W logo designie, tak jak w modzie trendy się zmieniają, ale istnieją ponadczasowe tendencje, które mimo upływu lat trzymają się mocno i cieszą się dużym powodzeniem wśród grafików. Niewątpliwie takim trendem jest użycie przestrzeni negatywnej, czyli wycięcie w jednym kształcie innego kształtu, który tworzyłby swoją przestrzenią coś ciekawego. Chciałem zaprezentować Wam 10 logo, które moim zdaniem zasługują na uwagę.
Winepire
Kształt nietoperza uzupełnia wpisany w niego kieliszek.
Timothy James
Bardzo ciekawy monogram w którym pomiędzy inicjałami J i T w przestrzeni negatywnej pojawia się nuta, dzięki czemu mamy świetne muzyczne logo.
Storm Foundry
Sprytnie utworzony symbol pioruna pomiędzy literkami O i R, symbolizujący burzę.
Premier Catering
Negatyw litery M wykorzystany dla dodania kilku guzików oraz muszki symbolizujących elegancje.
Oak Bros.
Na pierwszy rzut oka zwykły liść, ale od razu rzucają się w oczy trzy postacie w przestrzeni negatywnej.
German Wine
W kształt herbu o barwach Niemiec autor wpisał butelkę. Nie byłoby w tym nic szczególnego gdyby nie to, że na dole pojawia się ładny orzeł.
Gecko
Siła tkwi w prostocie, żabia noga w przestrzeni negatywnej tworzy literę G.
Food Writers
Łyżka i stalówka pióra, nie ma więc wątpliwości o czym piszą autorzy posługujący się tym logo.
Spartan Golf Club
Golfista uderzający kijem piłkę, a może głowa Spartiaty w hełmie, to co zauważasz pierwsze zależy od tego czy patrzysz na właściwy kształt czy na przestrzeń negatywną.
American Institute of Architects Center
Prosty klucz z ząbkami, a w przestrzeni negatywnej kształty budynków tworzące miasto.