Okładka artykułu Jak pracować mniej i zarabiać więcej? — Kilka słów o kursach Jacka Kłosińskiego
Recenzje

Jak pracować mniej i zarabiać więcej?

Kilka słów o kursach Jacka Kłosińskiego

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Kiedy jakiś czas temu Jacek Kłosiński wypuścił swój kurs o wycenie pracy w branży kreatywnej, szybko zdobył on moje zainteresowanie. Dzięki naszej współpracy otrzymałam do niego dostęp, ale niestety przez dłuższy czas nie udało mi się go przejść (bo zwyczajnie nie mogłam znaleźć na niego chwili). 

A szkoda… Przełom przyszedł stosunkowo niedawno. Po znacznym ograniczeniu ilości czasu związanym ze wczesnym macierzyństwem, musiałam znaleźć alternatywę dla pracowania coraz więcej i ciężej. Odpowiedzią jest oczywiście praca mądrzejsza lub praca… za lepsze stawki. 

Tylko jak to zrobić?

Kurs wyceny pracy w branży kreatywnej

„Kiedy jak nie teraz” pomyślałam i postanowiłam dać sobie kolejną szansę - tym razem nie trzymałam się na siłę przerabiania go na komputerze i skorzystałam z bardzo dobrze zaprojektowanej wersji mobilnej. Czytałam wieczorami, kiedy tylko znalazłam na to chwilę. Nie był to idealny scenariusz, ale przynajmniej się udało. 

kursie podzielonym na 40 lekcji, znajdujących się w 5 rozdziałach, znajdziesz wiedzę, która nie tylko pomoże Ci racjonalnie podejść do wyceniania swojej pracy, ale uporządkuje też wiedzę z zakresu zarządzania swoją firmą, wprowadzi w podstawy tworzenia ofert (głównie w kontekście tego, jak zaprezentować wyższe stawki i jak je obronić). 

Kurs wycena pracyNie mam problemów z matematyką, więc dostępny w systemie kalkulator pomagający określić stawkę godzinową raczej nie obrócił mojego świata do góry nogami. Pomimo tego cały kurs bardzo otworzył mi oczy. Nie zrozum mnie źle - po latach prowadzenia własnej firmy raczej nie przeczytasz tam rzeczy, które specjalnie Cię zaskoczą, mi jednak dał coś bardzo ważnego - nową perspektywę i chęć (a może odwagę?) do zmian.

Na końcu każdej lekcji znajdziesz pytania lub zadania. Ta interaktywna forma nie tylko pomaga lepiej skupić się na prezentowanych treściach, ale przede wszystkim daje realną wartość, bo pozwala uporządkować materiał i odnieść omawiane zagadnienia do swojego biznesu.

Sam kurs napisany został przystępnym językiem. Przechodząc go, poczujesz się raczej jak w rozmowie z kolegą - mentorem, a nie jak pod surowym okiem srogiego nauczyciela.

Jak to wszystko odniosło się do mojej firmy? Chyba najlepszą recenzją będzie fakt, że przejście kursu dało mi tyle odwagi, aby podnieść (dość drastycznie) stawki, i ku mojemu zaskoczeniu - zarabiać więcej, pracując dużo mniej. A chyba tego właśnie chcemy, prawda?

Sprawdź szczegóły kursu

Kurs tworzenia ofert

To jednak nie wszystko, bo jeśli naprawdę chcesz zmienić swój sposób prowadzenia firmy, zainteresuj się też druga propozycją, czyli kursem tworzenia ofert.

Jego także miałam okazję testować i muszę przyznać, że po raz kolejny żałowałam, że zrobiłam to tak późno. Przede wszystkim - Jacek skupia się nie tylko na samym tworzeniu ofert (jak może sugerować tytuł), ale także na całym procesie, który towarzyszy ofertowaniu (w tym także decyzji o tym, czy w ogóle chcesz współpracować z tym klientem, tym co robić po wysłaniu oferty czy o tym, w jaki sposób zdobywać od klientów niezbędne informacje). 

Sercem kursu jest jednak rozdział dotyczący budowania samego pliku oferty. Wspólnie z Jackiem poznajemy tam podstawowe elementy, między innymi takie jak propozycja, terminarz, cennik. Dowiadujemy się też, które z jej części można wykorzystywać wielokrotnie, a które warto stworzyć każdorazowo na potrzeby konkretnego klienta. 

Budowanie oferty opisane zostało ze strony strategicznej (spojrzenie biznesowe) oraz graficznej (w końcu Jacek prowadził kiedyś własne studio). To połączenie sprawia, że kurs świetnie sprawdzi się w naszej branży. Dodatkowo oprócz wiedzy otrzymujesz sporo materiałów - w tym dobrze zaprojektowany wzór oferty w formacie programu Indesign.

Ja najpierw testowałam propozycje Jacka wysyłając oferty w formie maila, a techniki, które najlepiej się sprawdzały wdrażałam powoli do dokumentu, który chciałam docelowo przesyłać klientom. 

Obecnie, po kilku miesiącach i kilkunastu przesłanych w tej formie ofertach mogę spokojnie powiedzieć, że zaproponowane techniki znacznie usprawniły mi pracę. Rzadziej zdarza się też, że klienci dopytują o podstawowe sprawy (bo są one rozpisane w dokumencie), co oszczędza mój czas, a więc też pieniądze.

Kurs wyceny pracy i tworzenia ofert dostępny będzie do 19 listopada. Kupicie je osobno lub w pakiecie - w promocyjnej cenie. 

Sprawdź szczegóły

recenzja zawiera linki afiliacyjne 

To może Cię zainteresować