„Afiszuj się!” to projekt poświęcony polskiej międzywojennej reklamie, występującej w formie plakatów, afiszy, reklam w prasie ilustrowanej, gazetowych ogłoszeń drobnych oraz druków ulotnych.
Na stronie www.afiszujsie.art znaleźć można:
- 3 zdigitalizowane kroje pisma, pochodzące z międzywojennych afiszy, udostępnione na otwartej licencji.
- przeznaczoną do ściągnięcia paczkę ilustracji z międzywojennych ogłoszeń prasowych,
- instrukcję tworzenia reklamy w stylu najsłynniejszych międzywojennych twórców: Edmunda Bartłomiejczyka, Henryka Berlewiego i Tadeusza Gronowskiego, autorstwa Igora Kubika, której elementy również ustostępnione są do ściągnięcia.
- galerię zawierającą najciekawsze przykłady międzywojennej reklamy reprodukowanej (plakaty, afisze, reklamy z prasy ilustrowanej, ogłoszenia drobne i druki ulotne pochodzące m.in. ze zbiorów Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biblioteki Narodowej i Jagiellońskiej),
- teksty stanowiące merytoryczne opracowanie tematu, autorstwa Aleksandry Lewandowskiej-Ferenc, Andrzeja Tomaszewskiego oraz Michała Wardy.
Zespół projektu:
- Sonia Jaszczyńska – pomysłodawczyni, koordynatorka, autorka tekstów
- Ania Wieluńska – pomysłodawczyni, koordynatorka, autorka krojów
- Michał Czarnota – programowanie
- Borys Kosmynka – wsparcie projektowe, autor krojów
- Igor Kubik – ilustracja
- Aleksandra Lewandowska-Ferenc – autorka opracowania merytorycznego
- Anna Naumova – tłumaczenie
- Elżbieta Stachyra – redakcja i korekta
- Filip Tofil – wsparcie projektowe, autor kroju
- Andrzej Tomaszewski – autor opracowania merytorycznego
- Michał Warda – autor opracowania merytorycznego
- Agnieszka Woźniak-Wieczorek – kwerenda
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.