Projektowanie graficzne jest integralną częścią naszej rzeczywistości. Bez logotypów, identyfikacji wizualnych, plakatów, opakowań, książek, gazet, magazynów, stron internetowych czy aplikacji mobilnych ciężko wyobrazić sobie współczesny świat. W czasach gdy obraz zaczyna dominować nad słowem, projektowanie wizualne ma coraz większe znaczenie ekonomiczne, społeczne i kulturowe.
Ostatnia dekada to dla projektowania graficznego w Polsce czas intensywnego rozwoju: unowocześnia się oferta edukacyjna, przybywa utalentowanych twórców, rozwijają się studia designerskie, powstają ważne i przełomowe realizacje. Jednocześnie w powszechnej świadomości wiedza o tym, czym jest dokładnie projektowanie i jaką rolę odgrywa w społeczeństwie, właściwie nie istnieje.
Polish Graphic Design Awards wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Pomysłodawcy konkursu chcą, by był źródłem wiedzy, narzędziem edukacji oraz platformą promującą projektowanie graficzne i polskich projektantów.
Polish Graphic Design Awards to otwarty konkurs tworzony z myślą o polskich projektantach wizualnych oraz ich klientach. Celem konkursu jest coroczna prezentacja najciekawszych, najlepszych i najważniejszych projektów realizowanych we wszystkich dziedzinach komunikacji wizualnej.
Pierwsza edycja konkursu jest poświęcona realizacjom, które powstały w 2017 roku.
Do konkursu mogą być zgłaszane projekty ze wszystkich dziedzin komunikacji wizualnej i mediów związanych z projektowaniem graficznym taki jak: identyfikacja wizualna, plakat, projektowanie krojów pism, ilustracja, wydawnictwa, prasa, infografika, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media oraz projektowanie eksperymentalne.
W konkursie Polish Graphic Design Awards nagrody przyznawać będzie niezależne jury złożone z wybitnych specjalistów, wśród nich m. in. Łukasz Dziedzic, Joanna Górska, Patryk Hardziej, Arek Romański, Ola Niepsuj, prof. Lech Majewski, Marek Knap, Grzegorz Laszuk, studio panGenerator, Jacek Utko, Marcin Wolny, Marcin Wicha oraz wielu innych. Głównym kryterium wyboru prac będzie ich wysoka jakość estetyczna, funkcjonalność i użyteczność, oryginalna i innowacyjna forma, a także sposób rozwiązania problemu projektowego czy biznesowego.
Formuła konkursu jest otwarta i skierowana do profesjonalistów: samodzielnych twórców, freelancerów, nieformalnych grup, zespołów projektowych, studiów designerskch, agencji reklamowych, a także zleceniodawców – firm i instytucji, dla których wykonano projekty.
Na konkurs można zgłaszać wyłącznie prace, które zostały zrealizowane, wdrożone lub upublicznione między 1 stycznia a 31 grudnia 2017 roku.
Cena zgłoszenia jest zależna od terminu i wynosi od 25 zł do 125 zł.
Ostateczny termin zgłoszeń upływa 30 kwietnia, a ogłoszenie zwycięzców nastąpi w czerwcu 2018 roku.
Konkurs w sieci znajdziecie na jego stronie internetowej, Facebooku i Instagramie.
Źródło: informacja prasowa organizatora