Okładka artykułu SXO, czyli SEO + UX — Kompleksowe rozwiązanie dla widoczności strony
Artykuł sponsorowany

SXO, czyli SEO + UX

Kompleksowe rozwiązanie dla widoczności strony

0

Chcesz zwiększyć widoczność, ruch, a może konwersję na stronie? SEO przyciąga klientów na stronę, a UX pozwala ich utrzymać. Do niedawna narzędzia te stosowano oddzielnie. Dzisiaj w połączeniu tworzą SXO.

Spadająca liczba odwiedzin, mniejsza sprzedaż i coraz dalsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google to przypadłość dręcząca witryny i sklepy internetowe, a pojedyncze narzędzia często nie przynoszą pożądanych rezultatów. Search Experience Optimization (SXO) to efektywne połączenie Search Engine Optimization (SEO) z User Experience (UX). Co zyskujemy na tej fuzji?

Chcesz efektów? Łącz SEO z UX

Zadaniem SEO jest poprawa widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Z kolei UX to zbiór wrażeń i doświadczeń, które towarzyszą użytkownikom w trakcie korzystania z produktu, którym w naszym wypadku jest strona WWW. W strategiach marketingowych oba te narzędzia używane były oddzielnie, a czasem wręcz ze sobą konkurowały. Jednak oczekiwania konsumentów nieustannie się zmieniają, a kampanie marketingowe powinny na nie reagować.

SEO nieustannie ewoluuje. Duży udział w tym procesie ma Google ze swoimi algorytmami. Niektóre zmiany potrafią wywołać na początku konsternację, ale zwykle niosą ze sobą także nowe możliwości pozyskania klientów. Algorytm Panda uporał się z witrynami o niskiej jakości, a Koliber zmienił podejście do interpretacji zawartości strony. Obecnie zamieszczane na nich treści to nie tylko słowa kluczowe, ale materiały o wysokiej wartości merytorycznej, których zadaniem jest ułatwienie odbiorcom znalezienia odpowiedzi na trapiące ich pytania.

 Co zyskujesz stosując SXO?

SEO jest nadal ważne, ale nie najważniejsze. W tym wypadku zwracamy się ku UX. Czym ono jest i jak zmienia nasze podejście do projektowania strony z uwzględnieniem doświadczeń klienta? User Experience mają za zadanie zrobić dobre wrażenie na odwiedzających witrynę. W tym celu należy zadbać o poniższe aspekty:

  • witryna powinna dobrze się prezentować – mieć przejrzysty design i uporządkowane dane;
  • pełna responsywność – dzisiaj ruch w sieci to nie tylko komputery, ale także urządzenia mobilne;
  • wartościowe treści z wplecionymi słowami kluczowymi, zawierającymi odpowiedzi na pytania stawiane przez klientów dotyczące produktu lub usługi;
  • szybkie wczytywanie strony (nawet Google zmienił czcionkę w logo, aby poprawić ten parametr);
  • poprawna nawigacja – gwarancja, że po 2-3 kliknięciach klient dotrze do najważniejszych części strony, a także bezpośrednio do informacji, których poszukuje (powrót na stronę główną powinien być równie prosty);
  • strona powinna zachęcać do działania (call to action) – wzbudzać chęć kupna, subskrypcji czy innego zachowania, którego oczekujesz od odwiedzających.

Jeśli powyższe kwestie wydają Ci się zbyt czasochłonne i potrzebujesz kompetentnego partnera do realizacji działań na stronach internetowych, pomóc może Ci w tym zespół agencji SEMCORE.

SXO w porównaniu do SEO to znacznie szerszy punkt widzenia. Pozycja w wyszukiwarce sama w sobie nie stanowi sukcesu, choć jest jego istotną składową. Projektując stronę, uwzględniajmy te rozwiązania, które kompleksowo odpowiedzą na potrzeby naszych klientów.