Santa Grafika wraca do Starego Browaru i tym razem schodzi na ulicę. Dosłownie.
29 i 30 listopada spotkamy się, żeby przyjrzeć się temu, jak street – ze swoim chaosem i wolnością – wpływa na estetykę współczesnych twórców. I jak tę energię przekuć na realną pracę w branży kreatywnej.
Co nas tym razem kręci? ULICA to nie tylko miejsce. To postawa. To pytanie o to, jak przejść drogę od zajawki, graffiti, deski czy internetowych inspiracji do roli projektanta, brand designera czy art directorki – bez zgubienia charakteru po drodze.
I o tym pogadamy z ludźmi, którzy naprawdę wiedzą, co robią.
Dzień 1: WERNISAŻ – 29 listopada, 18:00, Rotunda Starego Browaru
Na otwarciu zobaczymy prace trzech artystów, dla których ulica była punktem startu, ale nie limitem:
Nerwus @_nerwus
Artysta wizualny z korzeniami w graffiti i deskorolce, absolwent ASP we Wrocławiu. Na wystawie pokaże mix obrazów akrylowych z początku i końca roku. Wśród nich prace z serii Containers, trzy premierowe płótna z miniserii complex – gęste, detaliczne, kolorystycznie nasycone – oraz obraz express delivery, zapowiadający bardziej surowy kierunek, w którym powracają mocne, czarne motywy graficzne zestawiane z kolorystycznymi glitchami.

Znajomy Grafik @znajomygrafik
Senior Brand Designer w Toniku. Po godzinach współpracuje z artystami i instytucjami kultury, prowadzi wirtualny klub muzyczny HOM (żeby móc projektować plakaty), a kiedyś współprowadził mini galerię Krzaki.
Zbiera graficzne znaleziska na profilach Graphic Trash i 7.0in_17.78cm.
Na wystawie zobaczymy jego prace na tkaninie, papierze i z papieru: rysunki, linoryty i kolaże, mocno zakorzenione w tradycji liternictwa, rytmie i kompozycji znaków. Projektant plastyk związany ze środowiskiem graffiti od 2003 roku.
WVJOT @wvjot
Projektant komunikacji wizualnej i projektant form przemysłowych. Z zamiłowania – graffiti writer i muralista. Od lat obserwuje wpływ kompozycji, detalu i koloru na pracę zarówno w street arcie, jak i w projektowaniu logo czy publikacji. Inspiracji szuka poza socialami: w starych szyldach, polskiej sztuce lat 60. i 70. (m.in. Jarema, Abakanowicz), znakach graficznych, naturze i organicznych formach.
AFTER po wernisażu – 29 listopada
Po wystawie przenosimy się na koncert Ślina. Idealne domknięcie wieczoru, event otwarty.

Dzień 2: Santa Grafika – ULICA
30 listopada, 10:30–14:00, Słodownia +3, Stary Browar
Trzech prelegentów, dwie prelekcje, trzy różne ścieżki, jeden wspólny mianownik: ulica jako pierwszy nauczyciel kompozycji, charakteru i wrażliwości.
Na scenie: duet Znajomy Grafik & Nerwus (tonik) oraz Oksana Shmygol (Studio Otwarte).
Event zamknie panel prowadzony przez Heronikę.
Santa Grafika – coraz bardziej multidyscyplinarna
To edycja, która jeszcze mocniej odchodzi od sztywnego podziału: „to jest design, a to nie jest”. Mówimy o marketingu, kulturze, komunikacji, projektowaniu i wszystkim tym, co je łączy. Bo współczesny twórca działa interdyscyplinarnie – i właśnie tak chcemy projektować ten event.
Key visual edycji wykonała Kornelia Nowak.