Okładka artykułu ME, MYSELF & TOUCH — Kampania promująca profilaktykę raka piersi z wizualnym oprawą WĘDZICKIEJ
Inspiracje

ME, MYSELF & TOUCH

Kampania promująca profilaktykę raka piersi z wizualnym oprawą WĘDZICKIEJ

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Kampania „ME, MYSELF & TOUCH” skupia się na niezwykle ważnym temacie profilaktyki raka piersi, przypominając kobietom, że samobadanie to kluczowy element dbania o własne zdrowie. 

Wielowymiarowa kampania łączy w sobie spot reklamowy, działania outdoorowe i komunikację w social media. 

Centralnym elementem graficznym kampanii jest znak (.)&(.) – symbol, który ma bezpośrednio nawiązywać do kształtów kobiecych piersi. Jak mówi WĘDZICKA - projektantka odpowiedzialna za stronę wizualną kampanii - Moim głównym celem w stworzeniu tytułu dla kampanii nie było zaprojektowanie napisu, ale ujęcie szerszego kontekstu, który może się stać systemem dla całej komunikacji. Zaczęłam od wypisania słów i haseł, które według mnie są bardzo ważne przy takiej kampanii: zwiększenie świadomości, dostęp do szerokiego grona odbiorców, inkluzywność. Kształty piersi czy ich wiek jest różny, dlatego chciałam podkreślić, że ta kampania jest dla wszystkich poprzez użycie zabiegu typograficznego. KAŻDY może wpisać logo z poziomu klawiatury na swoim komputerze/telefonie, dowolnym fontem i będzie stanowiło to znak kampanii: (.)&(.). Znak (.)&(.) jest częścią hasła głównego, ale też dzięki prostej animacji pokazuje sedno sprawy – każde piersi zasługują na to, aby być zdrowe. Moje, Twoje, Nasze.

ME, MYSELF & TOUCHME, MYSELF & TOUCHME, MYSELF & TOUCHME, MYSELF & TOUCHKampania wizualnie opiera się na pastelowych odcieniach różu, które nawiązują do kobiecości, ale dzięki połączeniu z czernią i minimalistyczną formą nadają całości dynamicznego i nowoczesnego charakteru.

Logo kampanii “ME, MYSELF & TOUCH”, w którym umieszczony jest znak (.)&(.) jako centralny element, występuje w różnych wariantach graficznych, w zależności od potrzeby. Powtarzające się motywy mają na celu ułatwić identyfikację kampanii, a jednocześnie przypominać o jej kluczowym przesłaniu – samobadanie powinno być częścią codziennej rutyny każdej kobiety.

Na potrzeby kampanii stworzono również naklejki z hasłem przewodnim, które można zobaczyć w wybranych warszawskich lokalach. Umieszczone w widocznych miejscach, takich jak lustra, mają na celu przypominać kobietom, aby zatrzymały się na chwilę i poświęciły czas na samobadanie.

Wizualna część kampanii to jednak nie tylko logo i kolorystyka. Ważną rolę odgrywa tutaj także spot, który w naturalny sposób łączy ruch i dotyk. Spot, wyreżyserowany przez Talę Dolgowską, jest pełen swobody i naturalności, co ma pomóc w przełamaniu barier związanych z rozmową na temat piersi i samobadania. Obrazy wideo przedstawiają kobiety w różnych momentach życia, co wzmacnia poczucie inkluzywności i zachęca do refleksji nad własnym ciałem.

Za strategię i komunikację kampanii odpowiedzialna jest agencja albo albo.  Zaproponowane przez nich hasło ME, MYSELF & TOUCH stało się motywem przewodnim kampanii. Hasła takie jak “TOUCH YOURSELF, BECAUSE WHY NOT?” oraz “CHECKING IS CARING” mają na celu odczarowanie tabu wokół samobadania piersi. W sposób bezpośredni, ale jednocześnie lekki, przypominają, że troska o zdrowie jest czymś naturalnym i powinno być to częścią naszego codziennego życia. Kampania kładzie nacisk na to, że każda kobieta może w prosty sposób zadbać o siebie, a dotyk jest jednym z kluczowych narzędzi w tej trosce.

Za kampanię i reżyserię spotu odpowiada Tala Dolgowska. Do realizacji spotu zaprosiła ponad 70 kobiet, w tym znane postacie, takie jak Małgorzata Kożuchowska, Beata Ścibakówna, Gabriela Muskała, Justyna Wasilewska, Iga Lis, Ola Hamkało, a także Prezeska Stowarzyszenia PARS, Elżbieta Kozik. Kampania jest projektem bez podziałów, realizowanym pro bono, w którym kobiety z różnych środowisk wspólnie angażują się w coś ważnego i potrzebnego.

To może Cię zainteresować