Okładka artykułu Botanik - jedzenie i więcej — Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE Studio
Inspiracje

Botanik - jedzenie i więcej

Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE Studio

0

Restauracja Botanik koncentruje się na europejskich smakach, wzbogaconych o autorskie akcenty szefa kuchni. Mieści się w historycznej części Wrzeszcza, na terenie dawnego garnizonu wojskowego, który został przekształcony w nowoczesne osiedle. Wnętrze restauracji łączy w sobie elementy industrialne oraz nawiązuje do czasów przedwojennych, a jej główna część znajduje się w oranżerii. Przestrzeń wypełniona jest roślinnością, a mimo eleganckiego wystroju, miejsce zachowuje przytulną i kameralną atmosferę.

Wyzwanie

Zespół został zaangażowany w pierwsze decyzje projektowe oraz obserwował przemiany, jakim poddawano lokal. Miało to szczególne znaczenie, ponieważ wcześniej miejsce również pełniło funkcję restauracyjną – nowy właściciel pragnął jednak wyraźnie zaznaczyć, że powstaje zupełnie nowa przestrzeń. Udzielono wsparcia nie tylko w zakresie oprawy wizualnej, ale również w kompleksowym procesie budowania marki restauracji.

Motywem przewodnim Botanika uczyniono wszechobecną roślinność, która zaprasza z zewnątrz do wejścia, relaksu i odkrywania smaków. Branding oraz materiały wizualne podkreślają zarówno botaniczny charakter miejsca, jak i estetykę art déco, widoczną również we wnętrzach. Całość utrzymano w tonie casual smart – elegancko, ale swobodnie.

Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE Studio Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioIdentyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioIdentyfikacja restauracji autorstwa ROCHE Studio

Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE Studio

Rozwiązanie

Nazwa Botanik wybrana została tak, aby sugerować roślinną naturę restauracji – widocznego zarówno w aranżacji wnętrz, jak i w podejściu do serwowanych dań. Komunikacja marki jest luźna, bezpośrednia i oparta na założeniu, że już się znamy, kierująca na zapytanie “kiedy się spotkamy” – dlatego hasłem lokalu zostało “widzimy się u botanika”, a sam Botanik mówi “cześć, widzimy się?”.

Dobierając formy, które pojawiły się w logo, na materiałach identyfikacji wizualnej oraz na plakatach w przestrzeni restauracji - nawiązano do organiczności połączonej z elegancją. Dodatki wizualne dopełniają charakter wnętrza pełnego roślinności. Bezpośrednio przedstawiają nazwę restauracji bez potrzeby mówienia „rośliny, botanik, oranżeria” - wiemy, że jesteśmy u botanika.

Identyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioIdentyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioIdentyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioIdentyfikacja restauracji autorstwa ROCHE StudioPrzy wyborze materiałów do wydruku akcydensów postawiono na papiery, które mają w sobie nutkę natury. Do wizytówek i pocztówek dobrany został papier Flora, z charakterystycznymi barwnymi wtrąceniami, które nadają im poczucia złączenia z przyrodą. Menu zostało wydrukowane na papierach w różnych odcieniach zieleni, z przewagą papieru Kazan, zawierającego włókna trawy.

ROCHE STUDIO to kameralne studio graficzne z Gdańska, które jest tworzone przez Martę oraz Konrada. Skupiają się na relacjach z klientem oraz na ciekawym rozwoju danej marki i funkcjonalnym projekcie. Specjalizują się w projektowaniu identyfikacji wizualnych oraz stron internetowych, a czasem również doradzają w kwestiach brandingowych. Ich celem jest aranżowanie estetycznych materiałów, współpracując z interesującymi ludźmi i tworząc, by zawsze mieli miłe doświadczenia związane z ich projektami.

To może Cię zainteresować