Brytyjski producent samochodów Jaguar zaprezentował nową identyfikację wizualną, sygnalizującą przejście w erę pojazdów elektrycznych. Nowe logo, zaprojektowane przez wewnętrzny zespół projektowy Jaguar Land Rover pod kierownictwem Richarda Stevensa, łączy małe i wielkie litery, tworząc napis „JaGUar”.
Ten zabieg ma odzwierciedlać „ekstrawagancki modernizm” i przyciągnąć młodszych, zamożniejszych klientów poszukujących unikalnych rozwiązań.
Stevens, który dołączył do zespołu 18 miesięcy temu i od tego czasu odpowiada za transformację marki oraz rozwój jej tożsamości wizualnej.
Oprócz zmiany logo, marka wprowadziła nowe hasła marketingowe, takie jak „delete ordinary”, „live vivid” i „copy nothing”, podkreślając dążenie do innowacyjności i odrzucenia przeciętności. Nowa identyfikacja wizualna obejmuje również odświeżony emblemat oraz monogram z literami „j” i „r” zamkniętymi w okręgu.
Zmiany te są częścią strategii przekształcenia Jaguara w markę oferującą wyłącznie luksusowe pojazdy elektryczne. Pierwszy model z nowej linii, czterodrzwiowe GT, ma zadebiutować w 2026 roku.
Prezentacji nowego logo towarzyszy nietypowe dla branży wideo, w którym nie zobaczymy żadnego samochodu. Film, dostępny tutaj, koncentruje się na emocjach i wizji przyszłości marki, a nie na samych pojazdach.
Jak zauważył Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover: „To rebranding marki, który na nowo uchwyca istotę Jaguara, przywracając wartości, które niegdyś czyniły go tak uwielbianym, ale jednocześnie sprawiając, aby był istotny współczesnego odbiorcy”
Nowa identyfikacja wizualna spotkała się z mieszanymi reakcjami. Niektórzy krytycy uważają, że nowe logo nie oddaje luksusowego charakteru marki i porównują je do logotypów z branży technologicznej. Mimo to, Jaguar pozostaje zdeterminowany w dążeniu do odświeżenia swojego wizerunku i przyciągnięcia nowej grupy klientów. A jak jest Waszym zdaniem?
Pełna identyfikacja wizualna zostanie zaprezentowana 2 grudnia.