Mamy dzisiaj miłą okazję, bo zapraszamy Was do przeczytania pierwszego postu z nowej serii, która dosłownie kilka dni temu zrodziła się w naszych głowach. „52 tygodnie polskiego designu” to cykl w ramach którego chcemy dzielić się z Wami najciekawszymi projektami, które do nas nadesłaliście lub które wyszukaliśmy w czeluściach Internetu.
Skąd taki pomysł? Regularnie otrzymujemy od różnych osób czy studiów graficznych projekty i informacje prasowe na ich temat. Zgłaszacie fenomenalne prace w cyklu naszych „środowych inspiracji”, oznaczacie nas na Instagramie. Wiele prac na które się napotykamy to wyjątkowo ciekawe realizacje, jednak oprócz zamieszczenia w „Cudze chwalicie, swego nie znacie” i wrzucenia na nasz Instagram czy Facebooka, nie mieliśmy formuły, która pozwalałaby na sensowne dzielenie się tymi projektami na stronie. Pomyśleliśmy, że to spora strata właściwie dla wszystkich - my tracimy ciekawy materiał, Wy świetne inspiracje, a wyróżnieni projektanci szansę na to aby pokazać projekt naszym czytelnikom.
I tak o to jesteśmy i przedstawiamy pierwszą ofiarę, czyli projekt identyfikacji AUF Studio od Markiewicz Studio.
Nazwę marki AUF tworzą trzy litery, będące skrótem od Architektura, Urbanistyka i Forma. Nazwa sama w sobie, w swojej formie i brzmieniu jest mocna i rozpoznawalna. Dlatego projektanci zdecydowali, że znak AUF będzie integralną i elastyczną częścią większego systemu, a jego prosta forma będzie najlepszym nośnikiem dla tożsamości marki.
Znak AUF to litery „A”,”U” i „F” wpisane w podstawowe formy jakimi są kwadrat i koło. Relacje zachodzące między tymi poszczególnymi elementami to nawiązanie do przestrzeni, uporządkowania oraz kontekstu projektowego. Prosta forma znaku pozwala na szerokie zastosowanie jego przekształceń bez straty dla integralności.
Język wizualny składa się z uproszczonych elementów, od typografii, poprzez zredukowaną paletę kolorów, minimalistyczne ikony, aż po prosty symbol. To, co zapewnia unikalność, to dynamika oraz zmienność układu i relacji tych elementów w systemie. Znak „płynie” po siatce w różnych kompozycjach.
Dzięki ściśle zdefiniowanym założeniom systemowym i precyzyjnej siatce layoutu, można budować coraz bardziej interesujące i zaskakujące warianty kompozycji. Dzięki prostym formom jest również możliwość płynnego przechodzenia od 2D do 3D, komunikując przez to kluczowy moment w projektowaniu kiedy to projekt przechodzi w realizację, a także myślenie przestrzenne, grę formą oraz wizję charakterystyczną dla właścicieli marki.
Język wizualny marki AUF jest również silnym nawiązaniem i hołdem dla modernizmu i idei Bauhausu, które położyły fundamenty współczesnej architektury.
Autorzy:
Michał Markiewicz i Edyta Mucha tworzą kameralne i niezależne studio brandingowe. Pracują w szerokim zakresie projektowania graficznego od strategii komunikacji, identyfikacji wizualnych przez strony internetowe po projekty publikacji i opakowań. Mają ponad 10-letnie doświadczenie w pracy zarówno dla dużych zagranicznych firm, jak i małych lokalnych przedsiębiorców. Kompaktowy charakter biura pozwala im na bliski i bezpośredni kontakt z klientem, a taki indywidualny kontakt jest kluczowy dla sukcesu każdego projektu.