Okładka artykułu Rebranding DONE Deliveries — Projekt autorstwa Symbol Studio
Aktualności Inspiracje

Rebranding DONE Deliveries

Projekt autorstwa Symbol Studio

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

DONE Deliveries przeszło ostatnio rebranding, który znacząco wykracza poza często spotykaną, delikatną zmianę logo czy kolorystyki. Nowa identyfikacja wizualna firmy stanowi wyraziste odzwierciedlenie transformacji, jaka zaszła w jej strukturze. Każdy element graficzny, od nowoczesnych linii po odświeżoną paletę barw, ma na celu oddać ducha innowacyjności i cyfryzacji, jakie dziś definiują DONE Deliveries.

Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym - Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla głębokie zmiany, jakie zaszły w naszej firmie, umożliwiając nam skuteczniejszą realizację naszej misji: Make On-Demand Transport Effortless and Affordable for European Businesses.

Głównym celem zmiany identyfikacji i strategii było więc stworzenie komunikacji, która przyciąga uwagę i wyróżnia DONE Deliveries na tle konkurencji. Proste, a jednocześnie dynamiczne formy oddają ideę nowoczesności, efektywności i łatwości w obsłudze, które są fundamentem oferty On-Demand. Rebranding nie tylko podkreśla specjalizację firmy w dostawach błyskawicznych, ale także buduje spójny, profesjonalny obraz w świadomości klientów w 37 krajach Europy.

Rebranding DONE DeliveriesRebranding DONE Deliveries

Nowa wizualizacja wprowadza elementy nawiązujące do cyfrowej wygody, jaką DONE Deliveries oferuje klientom – symbolizuje to uproszczona, intuicyjna grafika w materiałach marketingowych i na platformach cyfrowych firmy. Przemyślane, minimalistyczne ikony i przyjazne dla oka kolory nadają całości nowoczesny, a zarazem profesjonalny wygląd, który współgra z wartościami firmy: #Explore, #Own, #Deliver i #NoBullshit.

Jak mówi Mateusz Pałka, CEO Symbol Studio - Przeprowadzenie rebrandingu marki Done Deliveries było sporym wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że marka próbowała już wcześniej przeprowadzić ten proces z trzema innymi studiami, w tym dwoma bardzo znanymi w naszym środowisku. Naszym zadaniem była analiza aktualnej sytuacji, wyciągnięcie wniosków i zaproponowanie rozwiązań, które zarówno wpiszą się w nową wizję rozwoju marki jak i ułatwią działania marketingowe. 

Przed rebrandingiem marka Done posiadała dwie istotne submarki: Quote&Go (cyfrowe rozwiązania dla klienta B2B) oraz Load&Go (rozwiązania dla przewoźników). Każda z nich miała swój brand oraz stronę. Z czasem pojawił się problem rozwoju trzech marek (trzech brandów oraz trzech stron). Brak spójnej architektury brandingowej komplikował zarówno działania marketingowe, jak i budowanie zaufania, dlatego najlepszym rozwiązaniem było scalenie wszystkich marek w jedną, która posiadała już ugruntowaną pozycję na rynku, czyli Done Deliveries. 

Nowy wizerunek ma odwoływać się do sloganu marki „Transport On-Demand” i cyfrowego rozwoju. Dynamika, kropki i punkty pojawiające się zarówno w logo jak i całej identyfikacji wizualnej są bezpośrednim odniesieniem do usług logistycznych gdzie ruch i punkty są naturalnymi skojarzeniami. Blokowy układ kompozycji to z kolei nawiązanie do transportowanych towarów.  

Zakres naszych prac projektowych obejmował między innymi projekt logo wraz z animacją, strategię, w której określiliśmy kluczowe elementy związane z budowaniem wizerunku, tone of voice oraz projekt strony internetowej.

Rebranding DONE DeliveriesRebranding DONE Deliveries

Rebranding DONE Deliveries to jednak tylko uzupełnienie strategii rozwoju, które skupia się na dostarczaniu klientom usług na najwyższym poziomie. Nowy wizerunek, oparty na prostocie i nowoczesności, wizualnie przybliża klientów do głównej misji firmy – uczynić transport On-Demand prostym i przystępnym cenowo dla europejskich biznesów. W nowej odsłonie DONE Deliveries pokazuje, że nie tylko nadąża za zmianami na rynku, ale także je kreuje.

To może Cię zainteresować