Okładka artykułu Opakowania w 4 poziomach kotliny — Kotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowania od studia Podpunkt
Inspiracje

Opakowania w 4 poziomach kotliny

Kotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowania od studia Podpunkt

Zdjęcie autora Magdalena Dobruk
0

Kotlina Natury to polska firma, farma położona w malowniczym otoczeniu – w sudeckiej dolinie na południu Polski. Rebranding marki i projekt opakowań opracowane zostały przez studio Podpunkt. 

Mieliśmy za zadanie zwiększyć widoczność produktów na półce sklepowej i mocno rozróżnić 4 kategorie oferowanych produktów. Mieliśmy również stworzyć silny język wizualny, który z powodzeniem będzie budował zaangażowaną społeczności wokół marki.

Nowa identyfikacja wizualna i język komunikacji zapraszają konsumentów marki na sudecką łąkę – to tu mieszkają kury Kotliny Natury. Odeszłyśmy od powszechnie wykorzystywanej w tej kategorii produktów sielskości – postawiliśmy na kontrasty, na połączenie silnego wizualnie i kolorowego świata wektorowej ilustracji z pięknymi fotografiami natury oraz portretami kur. Powstał bardzo wyrazisty projekt, który zdecydowanie nie naśladuje produktów w swojej kategorii, który tworzy nową jakość.

Autorska ilustracja łąki wiedzie nas po 4 poziomach kotliny – poziomie ziaren i piasku, poziomie gęstych traw, poziomie wyższych pędów i ich mieszkańców, a na koniec poziomie wysokich łodyg, których czubki stykają się z widokiem górskich pejzaży. Poszczególne 4 części ilustracji przypisane zostały do każdej z 4 kategorii produktu (jaja ściółkowe, zielononóżki, wolny chów i jaja ekologiczne). Projekt cechuje spójność – znak, typografia, ilustracje, kolorystyka, fotografie – wszystkie elementy tworzą spójną narrację. Motyw przewodni – ilustrowana łąka jest podstawą opowieści o otoczeniu w jakim rozwija się Kotlina Natury. Ilustracja w całości, w większych i mniejszych fragmentach, statyczna i animowana wspiera komunikację marki.

Studio Podpunkt zaprojektowało wszystkie elementy identyfikacji wizualnej, ale również przez rok wspierało firmę Aktive we wdrożeniu nowej identyfikacji wizualnej.

Kotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaKotlina Natury – identyfikacja wizualna i opakowaniaPrezentacja projektu na Behance.

Zespół:

Klient: Actiw Sp. z o.o.
Marka: Kotlina Natury 
Design & Art direction : Emilka Bojańczyk / Podpunkt
Ilustracja: Emilka Bojańczyk, Zuza Charkiewicz / Podpunkt
Fotografie: Kotlina Natury / © Actiw Sp. z o.o.
Fotograf: Krzysztof Kozanowski 
Semi Custom font: Latinotype
Konsultacje typograficznego znaku: Latino Type

To może Cię zainteresować