Okładka artykułu Zaskakujące i atrakcyjne projekty identyfikacji wizualnej — Galeria inspiracji
Inspiracje

Zaskakujące i atrakcyjne projekty identyfikacji wizualnej

Galeria inspiracji

Zdjęcie autora Magdalena Kacicka
0

Identyfikacja wizualna to dużo więcej niż tylko błyskotliwe logo. To cały system elementów składających się na część wizerunku marki. Marty Neumeier powiedział kiedyś, że marka to nie to co mówisz o sobie sam – tylko to, co inni o tobie mówią. Odpowiednio zaprojektowany system graficzny potrafi podpowiedzieć ludziom, co powinni myśleć o pewnej marce i co odczuwać patrząc na nią. A to znaczy bardzo dużo.

Yeah! Burger

Na początek identyfikacja wizualna restauracji szybkiej obsługi zajmującej się – jak z nazwy wynika – serwowaniem hamburgerów. Już sama nazwa wskazuje na to, że jest to miejsce przyjazne i pełne energii. Dominują tu wesołe ilustracje i jaskrawe kolory. Przemyślane jest tu nie tylko to jak wygląda samo logo, menu czy wizytówki, ale całe doznanie klienta, aż do najmniejszego szczegółu.

1-1

1-6

1-2

1-3

1-4

1-5

Susy’s Bakery

Susy’s Bakery to mała piekarnia z Guadalajary, wkładająca dużo miłości w swoje ciasta i ciasteczka. Jej dumą są ręczne wyroby tego regionu. Motywem przewodnim tej identyfikacji są piktogramy pokazujące proces pieczenia. Wydrukowane na pergaminie i naturalnie brązowych torbach papierowych, sugerują świeżość i naturalność.

2-1

2-6

2-2

2-3

2-4

2-5

Słodki komin

Słodki komin jest kompletnie nowym rodzajem ciężarówki z jedzeniem. Serwuje deser węgierski (nieznany w Polsce), marka postawiła na zwracające uwagę kolory i przyjacielskość.

3-6

3-1

3-2

3-3

3-4

3-5

Malmö Festival 2013

Tematem przewodnim 29 festiwalu kulturalnego w Malmö jest papier. Agencja Snask zdecydowała więc pokryć całe miasto papierem, mając nadzieję na przyciągnięcie 1.5 miliona gości. Zaprojektowali 100-stronicowy magazyn, stronę internetową, papier listowy, instalacje, reklamy, wszystko. Największym wyzwaniem było pokazanie jak dużo różnych dziedzin obejmuje festiwal i sprawienie by branding był atrakcyjny dla wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy statusu ekonomicznego. Efekt końcowy jest bardzo kolorowy i zabawny, na pewno nikt nie mógł przejść obok obojętnie.

4-14-6

4-2

4-3

4-4

4-5

Franco-German Cultural Fund

Franko-niemiecki fundusz kulturalny powstał w ramach celebrowania czterdziestej rocznicy Traktatu Przyjaźni. Każde państwo reprezentuje jeden kolor i spotykają się w środku, w tej sposób symbolizując współpracę, dialog i wymianę interkulturalną. Ciekawym elementem jest użycie słowa “fonds” pośrodku krzyża tak, aby był częścią i niemieckiego i francuskiego tytułu. Jest to słowo, które znajduje się w obu językach. Użycie śmiałych kolorów i prostych kształtów sprawia że ta identyfikacja wygląda nowocześnie i świeżo.

5-1

5-5

5-4

5-3

5-2

Zeri Crafts

Zeri Crafts to firma z Kuwejtu zajmująca się produktami wyposażenia domu. Sama nazwa Zeri pochodzi od tego, jak w regionie nazywa się złote nici ozdabiające tradycyjne suknie. Motywy użyte w projekcie również inspirowane są historią – czy to oknami arabskiej architektury, czy też plecionką beduinów saudyjskich. Wszystko drukowane jest złotym kolorem na prostym białym tle co przywodzi na myśl luksus i ekskluzywność.

