Okładka artykułu Studio Tatuażu INKBLOT — Identyfikacja wizualna studia Roche
Inspiracje

Studio Tatuażu INKBLOT

Identyfikacja wizualna studia Roche

0

INKBLOT to inkluzywne studio tatuażu oraz przestrzeń artystyczna, otwarta na kreatywność i samoekspresję. Mieści się w kultowym budynku Fold, położonym w przemysłowej dzielnicy Londynu. Choć koncentruje się na stylistyce ulicznej, pozostaje otwarte na artystów reprezentujących różne nurty, dążąc do stworzenia w przyszłości kreatywnego centrum sztuki.

Wyzwanie

Projekt rozpoczął się od zupełnie czystej karty – twórcom pozostawiono pełną swobodę w doborze stylistyki oraz form artystycznych. Głównym założeniem było stworzenie identyfikacji, która dobrze komponowałaby się z tatuażami i jednocześnie miałaby potencjał do adaptacji, gdy przestrzeń rozwinie się w galerię sztuki.

„Pewną trudnością było sprawienie, by koncepcje były przekonujące dla oczu w świecie online, zachowując dalej myśl street art’u: lekko zniszczone, mające cechy niechlujności czy też spontaniczności” – podkreśla Konrad Roche, creative director. Kluczowym aspektem było również zapewnienie spójności materiałów online z tradycyjnymi nośnikami, takimi jak plakaty, zaproszenia czy neony.

Studio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOT

Studio Tatuażu INKBLOT

Rozwiązanie

  • Podstawą identyfikacji wizualnej stała się nazwa projektu – INKBLOT, nawiązująca do plamy atramentowej, która kojarzy się zarówno z różnymi formami sztuki, jak i z psychologicznym testem Rorschacha, w którym odbiorca interpretuje plamy na kartce.

    „Tworząc identyfikację wizualną, skupiliśmy się szczególnie na nazwie projektu – INKBLOT, czyli plamie atramentowej, która kojarzy się z różnymi rodzajami sztuki oraz z psychologicznym testem Rorschacha, w którym odbiorca interpretuje plamy na kartce” – wyjaśnia Konrad Roche.

    W ramach projektu powstała seria sygnetów, które wynikają z pierwotnego wzoru plamy – efektu chaotycznych testów na kartce i technicznego przekształcenia ich w jednolitą formę. Typografia w logo została stworzona na bazie tych samych kształtów co sygnet, co nadało projektowi spójność i rozpoznawalność.

    Motywy graficzne wykorzystywane na plakatach, w mediach społecznościowych i na materiałach drukowanych również bazują na plamach atramentowych. Zostały wzbogacone o elementy przypominające bazgroły wykonane różnymi mediami artystycznymi, takimi jak długopis czy tusz.

    „Aby zrównoważyć chaotyczność plam i bazgrołów, wybraliśmy prostą, czytelną typografię, która łagodzi chaos” – dodaje Konrad Roche.

    Zarządzanie projektem: Marta Roche (Instagram)
  • Projekt graficzny: Konrad Roche (Instagram)

Studio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOTStudio Tatuażu INKBLOT

ROCHE STUDIO to kameralne studio graficzne z Gdańska, które jest tworzone przez Martę oraz Konrada. Skupiają się na relacjach z klientem oraz na ciekawym rozwoju danej marki i funkcjonalnym projekcie. Specjalizują się w projektowaniu identyfikacji wizualnych oraz stron internetowych, a czasem również doradzają w kwestiach brandingowych. Ich celem jest aranżowanie estetycznych materiałów, współpracując z interesującymi ludźmi i tworząc, by zawsze mieli miłe doświadczenia związane z ich projektami.

To może Cię zainteresować