Identyfikacja wizualna to dużo więcej niż tylko błyskotliwe logo. To cały system elementów składających się na część wizerunku marki. Marty Neumeier powiedział kiedyś, że marka to nie to co mówisz o sobie sam – tylko to, co inni o tobie mówią. Odpowiednio zaprojektowany system graficzny potrafi podpowiedzieć ludziom, co powinni myśleć o pewnej marce i co odczuwać patrząc na nią. A to znaczy bardzo dużo.
Yeah! Burger
Na początek identyfikacja wizualna restauracji szybkiej obsługi zajmującej się – jak z nazwy wynika – serwowaniem hamburgerów. Już sama nazwa wskazuje na to, że jest to miejsce przyjazne i pełne energii. Dominują tu wesołe ilustracje i jaskrawe kolory. Przemyślane jest tu nie tylko to jak wygląda samo logo, menu czy wizytówki, ale całe doznanie klienta, aż do najmniejszego szczegółu.
Susy’s Bakery
Susy’s Bakery to mała piekarnia z Guadalajary, wkładająca dużo miłości w swoje ciasta i ciasteczka. Jej dumą są ręczne wyroby tego regionu. Motywem przewodnim tej identyfikacji są piktogramy pokazujące proces pieczenia. Wydrukowane na pergaminie i naturalnie brązowych torbach papierowych, sugerują świeżość i naturalność.
Słodki komin
Słodki komin jest kompletnie nowym rodzajem ciężarówki z jedzeniem. Serwuje deser węgierski (nieznany w Polsce), marka postawiła na zwracające uwagę kolory i przyjacielskość.
Malmö Festival 2013
Tematem przewodnim 29 festiwalu kulturalnego w Malmö jest papier. Agencja Snask zdecydowała więc pokryć całe miasto papierem, mając nadzieję na przyciągnięcie 1.5 miliona gości. Zaprojektowali 100-stronicowy magazyn, stronę internetową, papier listowy, instalacje, reklamy, wszystko. Największym wyzwaniem było pokazanie jak dużo różnych dziedzin obejmuje festiwal i sprawienie by branding był atrakcyjny dla wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy statusu ekonomicznego. Efekt końcowy jest bardzo kolorowy i zabawny, na pewno nikt nie mógł przejść obok obojętnie.
Franco-German Cultural Fund
Franko-niemiecki fundusz kulturalny powstał w ramach celebrowania czterdziestej rocznicy Traktatu Przyjaźni. Każde państwo reprezentuje jeden kolor i spotykają się w środku, w tej sposób symbolizując współpracę, dialog i wymianę interkulturalną. Ciekawym elementem jest użycie słowa “fonds” pośrodku krzyża tak, aby był częścią i niemieckiego i francuskiego tytułu. Jest to słowo, które znajduje się w obu językach. Użycie śmiałych kolorów i prostych kształtów sprawia że ta identyfikacja wygląda nowocześnie i świeżo.
Zeri Crafts
Zeri Crafts to firma z Kuwejtu zajmująca się produktami wyposażenia domu. Sama nazwa Zeri pochodzi od tego, jak w regionie nazywa się złote nici ozdabiające tradycyjne suknie. Motywy użyte w projekcie również inspirowane są historią – czy to oknami arabskiej architektury, czy też plecionką beduinów saudyjskich. Wszystko drukowane jest złotym kolorem na prostym białym tle co przywodzi na myśl luksus i ekskluzywność.
The Sultan
The Sultan to nowy hotel w Singapurze. Ta identyfikacja pokazuje jak klasyczne i ekskluzywne jest to miejsce. Stonowane kolory i nietypowe techniki druku czy wycięcia wywołują te uczucia.
Suite
Suite to sklep erotyczny w Alicante w Hiszpanii. Poprzez swoją identyfikację, marka ukazana jest jako wyrafinowany, subtelny butik. Coś, co jednocześnie nie boi się pokazać co sprzedaje i również nie jest wulgarne. Paleta barw jest luksusowa i kobieca, a użyte ikonki w prosty sposób symbolizują to, co można znaleźć w środku.
Adam & Eve
Adam & Eve to firma… prawnicza, specjalizująca się w prawie własności intelektualnej. Już sama specjalizacja tej firmy wskazuje na rodzaj jej klientów – osoby kreatywne, doceniające niesztampowe rozwiązania. Wizualna identyfikacja tej firmy wygląda profesjonalnie, tak aby nikt nie miał wątpliwości że pracują tam poważni prawnicy. Jednocześnie motyw biblijny jest widoczny w jej materiałach, takich jak jej „dziesięć przykazań” czy też słowach używanych w tekście – np. nazywanie pracowników „uczniami”.
Law Office of Matthew Messina
Matthew Messina, to następny nietypowy prawnik. Reprezentuje sobą autentyczne i szczere podejście do klienta oraz tradycyjne wartości. Messina pracuje z klientami poprzez bezpośrednią korespondencję i osobisty kontakt dlatego materiały listowe są dla niego takie ważne. Ta identyfikacja przywodzi na myśl firmę bardzo starą, a więc z dziedzictwem i tradycjami. Nawet kolory są retro – kremowe tło zamiast białego, brąz a nie czarny tusz.
Club Man Shop
Trend pożyczania motywów “vintage” kontynuuje się. Club Man Shop specjalizuje się w szyciu garniturów, koszul i spodni na miarę. To miejsce stara się wyróżnić od konkurencji również nawiązując do stylu sprzed lat. Obrazki jak z wiekowych gazet czy formularze stylizowane na starodawne są ciekawym rozwiązaniem.
The Hair Tailor
Tu identyfikacja fryzjera i stylisty. Ta również na pierwszy rzut oka wygląda bardzo tradycyjnie i brytyjsko. Interesujące jest to, że tak wiele firm, aby w łatwy sposób wywołać w odbiorcy uczucie stabilnej i eleganckiej marki z długim stażem decyduje się właśnie na pożyczenie estetyki z dawnych lat.
Typefest
Typefest, festiwal typografii, prezentuje się nowocześnie i świeżo. Jak nazwa zobowiązuje, głównym elementem graficznym jest właśnie typografia i jej piękno.
Torikorttelit
Torikorttelit to stare miasto w stolicy Finlandii, Helsinkach. Jego system identyfikacji bazuje na jaskrawych kolorach, prostych wzorach geometrycznych, typograficznym szeryfowym logo i modernistycznej typografii. Agencja Kokoro & Moi zajmująca się tym projektem stworzyła mnóstwo materiałów, poczynając od papieru listowego, a kończąc na grafice na ulicach.
Telemobisie
Telemobisie to nowy sklepik telefoniczny. Aby się wyróżniać od konkurencji używa ciekawych, zwracających uwagę kolorów, przyjaznych maskotek i unikalnej nazwy. Ciekawe jest to, że dużo firm, aby przebić się przez masowo wyglądającą nudną konkurencję wybierają właśnie tę drogę – stawiając na przyjazność.