Okładka artykułu Polsat i Plus z nowym logo — Redesign popularnych marek
Aktualności

Polsat i Plus z nowym logo

Redesign popularnych marek

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

10 czerwca 2021 roku za pośrednictwem swojej strony internetowej Grupa Polsat ogłosiła zmianę swojego logo oraz nazwy na Grupa Polsat Plus.

Nowe logo Plusa i Polsatu bazują na kształcie koła, różnią się od siebie sposobem wypełniania oraz kolorystyką. W przypadku obu znaków twórcy zdecydowali się na uproszczenie ilości występujących w nich barw - są jednokolorowe i wykorzystują dominujący (skojarzony już z daną marką) kolor. 

Do poprzednich wersji, nowe logo nawiązują także kształtem. W nowym znaku Polsatu można doszukać się inspiracji słońcem, w logo Plusa widać natomiast charakterystyczny dla marki symbol. 

Nowe logo Polsat i Plus

Jak możemy przeczytać na stronie Polsatu:

„Nowy branding został zaprojektowany tak, aby czytelnie opisywał usługi i produkty pochodzące z Grupy Polsat Plus. Nowe logotypy strategicznych i kluczowych marek Plus (odpowiadającej za „connectivity”) i Polsat (odpowiadającej za „content”) w sposób spójny identyfikują je z Grupą. Zostały zaprojektowane z myślą o przyszłości, przejrzystości i wykorzystują specjalnie zaprojektowaną dla Grupy, indywidualną typografię, charakterystyczny element graficzny oraz kolory. Zielony kolor Plusa to m.in. innowacja i rozwój oraz troska o środowisko i lepsze życie. Żółty kolor Polsatu to energia, radość i optymizm płynące ze słońca - nierozerwalnie związanego z Polsatem. Dzięki temu marki będą w sposób prosty i wyrazisty kojarzyć się z Grupą, jednocześnie zachowując swój indywidualny charakter i przekaz.” - mówi Piotr Gaweł, Członek Zarządu Polkomtela, operatora sieci Plus.

Patrząc z perspektywy wizerunku, zmiana ta to przede wszystkim próba powiązania tych dwóch (bardzo przecież rozpoznawalnych) firm w oczach odbiorców. Dzięki zachowaniu spójnej stylistyki potencjalny klient w naturalny sposób zrozumie, że Polsat i Plus działają w ramach jednej grupy, co długofalowo może wspierać sprzedaż produktów łączonych.

Zaprezentowane dzisiaj znaki rozpoczynają zmiany w portfolio marek oraz strategii ich komunikacji. Nie znamy niestety jeszcze szczegółów na temat pełnej identyfikacji wizualnej Grupy Polsat Plus. Zmiany mają być wprowadzane stopniowo i rozłożone na kilka etapów. 

To może Cię zainteresować