Restauracja Botanik koncentruje się na europejskich smakach, wzbogaconych o autorskie akcenty szefa kuchni. Mieści się w historycznej części Wrzeszcza, na terenie dawnego garnizonu wojskowego, który został przekształcony w nowoczesne osiedle. Wnętrze restauracji łączy w sobie elementy industrialne oraz nawiązuje do czasów przedwojennych, a jej główna część znajduje się w oranżerii. Przestrzeń wypełniona jest roślinnością, a mimo eleganckiego wystroju, miejsce zachowuje przytulną i kameralną atmosferę.
Wyzwanie
Zespół został zaangażowany w pierwsze decyzje projektowe oraz obserwował przemiany, jakim poddawano lokal. Miało to szczególne znaczenie, ponieważ wcześniej miejsce również pełniło funkcję restauracyjną – nowy właściciel pragnął jednak wyraźnie zaznaczyć, że powstaje zupełnie nowa przestrzeń. Udzielono wsparcia nie tylko w zakresie oprawy wizualnej, ale również w kompleksowym procesie budowania marki restauracji.
Motywem przewodnim Botanika uczyniono wszechobecną roślinność, która zaprasza z zewnątrz do wejścia, relaksu i odkrywania smaków. Branding oraz materiały wizualne podkreślają zarówno botaniczny charakter miejsca, jak i estetykę art déco, widoczną również we wnętrzach. Całość utrzymano w tonie casual smart – elegancko, ale swobodnie.
Rozwiązanie
Nazwa Botanik wybrana została tak, aby sugerować roślinną naturę restauracji – widocznego zarówno w aranżacji wnętrz, jak i w podejściu do serwowanych dań. Komunikacja marki jest luźna, bezpośrednia i oparta na założeniu, że już się znamy, kierująca na zapytanie “kiedy się spotkamy” – dlatego hasłem lokalu zostało “widzimy się u botanika”, a sam Botanik mówi “cześć, widzimy się?”.
Dobierając formy, które pojawiły się w logo, na materiałach identyfikacji wizualnej oraz na plakatach w przestrzeni restauracji - nawiązano do organiczności połączonej z elegancją. Dodatki wizualne dopełniają charakter wnętrza pełnego roślinności. Bezpośrednio przedstawiają nazwę restauracji bez potrzeby mówienia „rośliny, botanik, oranżeria” - wiemy, że jesteśmy u botanika.
Przy wyborze materiałów do wydruku akcydensów postawiono na papiery, które mają w sobie nutkę natury. Do wizytówek i pocztówek dobrany został papier Flora, z charakterystycznymi barwnymi wtrąceniami, które nadają im poczucia złączenia z przyrodą. Menu zostało wydrukowane na papierach w różnych odcieniach zieleni, z przewagą papieru Kazan, zawierającego włókna trawy.
ROCHE STUDIO to kameralne studio graficzne z Gdańska, które jest tworzone przez Martę oraz Konrada. Skupiają się na relacjach z klientem oraz na ciekawym rozwoju danej marki i funkcjonalnym projekcie. Specjalizują się w projektowaniu identyfikacji wizualnych oraz stron internetowych, a czasem również doradzają w kwestiach brandingowych. Ich celem jest aranżowanie estetycznych materiałów, współpracując z interesującymi ludźmi i tworząc, by zawsze mieli miłe doświadczenia związane z ich projektami.