Po 35 latach obecności na rynku Cymes wchodzi w nowy rozdział swojej historii. Producent znany z kultowych soków świeżych przeszedł rebranding, za który odpowiada agencja BNA, znana z pracy dla firm takich jak Dawtona, Żabka, czy mBank.
Zmieniła się strategia pozycjonowania i identyfikacja wizualna. Marka funkcjonuje teraz pod szyldem Cymes Tłocznia i zaprasza konsumentów do świata, w którym każdego dnia „dowozi świeżość”.
– Fundament marki Cymes od zawsze stanowiła świeżość – potwierdzona zarówno w badaniach, jak i codziennym doświadczeniu klientów. W 2023 roku wzięliśmy na cel uporządkowanie portfolio, wzmocnienie oferty w segmencie świeżych soków i przekształcenie Cymesa z marki producenckiej na w pełni zorientowaną na konsumenta markę parasolową. – wspomina Konrad Jędrzejak, Senior Brand Manager marki Cymes Tłocznia.
Rebranding objął zmianę i ujednolicenie nazwy – od teraz marka funkcjonuje jako Cymes Tłocznia. Nowy logotyp w formie szyldu tłoczni subtelnie przemyca marchewkowe DNA w literach oraz podkreśla rok założenia – 1989, przypominając o doświadczeniu i tradycji.
– Ten projekt to przykład, że rebranding nie zawsze oznacza zrywanie z przeszłością. Wręcz przeciwnie – może wydobyć i wzmocnić to, co w marce najbardziej wartościowe. Naszym zadaniem było uporządkowanie i ujednolicenie tożsamości Cymesa, tak by naturalnie przenieść go w nowe czasy, uwypuklając świeżość i wiarygodność – podkreśla Dominika Sikora, Senior Brand Consultant w BNA.
Inspiracją dla nowej koncepcji komunikacyjnej stał się codzienny rytuał marki – dostarczanie świeżego soku marchewkowego do sklepów jeszcze przed śniadaniem. To właśnie ta historia stała się fundamentem hasła „Dowozimy świeżość”, które jednocześnie gra rolę obietnicy marki, osi komunikacji i punktu wyjścia do projektowania identyfikacji wizualnej. Subtelnym symbolem tej idei jest ikona owocowo-warzywnej ciężarówki, umieszczona na opakowaniach flagowej linii Soków Dnia.
Opracowany system opakowań jest spójny, elastyczny i czytelny, a charakter poszczególnych linii produktowych oddaje smak i osobowość kategorii – od świeżych soków po smoothie.
Dziś Cymes Tłocznia działa na rynku z ofertą obejmującą soki HPP, soki NFC, lemoniady HPP i smoothie, zapowiadając jednocześnie rozwój kolejnych konceptów produktowych.
BNA/Brand New Attitude to agencja brandingowa z siedzibą w Warszawie, specjalizująca się w kompleksowym budowaniu znaczących marek – od strategii i konceptów, przez brand design, po wdrożenia. Cyfrowy mBank, łączące ludzi Tyskie, czy mała-wielka Żabka – w portfolio agencji znajdziemy projekty dla liderów rynku, challengerów oraz marek, które chcą na nowo zdefiniować swoje miejsce na rynku.