Okładka artykułu Minimalistyczne (i nie tylko) plakaty filmowe — Galeria inspiracji
Inspiracje

Minimalistyczne (i nie tylko) plakaty filmowe

Galeria inspiracji

Zdjęcie autora Magdalena Kacicka
0

Standardowe plakaty popularnych filmów kinowych bywają banalne i używają tych samych zdjęć i technik zbyt często. Na szczęście, graficy wokół siebie cały czas widzą rzeczy, które chcieliby zrobić po swojemu. Przygotowałam więc zestawienie kreatywnych i nietypowych plakatów, tak innych od tego co widzimy na co dzień.

Minimalistyczne

Minimalistyczne plakaty są proste a zarazem bogate w symbolizm. Najpełniej doceniane są przez kogoś, kto już zna tytuły, które przedstawiają. Wybierając taki a nie inny symbol, autor pokazuje to, co wydaje mu się najważniejsze do przekazania. A odbiorca, oglądając, wykonuje szybką, satysfakcjonującą pracę myślową: dlaczego akurat to? Aha, wiem! Poniżej znajduje się zestawienie kilku z nich.

Te szczególnie koncentrują się na symbolizmie elementów, które znaczą coś tylko dla wtajemniczonych. Autorka ilustrując tę popularną serię książek i filmów nie użyła symboli znanych szerszej publiczności, takich jak łuk czy czy tytułowy ptak kosogłos. Pokazała inne, nietypowe, ale zrozumiałe dla kogoś obeznanego z serią.

1-hunger

1-hunger3

1-hunger2

risarodil.tumblr.com

Limitowana paleta barw pozwala skoncentrować się na obrazkach i typografii. W grafice, która składa się z kilku tylko elementów, każdy detal się liczy. Nawet tytuł nie został pominięty i autor skorzystał z perfekcyjnej okazji, aby gdzieś wyeksponować tytułowy pierścień.

2-lotr

geektyrant.com

Ilustracja na pierwszym planie eksponuje charakterystyczną sylwetkę reżysera filmu. Tu gdzie tytuł jest wielki, jego zobrazowanie – malutkie. Nazwa reżysera jest mała a postać ogromna. W ramach zasady nie pokazuj tego co piszesz, proporcje zostały odwrócone aby zachować wizualne zainteresowanie odbiorcy.

3-rear

pinterest.com

Tutaj autor wybrał najsławniejszy element z wątku filmu, ale zobrazował go w niebanalny sposób.

4-psycho

shortlist.com

Bez tytułu ani reżysera, ani żadnej informacji identyfikującej, grafik polega tu na inteligencji odbiorcy i rozpoznawalności obrazów użytych do zilustrowania poniższego filmu. Jak myślicie, udało się? Rozpoznaliście ten kultowy film?

5-rocky

shortlist.com

Ciekawe jest to, że często plakaty w stylu minimalistycznym używają podobnej kolorystyki i tekstur nadających im wygląd retro. Widać to w tym, zarówno jak i w przykładach powyżej.

6-ironman

minimalmovieposters.tumblr.com

Częstym wyborem grafika projektującego minimalistyczny plakat jest font bezszeryfowy, a najlepiej skondensowany.

7-killbill

minimalmovieposters.tumblr.com

8-jaws

minimalmovieposters.tumblr.com

Przestrzeń negatywna

Ciekawe użycie przestrzeni negatywnej zawsze wygląda efektownie i nas fascynuje, poczynając od wazy Rubina (tej, gdzie w zależności od skoncentrowania się widać rysunek wazonu lub dwie twarze), do zestawień błyskotliwych logo firm.

Użytkując negatywną przestrzeń można wykreować w grafice dodatkową postać czy inny element nie zajmując dużo miejsca, a dodając dodatkowy poziom czegoś wizualnie intrygującego.

etsy.com/shop/Posterinspired

10-batman

9e3k.com/plog/geek-art-batman-vs-penguin

11-brave

michaeldepippo.com

Tutaj ciekawa seria plakatów o nazwie Think Invisible zaprojektowana przez artystów Adri Bodor i Mark Szulyovszky. Choć niekoniecznie są to plakaty filmowe, używają przestrzeni negatywnej, aby w nowatorski sposób zasugerować widzowi sylwetkę jednej postaci lub elementu pop kultury. Jako podpowiedź służy tu również kolor tła, wybrany nieprzypadkowo.

12-invisible

12-invisible4

12-invisible3

12-invisible2

feeldesain.com

Obrazek w obrazku. Sylwetka postaci jednocześnie tworzy ramkę wokół drugiej, kolorowej ilustracji

13-olly

13-olly3

13-olly2

graphictide.com

Typograficzne

Zilustrować koncept filmu można również za pomocą przemyślnego użycia typografii. Dobrze dobrana typografia, jak wiadomo, to bardo potężne narzędzie w kreacji udanych projektów.

Tutaj litery tytułu filmu dosłownie go ilustrują. Rezultatem jest rozwiązanie, które wygląda na proste i oczywiste lecz bardzo efektowne.

14-gravity

creativebloq.com

Z elementów typograficznych można też ułożyć proste obrazki. Ta technika, jak i ta powyżej, wymaga trochę wysiłku, mimo że efekt wygląda prosto. Plakaty poniżej zostały zaprojektowane przez grafika Patrika Svenssona.

15-typo4

15-typo3

15-typo2

15-typo

randommization.com

Proste projekty wykonane przez Able Parris używają ten samej prostej czcionki. Tym, co je odróżnia to to, jak wiele można wyrazić prostą kreską odpowiedniego koloru

16-4

www.designlessbetter.com

16-simple3

16-simple2

16-simple

designworklife.com

To może Cię zainteresować