Z czym kojarzy się Ukraina? Według badań przeprowadzonych przy współpracy z rządem Wielkiej Brytanii, z korupcją, rewolucją i wojną. Chcąc zmienić ten wizerunek rząd Ukrainy z pomocą agencji Banda i specjalistów z Komisji ds. Popularyzacji Ukrainy na Świecie przygotował kampanię wspartą nową identyfikacją wizualną.
Nowy branding tego kraju odrzuca archaiczne skojarzenia i skupia się na pokazaniu Ukrainy takiej, jaką według twórców identyfikacji jest - jako państwa nowoczesnego, otwartego i ciekawego. Do tego celu wykorzystuje dynamiczne połączenie niebieskiego i żółtego (wywodzące się z flagi) i geometryczną typografię. Całość wsparta jest także przekazem słownym – hasłem Ukraine Now, które sugerować ma wkroczenie tego państwa w nową rzeczywistość oraz adresem domeny „ua” zamieszczonym w kole przypominającym alert komunikatu z mediów społecznościowych – nierozerwalnej części życia współczesnych ludzi, która według agencji zawsze zwraca uwagę i nie można przejść obok niej obojętnie.
Ikona – alert nie jest elementem stałym. Ma charakter sytuacyjny i zawsze dostosowuje się do konkretnego przekazu. Wewnątrz niebieskiego koła zobaczyć możemy zarówno litery, jak i ikony. Często towarzyszą one zdjęciom – pięknym krajobrazom i fotografiom młodych, aktywnych osób.
Jak możemy przeczytać na stronie rządu ukraińskiego, nowy znak ma służyć przede wszystkim pokazaniu marki Ukrainy za granicą, zachęceniu do poznawania prawdziwej jej strony, a co za tym idzie – poprawy stanu turystyki i zwiększenia ilości zagranicznych inwestycji. W niedalekiej przyszłości na jego podstawie stworzona zostanie rozległa księga identyfikacji wizualnej, która ma pomóc w tworzeniu projektów promujących ten kraj w nim oraz poza jego granicami.
A jak Wam się podoba nowa identyfikacja Ukrainy? Może czas na Polskę?