Okładka artykułu Razem łatwiej spełniać marzenia — Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego
Inspiracje

Razem łatwiej spełniać marzenia

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

0

Katalog Marzeń to serwis z voucherami na prezenty w formie przeżyć. Po piętnastu latach marka przeszła największą w swojej historii przemianę — za nową strategię, identyfikację wizualną i językową odpowiada krakowskie Studio Otwarte.

– Dzisiaj ogromną część życia spędzamy online, a to, co dzieje się poza ekranem, zyskało zupełnie nową wartość – mówi Joanna Borucka, CEO Katalogu Marzeń. – Rebranding stał się dla nas okazją, by pokazać wiarę w siłę wspólnego doświadczania. Naszym celem jest zachęcanie ludzi, by spędzali czas razem. Właśnie w tym widzimy sens naszej działalności.

Katalog Marzeń zaprosił do współpracy Studio Otwarte — zespół kreatywnych specjalistów i specjalistek, którzy wspierają marki w odnajdywaniu własnego głosu. To oni pomogli firmie nazwać i pokazać to, co do tej pory było między słowami.

– Naszą dzisiejszą ideą jest przekonanie, że razem łatwiej spełniać marzenia. Właśnie ta myśl została wpisana w nowe logo – podkreśla Joanna Borucka.

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia OtwartegoNowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Logo mieni się od znaczeń. Jest w nim gwiazdka – znak marzeń, tych skrytych i wypowiedzianych na głos. Są sylwetki dwojga ludzi – symbol relacji. A to wszystko wpisane w kształt otwartej książki – katalogu, w którym utrwalają się doświadczenia. Nowa identyfikacja powstała wokół emocji. Studio Otwarte zobaczyło w Katalogu Marzeń nie tylko różnorodne aktywności, ale przede wszystkim zbiór uczuć i wspomnień, które z nich wynikają. W zaprojektowanym systemie wizualnym nowoczesna typografia łączy się z odręcznymi ilustracjami i subtelnymi detalami.

– Życzenia na urodzinowej kartce zawsze są odręczne. Nawet dziś. – podkreślają twórcy z Otwartego. – Tam kryje się charakter, nasz osobisty stosunek do osoby, którą chcemy obdarować. To fizyczny zapis emocji. Ten efekt przenieśliśmy na ilustracje i typografię, nawiązując przy okazji do formy pamiętnika. Całość uzupełniają zaokrąglone kształty ramek, które przywodzą na myśl fotografie z Polaroida.

Katalog Marzeń przypomina, że każde wspomnienie ma dwie warstwy – faktograficzną i emocjonalną. Zdjęcia utrwalają moment, ale to emocje sprawiają, że zapamiętujemy coś na całe życie. I to właśnie one oraz międzyludzkie relacje stały się osią nowej narracji, wizualnej oraz językowej.
Zmianą jest również to, że Katalog opowiada o zwykłych sytuacjach i codziennych potrzebach, a nie tylko wielkich sprawach. Bo jak czytamy w obecnej komunikacji: „Dla jednej osoby upragnioną przygodą będzie lot balonem, dla drugiej wyjście na masaż po pracy. A dla kogoś innego – spacer z alpaką”.

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Nowa odsłona Katalogu Marzeń to całościowo pomyślany, elastyczny design system, który pozwala budować zróżnicowane komunikaty – od layoutów w mediach społecznościowych po drobne smaczki ukryte w voucherach. Tak zaprojektowane, że aż chciałoby się je dostać.
Dlaczego Katalog Marzeń odświeża swoją markę?

To drugi rebranding Katalogu Marzeń w ciągu 15 lat istnienia firmy, a zarazem pierwszy, który wykonany został we współpracy z zewnętrznym studiem. Wraz z dojrzewaniem biznesu i branży zrozumieliśmy, że chcemy budować bardziej zdecydowany i wyraźny brand. Rebranding to dla nas więcej niż zmiana logo, bo zaczęliśmy od analiz: klientów, rynku, konkurencji. - mówi Joanna Borucka. - Czuliśmy też, że nasz styl wizualny nie przystaje do obecnych standardów.

Nowe logo Katalogu Marzeń pojawiło się jednocześnie z odświeżoną stroną serwisu, ale to nie koniec zmian.

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Nowa odsłona Katalogu Marzeń w wykonaniu Studia Otwartego

Studio Otwarte zaproponowało również nowe wygląd voucherów i opakowań, współgrających z nową identyfikacją marki. Klienci otrzymają prezenty w nowych opakowaniach z charakterystycznymi ilustracjami.

Credits:
Strategia marki: Studio Otwarte
System identyfikacji wizualnej: Studio Otwarte
Sesja zdjęciowa i video: VIsyo

To może Cię zainteresować