Komu obecnie potrzebny jest papier? Przecież wszystko co robimy, dzieje się w „cyfrowym świecie”, a papier w tym wszystkim to tylko coś, co niepotrzebnie zajmuje miejsce. Bądź nowoczesny, pozbądź się wszystkich otaczających Cię kartek – tak mówią nowocześni ludzie – A ty co o tym sądzisz?
Znani na całym świecie designerzy mówią, że papier pozwala doświadczyć emocji, których pozbawione są urządzenia cyfrowe. Twierdzą również, że wydrukowane na papierze informacje na dłużej zostają w pamięci. Według nich, sukces projektu w równej mierze zależy od wyboru papieru jak i od kroju czcionki, opracowania graficznego i techniki drukarskiej. Papier jest czymś więcej niż tylko środkiem do osiągnięcia celu, jest integralnym elementem koncepcji.
13 września 2016 roku wystartowała nietuzinkowa akcja BO 12 firmy Antalis www.bo12.com, która we współpracy z 12 znanymi na całym świecie designerami stworzyła 12 unikatowych notatników. Każdy notatnik został opracowany indywidualnie – specjalnie na potrzeby projektu – zaczynając od wyboru faktury papieru, poprzez zaprojektowanie okładki i umieszczenie wywiadu z jej twórcą. Wszyscy projektanci opowiadają o roli jaką w ich pracy i twórczości odgrywa papier, dzieląc się swoimi doświadczeniami i historiami. Mimo 12 różnych podejść i różnych styli, wszyscy projektanci widzą w papierze potencjał i cechy jakich nie da się przenieść do przekazu cyfrowego.
Każdy twórca cały czas poszukuje inspiracji. Antalis i projekt BO12 daje nam możliwość zagłębienia się w tematykę designu sensorycznego i spojrzenia na papier z perspektywy największych ikon światowego graphic designu. Każdy z reprezentantów środowiska art, min.: graficy, art. directorzy, junior graphic designerzy mogą już dziś otrzymać limitowaną kolekcję unikanych notesów.
Drogi Grafiku! Aby otrzymać designerski zestaw 12 różnych notatników zupełnie za darmo, wystarczy wypełnić formularz znajdujący się na stronie www.bo12.com.
„Nie da się odczytać przyszłości z pustego arkusza papieru, ale możemy być pewni, że może on dostarczyć odpowiedzi, które pozwolą nam iść naprzód w XXI wieku.” – mówi Véronique Vienne, po przeprowadzeniu 12 wywiadów z 12 ikonami graphic design w ramach projektu „The Book of 12”.
Wśród zaproszonych do udziału w projekcie znalazł się między innymi Milton Glaser – twórca loga „I ♥ NY”, Michał Batory – polski plakacista światowej sławy czy Hans Wolbers – założyciel studia Lava Amsterdam. To właśnie zaprojektowane przez nich notesy znajdują się w pakiecie 12 sztuk, który możesz odebrać już dziś.
Zamówcie darmowy zestaw niesamowitych notatników i przekonajcie się, że w czasach rewolucji cyfrowej papier ma duży wpływ na kierunek w jakim zmierza projektowanie graficzne!