6-1

6-6

6-5

6-4

6-3

6-2

The Sultan

The Sultan to nowy hotel w Singapurze. Ta identyfikacja pokazuje jak klasyczne i ekskluzywne jest to miejsce. Stonowane kolory i nietypowe techniki druku czy wycięcia wywołują te uczucia.

7-1

7-6

7-5

7-4

7-3

7-2

Suite

Suite to sklep erotyczny w Alicante w Hiszpanii. Poprzez swoją identyfikację, marka ukazana jest jako wyrafinowany, subtelny butik. Coś, co jednocześnie nie boi się pokazać co sprzedaje i również nie jest wulgarne. Paleta barw jest luksusowa i kobieca, a użyte ikonki w prosty sposób symbolizują to, co można znaleźć w środku.

8-1

8-6

8-5

8-4

8-3

8-2

Adam & Eve

Adam & Eve to firma… prawnicza, specjalizująca się w prawie własności intelektualnej. Już sama specjalizacja tej firmy wskazuje na rodzaj jej klientów – osoby kreatywne, doceniające niesztampowe rozwiązania. Wizualna identyfikacja tej firmy wygląda profesjonalnie, tak aby nikt nie miał wątpliwości że pracują tam poważni prawnicy. Jednocześnie motyw biblijny jest widoczny w jej materiałach, takich jak jej „dziesięć przykazań” czy też słowach używanych w tekście – np. nazywanie pracowników „uczniami”.

9-1

9-6

9-5

9-4

9-3

9-2

Law Office of Matthew Messina

Matthew Messina, to następny nietypowy prawnik. Reprezentuje sobą autentyczne i szczere podejście do klienta oraz tradycyjne wartości. Messina pracuje z klientami poprzez bezpośrednią korespondencję i osobisty kontakt dlatego materiały listowe są dla niego takie ważne. Ta identyfikacja przywodzi na myśl firmę bardzo starą, a więc z dziedzictwem i tradycjami. Nawet kolory są retro – kremowe tło zamiast białego, brąz a nie czarny tusz.

10-1

10-6

10-5

10-4

10-3

10-2

Club Man Shop

Trend pożyczania motywów “vintage” kontynuuje się. Club Man Shop specjalizuje się w szyciu garniturów, koszul i spodni na miarę. To miejsce stara się wyróżnić od konkurencji również nawiązując do stylu sprzed lat. Obrazki jak z wiekowych gazet czy formularze stylizowane na starodawne są ciekawym rozwiązaniem.

11-1

11-6

11-5

11-4

11-3

11-2

The Hair Tailor

Tu identyfikacja fryzjera i stylisty. Ta również na pierwszy rzut oka wygląda bardzo tradycyjnie i brytyjsko. Interesujące jest to, że tak wiele firm, aby w łatwy sposób wywołać w odbiorcy uczucie stabilnej i eleganckiej marki z długim stażem decyduje się właśnie na pożyczenie estetyki z dawnych lat.

12-1

12-6

12-5

12-4

12-3

12-2

Typefest

Typefest, festiwal typografii, prezentuje się nowocześnie i świeżo. Jak nazwa zobowiązuje, głównym elementem graficznym jest właśnie typografia i jej piękno.

13-1

13-6

13-5

13-4

13-3

13-2

Torikorttelit

Torikorttelit to stare miasto w stolicy Finlandii, Helsinkach. Jego system identyfikacji bazuje na jaskrawych kolorach, prostych wzorach geometrycznych, typograficznym szeryfowym logo i modernistycznej typografii. Agencja Kokoro & Moi zajmująca się tym projektem stworzyła mnóstwo materiałów, poczynając od papieru listowego, a kończąc na grafice na ulicach.

14-1

14-6

14-5

14-4

14-3

14-2

Telemobisie

Telemobisie to nowy sklepik telefoniczny. Aby się wyróżniać od konkurencji używa ciekawych, zwracających uwagę kolorów, przyjaznych maskotek i unikalnej nazwy. Ciekawe jest to, że dużo firm, aby przebić się przez masowo wyglądającą nudną konkurencję wybierają właśnie tę drogę – stawiając na przyjazność.

15-1

15-6

15-5

15-4

15-3

15-2

To może Cię zainteresować