Koszalin, to średniej wielkości miasto położone w północnej Polsce. Kojarzy się nam… Właśnie! Z czym? Okazuje się, że według badań przeprowadzonych przez Rio Creativo, osobom mieszkającym poza jego granicami – z niczym.
W związku z potrzebą zmiany stanu rzeczy, po konsultacjach społecznych podjęto decyzję o zamianie wysłużonej już formy „Koszalin - pełnia życia”, na nową koncepcję „Koszalin - Centrum Pomorza”. Zadanie przełożenia tego komunikatu na język wizualny pozostawiono Rio Creativo. Zobaczcie, co z tego wyszło!
Kolorystyka nowego znaku Koszalina wywodzi się bezpośrednio z barw znanych z herbu miasta, do niego częściowo nawiązuje także sam kształt. W znaku, według przedstawicieli agencji odpowiedzialnej za projekt powinniśmy doszukać się także dwóch elementów charakterystycznych – „pomorskości” i „centralności”.
Nieodłącznym elementem nowej identyfikacji wizualnej tego miasta będą elementy bezpośrednio wywodzące się z nowego znaku – kolorowe, zaokrąglone linie i ikonografia utrzymana w tej samej stylistyce. Z ich wykorzystaniem przygotowane zostały nie tylko wizytówki, papiery firmowe czy gadżety, ale przede wszystkim – spójne wizualnie plakaty i inne elementy graficzne, które mają szansę nadać miejskiej komunikacji odpowiedni ton.
Co myślicie o tej zmianie? To krok w dobrym kierunku?