Okładka artykułu Świeżość w nowym wydaniu — Cymes z rebrandingiem od BNA
Inspiracje

Świeżość w nowym wydaniu

Cymes z rebrandingiem od BNA

0

Po 35 latach obecności na rynku Cymes wchodzi w nowy rozdział swojej historii. Producent znany z kultowych soków świeżych przeszedł rebranding, za który odpowiada agencja BNA, znana z pracy dla firm takich jak Dawtona, Żabka, czy mBank.

Zmieniła się strategia pozycjonowania i identyfikacja wizualna. Marka funkcjonuje teraz pod szyldem Cymes Tłocznia i zaprasza konsumentów do świata, w którym każdego dnia „dowozi świeżość”.

– Fundament marki Cymes od zawsze stanowiła świeżość – potwierdzona zarówno w badaniach, jak i codziennym doświadczeniu klientów. W 2023 roku wzięliśmy na cel uporządkowanie portfolio, wzmocnienie oferty w segmencie świeżych soków i przekształcenie Cymesa z marki producenckiej na w pełni zorientowaną na konsumenta markę parasolową. – wspomina Konrad Jędrzejak, Senior Brand Manager marki Cymes Tłocznia.

Rebranding objął zmianę i ujednolicenie nazwy – od teraz marka funkcjonuje jako Cymes Tłocznia. Nowy logotyp w formie szyldu tłoczni subtelnie przemyca marchewkowe DNA w literach oraz podkreśla rok założenia – 1989, przypominając o doświadczeniu i tradycji.

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Ten projekt to przykład, że rebranding nie zawsze oznacza zrywanie z przeszłością. Wręcz przeciwnie – może wydobyć i wzmocnić to, co w marce najbardziej wartościowe. Naszym zadaniem było uporządkowanie i ujednolicenie tożsamości Cymesa, tak by naturalnie przenieść go w nowe czasy, uwypuklając świeżość i wiarygodność – podkreśla Dominika Sikora, Senior Brand Consultant w BNA.

Inspiracją dla nowej koncepcji komunikacyjnej stał się codzienny rytuał marki – dostarczanie świeżego soku marchewkowego do sklepów jeszcze przed śniadaniem. To właśnie ta historia stała się fundamentem hasła „Dowozimy świeżość”, które jednocześnie gra rolę obietnicy marki, osi komunikacji i punktu wyjścia do projektowania identyfikacji wizualnej. Subtelnym symbolem tej idei jest ikona owocowo-warzywnej ciężarówki, umieszczona na opakowaniach flagowej linii Soków Dnia.

Rebranding, nowe logo Cymes od BNARebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Opracowany system opakowań jest spójny, elastyczny i czytelny, a charakter poszczególnych linii produktowych oddaje smak i osobowość kategorii – od świeżych soków po smoothie.

Dziś Cymes Tłocznia działa na rynku z ofertą obejmującą soki HPP, soki NFC, lemoniady HPP i smoothie, zapowiadając jednocześnie rozwój kolejnych konceptów produktowych.

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

Rebranding, nowe logo Cymes od BNA

BNA/Brand New Attitude to agencja brandingowa z siedzibą w Warszawie, specjalizująca się w kompleksowym budowaniu znaczących marek – od strategii i konceptów, przez brand design, po wdrożenia. Cyfrowy mBank, łączące ludzi Tyskie, czy mała-wielka Żabka – w portfolio agencji znajdziemy projekty dla liderów rynku, challengerów oraz marek, które chcą na nowo zdefiniować swoje miejsce na rynku.

To może Cię zainteresować