Okładka artykułu Logo zmiennym jest — O rebrandingu Audi
Aktualności

Logo zmiennym jest

O rebrandingu Audi

Zdjęcie autora Aleksandra Tulibacka
0

Od 2017 roku Audi jako jedna z pierwszych marek samochodów „spłaszczyła” swoje logo i pozbyła się z niego ozdobników. Od tego czasu marka pokusiła się już o kilka mniejszych zmian w całej identyfikacji. Obecnie Audi prezentuje podejście, które nazywa „progressive premium”, a którego celem jest jak najlepsze dopasowanie się do swoich grup docelowych.

Jednym ze sposobów na to, jak to zrobić jest oczywiście design, a chyba najlepszą (a na pewno najciekawszą) ilustracją tego podejścia jest wykorzystywanie fontów (i logo) w formie zmiennej. 

Co to właściwie oznacza? Zmienne fonty działają w ten sposób, że do naszej dyspozycji otrzymujemy nie pojedyncze pliki z konkretnymi wariantami, ale jeden, który za pomocą suwaków w aplikacji (czy ustawień w przeglądarce) możemy dostosować do własnych potrzeb. Zmienić grubość, szerokość, pochylenie - w zależności od tego, jak zaprojektowany został krój. 

Rebranding Audi

Audi do swojej identyfikacji włączyło właśnie taki font, a dodatkowo urozmaiciło logo, które funkcjonować będzie na tej samej zasadzie - będzie zmieniać swoją grubość. Wygląd fontu oraz okręgów nie jest przypisany do żadnego modelu samochodu czy formy przekazu. Ma dopasowywać się płynnie do zastosowań i wyzwań, jakie pojawią się przed projektantami. 

Jeśli chcesz poczuć się jak projektant Audi, możesz pobrać ich zmienne logo i zobaczyć, na jakiej zasadzie działa. 

Rebranding AudiRebranding AudiRebranding AudiZa nową identyfikację odpowiedzialna jest agencja Strichpunkt. Sam branding powstał już w 2020 roku, jednak dopiero teraz firma i agencja dzielą się detalami na jego temat. Więcej informacji na temat tej identyfiakcji znajdziesz także na stronie Audi.

O opinię na temat identyfikacji poprosiłam także przedstawicieli naszej rodzimej branży.

Adam Chyliński,
Tofu Studio

Pierwsza myśl, jaką miałem po zobaczeniu nowej identyfikacji Audi – jaka zgrabna ewolucja. Marka wie, kto jest ich klientem, wie jakie jest ich DNA i charakter. Teraz ubrała to wszystko w spójną nowoczesną formę dostosowaną do wymogów współczesnych kanałów komunikacji. 

Ciekawie brzmi idea Modular Design, według której został zaprojektowany cały system. Podoba mi się takie holistyczne spojrzenie na wszystkie możliwe punkty styku z klientem. W ramach systemu opracowano moduły dostosowane do konkretnego medium, które budują jednocześnie większą całość. 
To wszystko sprawia, że duch Audi jest jeszcze wyraźniejszy, umacniając markę w segmencie samochodów dla architektów, lekarzy, prawników i będąc jednocześnie obiektem westchnień dla większości grafików.

 

Piotr Olszewski,
General Creative Director w Opus B

Trzeba przyznać, że Audi nie zatrzymuje się nawet na moment i ciągle unowocześnia swój wizerunek. Już wcześniej zrobiono wiele, aby obraz marki był nowoczesny i jednoznaczny dla szerokiej grupy odbiorców na różnych polach eksploatacji, przede wszystkim w cyfrowych obszarach.
 
Teraz czas na kolejne zmiany, i jak na Audi przystało, dzięki nim marka jest o krok przed konkurencją. Nowe możliwości, jakie daje rozwinięcie dotychczasowej identyfikacji, wnoszą wyjątkową świeżość i elastyczność w kreowaniu opowieści. Dla Audi pojęcie premium to bycie bliżej swojego odbiorcy i możliwość tworzenia niemal personalizowanego przekazu.
 
Pierścienie Audi są teraz używane w różnych grubościach i dosyć swobodnie komponowane, font „Audi Type” zyskał możliwości większej skalowalności. Jednocześnie modułowy system projektowania, który zastosowano, daje kompletny obraz marki i nie pozostawia wątpliwości, z kim odbiorca ma do czynienia. Całość jest precyzyjna i jednocześnie otwarta na zmiany. W nowej identyfikacji czuje się świadomość unikalnego stylu, odwagę i pewność marki nastawionej na ciągły rozwój. Współczesność determinuje tworzenie otwartych systemów, a Audi kolejny raz udowadnia, że doskonale radzi sobie z takimi wyzwaniami.

To może Cię zainteresować