swoją komunikację i wizerunek. Ich profile mogą być inspiracją dla każdego, kto chce skuteczniej wykorzystać LinkedIn w swojej karierze.
Paulina Majkowska
Na co dzień Head of Design w nowojorskiej firmie, po godzinach mentorka, a na LinkedIn mistrzyni najbardziej wartościowego i rozwojowego contentu skierowanego stricte do projektantów. W aktywności Pauliny nie ma przypadku – widać duży wysiłek i zaangażowanie. Zamiast ilości postów, stawia na jakość, co zbiera pozytywne rezultaty i duże zaangażowanie.
Dominik Pacholczyk
Na profilu niezależnego konsultanta designu od razu widać porządek i spójność. Komunikatywny baner jasno określa obszar aktywności Dominika. A świetnie wykorzystana sekcja wyróżnień – zaledwie z dwoma linkami i czytelnymi, minimalistycznymi grafikami – skutecznie zwraca na siebie wzrok . Content w języku angielskim, z prostymi, ale mocnymi grafikami prowadzącymi do bloga, buduje eksperckość Dominika.
Tomek Maciąg
Ekspert od marek B2B, którego można wyróżnić za identyczną do Dominika dbałość o spójność i jakość. Co więcej Tomek jest mistrzem konsekwencji tematycznej oraz wykorzystywania małych trików ułatwiających działanie lub poprawiających efekty na LinkedIn (np. portret autora przy każdej grafice, eksponowanie liczb czy korzystanie z kilku spójnych szablonów). Całość mądra i efektywna.
Krzysztof Kozak
Wykładowca, szkoleniowiec, creative director. Jak na projektanta o wysokich umiejętnościach przystało, Krzysiek zachwyca starannie przygotowanymi grafikami i sliderami. Wygląd jego postów to nie jedyny atut – na uwagę zasługują także pomysłowe serie, takie jak przedstawianie ikonicznych sylwetek projektantów, prezentacja inspiracji czy wpisy poradnikowe. Warto również zwrócić uwagę na przemyślaną sesję zdjęciową i stronę internetową, które wzmacniają wizerunek człowieka o dużym doświadczeniu zawodowym.
Barbara Olejarczyk
Projektantka kreatywna, która ze swadą tworzy swój personal branding na LinkedIn. W swojej aktywności komunikacyjnej łączy dwie rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. Z jednej strony nie zapomina o mówieniu o swoich realizacjach i pracy, przeplatając to jednak mocno osobistymi wątkami. Z drugiej strony tworzy wartościowy content edukacyjny, który przyciąga uwagę i buduje jej pozycję jako edukatorki.
Damian Izdebski
Zawodowo Art Director, prywatnie mistrz zasięgów na LinkedIn, wykorzystywania chwytliwych tematów i budowania narracji, wokół designu, trafiającej poza bańkę projektową. Daniel to przykład, jak regularne publikowanie połączone z kreatywnymi contentem potrafi przyciągnąć uwagę i skutecznie zaangażować społeczność.
Piotr Wiśniewski
Ekspert od konkursów brandingowych i creative director. Certyfikaty w sekcji wyróżnionej i baner z logo konkursów budujące autorytet w swojej niszy oraz zręczne łączenie komunikacji osobistej, edukacyjnej i firmowej to jego znaki rozpoznawcze. Sporo sliderów wypełnionych mocnymi wskazówkami sprawia, że jego profil jest nie tylko żywy, ale także praktyczny.
Jeśli zastanawiasz się jak rozwijać swoją markę osobistą na Linkedin sprawdź koniecznie też artykuł Bartka o tym jak zacząć o wywiad z Bartkiem, który przeprowadziliśmy przy okazji szkolenia stacjonarnego, które współorganizujemy - „6 wektorów silnej marki osobistej & Linkedina”.