Wręczenie nagród miało miejsce 23 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej w Poznaniu, w 3-piętrowej Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru.
Tegoroczny laureat rozbił bank, gdyż oprócz nagrody głównej 5000 zł otrzymał również Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych.
Jest nim Maciej ‘Animisiewasz’ Grochot, a nagrodzona okładka to ,,Zbliżenia” Henryka Debicha i Orkiestry Polskiego Radia i Telewizji w Łodzi.
W uzasadnieniu Jury podało, że przyznało podwójną nagrodę ,,za przypomnienie, czym była, jest i powinna być okładka płytowa. Za uciekanie od estetyzującej dosłowności, dowcipne interpretacje rzeczywistości, „inne spojrzenie” (jak to określił kiedyś Rosław Szaybo).”
II nagroda przypadła trio Jakub Tokarz / Artur Rawicz / Waluś KK odpowiedzialnemu za front albumu ,,ATAK” WaluśKraksaKryzys, w którym znaleziono graficzny sposób na pokazanie autentyzmu.
III nagrodę przyznano za koncepcję graficzną obrazującą istotę przestrzennego, minimalistycznego brzmienia, a otrzymała ją Ada Zielińska, autorka okładki ,,Roots & Futuristic Sci-Fi Sounds” zespołu BLED.
Od ubiegłego roku Konkurs 30/30 honoruje również staranność produkcyjną i edytorską nie tylko projektu frontowej okładki, ale też całego fizycznego wydania albumu. Nagrodę Specjalną za Edytorstwo otrzymała Zofia Paśnik za wydawnictwo ,,MIDI Life Crisis” projektu JANKA, u której Jury szczególnie doceniło śmiałe poszukiwanie nowych rozwiązań przy korzystaniu ze starych technologii.
Ze względu na wysoki poziom zgłoszeń postanowiono przyznać również Wyróżnienie za Edytorstwo, które powędrowało do Wojciecha Traczyka odpowiedzialnego za projekt reedycji płyty ,,Kaszëbë” zespołu Blenders.
Wystawa potrwa do 31 lipca 2022 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i dostępna jest codziennie w godzinach 12-20.