Element Talks 2016 już za nami. Minęło dokładnie półtora tygodnia od tego wyjątkowego wydarzenia, emocję ochłonęły, nadszedł więc czas na małe podsumowanie. Tegoroczne wydanie, podobnie jak poprzednie, owocowało w ciekawe wykłady, interesujących wystawców, trochę inspiracji i masę wygenerowanych pomysłów i motywacji do działania.
Jeśli nie wiecie czym jest Element Talks (dawniej Elementarz Projektanta), jest to konferencja skierowana jest do projektantów graficznych, wzornictwa, mody, architektury wnętrz, architektury i osób związanych z tymi zawodami. Porusza tematy wokół biznesu, promocji i funkcjonowania na rynku pracy.
Tegoroczna edycja zmieniła nazwę oraz znacząco rozwinęła swoją formułę. Tym razem wykłady prowadzone były równolegle na dwóch salach – głównej i eksperckiej, po raz pierwszy odwiedzili ją także specjaliści zza granicy. Wykłady dotyczyły przeróżnych dziedzin, wszystkie związane były jednak z projektowaniem i tym w jaki sposób twórcy projektów graficznych różnych dziedzin mogą się rozwijać. Uczestnicy mogli także brać udział warsztatach – zarówno tych płatnych z możliwością wcześniejszej rejestracji, jak i darmowych, na które zapisywać się trzeba było w trakcie imprezy. Nowością były także pozorowane rozmowy kwalifikacyjne, na których uczestnicy mogli poćwiczyć swoje umiejętności.
Scenę konferencji odwiedzili ciekawi i inspirujący prelegenci. Podczas dwóch dni mogliśmy posłuchać między innymi wykładu Joanny Zabawa, która w humorystyczny, ale pełen wiedzy sposób opowiedziała o tym, jak zostać idealnym freelancerem dla korporacji, Romana Łozińskiego, który w bardzo życiowy sposób przedstawił plusy i minusy pracy branży w reklamowej, Antona & Irene – uroczych projektantów z USA, którzy po latach pracy w dużej firmie przenieśli się na swoje i osiągają niemałe sukcesy oraz Grzegorza Roga z Eduweb, który zapoznawał uczestników z tajemnicami Photoshopa.
W stosunku do poprzedniej edycji, brakowało nieco czasu na zadawanie pytań prelegentom po ich wykładach. Możliwość taka oczywiście była – oko w oko w sali konsultacji, jednak poprzednie rozwiązania pozwalały lepiej szerzyć wiedzę ogółowi uczestników.
Oprócz wykładów uczestnicy mogli zapoznać się z ciekawymi ofertami firm działających około branży designu. Swoje stoiska mieli tam między innymi Eduweb, Nozbe, Ikea, Idea Hub, Papierowy Dizajn, Noteka.