TDA (Tonik Design Academy) to cykliczne wydarzenie organizowane przez tonik.com. Event skupia wokół siebie małą grupę początkujących projektantów, którzy chcą zaczerpnąć solidną porcję wiedzy z dziedziny projektowanie produktów.
TDA ma charakter warsztatów gdzie grupy prowadzone przez 4 mentorów stawiają sobie za cel rozwiązywanie zagadnień i problemów z którymi zmagają się projektanci produktów digitalowych. Dwudniowe wydarzenie ma charakter otwarty i darmowy.
Projektanci z działu branding (Natalia Żerko i Jacek Janiczak) postanowili połączyć siły i bazując na systemie wypracowanym w poprzednich dwóch edycjach - pójść w stronę bardziej odważną, zahaczając o eksperymenty typograficzne, animacyjne oraz 3D.
Cel był teoretycznie prosty, ale w praktyce technicznie i czasowo dość skomplikowany. Z powodu ograniczonego budżetu projektanci musieli stworzyć key visuale, które w dość prosty sposób da się przełożyć na wiele kanałów komunikacji wydarzenia. Stworzyli więc element symbolizujący fluktuująca kreatywną masę tworzącą organizm skoncentrowany wokół jednego wątku.
Ta idea była kołem zamachowym dla reszty elementów zarówno motion jak i statycznych które w prosty sposób uatrakcyjniły akcydensy oraz social media i stronę internetową.
Ograniczeniem projektu był system i layout typograficzny który pozwalał jedynie na delikatne modyfikacje bez naruszania kręgosłupa wizualnego projektu. Ten aspekt wpłynął mocno na pomysł kreatywny i zamknął go w odpowiednich ramach estetycznych, które są wypadkową obecnie panujących ku uciesze Jacka trendów pozwalających obecnie na wszelakie eksperymenty z formą, materią jak i estetyką.
Pełne case study możecie sprawdzić tutaj.