Sopot jest jednym z najpiękniejszych polskich kurortów i uzdrowisk. Nieduże nadmorskie miasto to raj dla turystów wypoczywających aktywnie, dla osób szukających ciekawych wydarzeń kulturalnych, a także tych którzy poszukują ciszy. Miasto o unikatowej architekturze, w której dominują wieżyczki, wykusze, balustrady i gzymsy, ujmuje swoim wyjątkowym pięknem. Sopot ma też do zaoferowania bezcenny walor – najczystsze powietrze w Polsce.
Kampania promocyjna 200-lecia kurortu opiera się na drobiazgowo utkanej ilustracji. Przeplata ona opowieść o pięknym mieście, o pełnej ukojenia atmosferze, o różnorodnych atrakcjach, o morzu i wietrze. Mimo wielu detali, które prezentuje motyw graficzny, przekaz wizualny cechuje delikatność i duża spójność.
Wszystkie elementy kampanii, zbudowane są z jednego kształtu – z ikony, skrzydła mewy (mewa znajduje się w herbie miasta).
Na projekt składają się winieta - znak, rozbudowany motyw ilustracyjny, z którego detali można tworzyć różnorodne i spójne projekty, layouty promocyjne do druku i mediów cyfrowych oraz animacja.
Design, including illustrations: Zuza Charkiewicz / Podpunkt
Art direction: Emilka Bojańczyk / Podpunkt
Animation: Zuza Charkiewicz / Podpunkt
Client: City Hall of Sopot
O autorach
Podpunkt zajmuje się projektowaniem marek i ich komunikacji.
Ich zespół współpracuje z instytucjami i markami komercyjnymi, które mają ochotę się wyróżnić, chcą budować społeczność wokół jakościowej komunikacji, tak pod względem przekazu, jaki i poziomu designu.
W portfolio studia znajdują się zarówno projekty dla sektora publicznego (znak Miasta st. Warszawy, naming i identyfikacja wizualna MuFo – Muzeum Fotografii), sektora edukacyjnego (SGGW, Politechnika Warszawska, Laboratoire Méthodes Formelles działające przy Université Paris-Saclay), jak i sektora korporacyjnego (Hagi Cosmetics, Foodsi, Bezmięsny, Wege Siorstry czy Koltlina Natury).