Okładka artykułu Konkurs animacji reklamowej — Timecode Akcja Animacja  2021 został rozstrzygnięty
Aktualności

Konkurs animacji reklamowej

Timecode Akcja Animacja 2021 został rozstrzygnięty

0

Animacja dla Planety - pod tym hasłem odbyła się tegoroczna, czwarta edycja konkursu dla twórczyń i twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja.

16 listopada podczas finału transmitowanego na Facebooku poznaliśmy tegorocznych laureatów. Jury przyznało Grand Prix, a marki partnerskie dwa wyróżnienia. Konkurs wygrała Zuzanna Labus, która przygotowała animację dla marki Veolia.

Laureatka tegorocznej edycji Timecode AKCJA ANIMACJA otrzymała honorarium w wysokości 10 000 zł i tablet Wacom Cintiq 16 oraz sadzonkę dębu, która w tym roku zastąpiła tradycyjną statuetkę.

„Zwycięska animacja konkursowa od samego początku zwracała uwagę jury. Na tle pozostałych prac wyróżniał ją autorski, subtelny minimalizm.” - powiedział Tomasz Dławichowski - partner zarządzający w Timecode Film Production, organizator konkursu.

Partnerzy konkursu, marki Energa i Veolia przyznali swoje wyróżnienia w postaci honorariów (2 000 zł) oraz tabletów Wacom Intuos Pro S. Otrzymali je: Adam Łabuś i Zuzanna Labus.

Laureatka konkursu Zuza Labus ukończyła studia graficzne na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, pracuje jako freelancer, natomiast wyróżniony Adam Łabuś, który w konkursie Timecode Akcja Animacja uczestniczył już po raz drugi, ukończył Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Wśród finalistów znalazł się także zespół Mateusz Trytek, Joanna Wójtowicz, Paulina Kozieł-Pacia.

Tegoroczna edycja Timecode AKCJA ANIMACJA poświęcona była ekologii. Do konkursu zgłosiło się ponad 200 uczestniczek i uczestników.

Prace oceniali: Andrzej Pągowski - Artysta grafik, Kreacja Pro, Kasia Kijek i Przemek Adamski - Reżyserzy animacji, Kijek/Adamski, Małgosia Drozdowska - Creative Director, Agnieszka Klimczak - Executive Creative Director, Agnieszka Koćmierowska - Senior Art Director, McCann, Kuba Matyka - Creative /Experience Director, MELT, Anna Szkałuba - Lead Ilustrator, Letko, Beata Śliwińska „Barrakuz” - Visual & Graphic Designer, Olga Wroniewicz - Reżyserka, graficzka, PJATK, Małgorzata Grochala - Art Director, PZL, Weronika Majchrzak - Senior Copywriter, PZL, Vladi Kravets - Motion Designer, Feeders, Michał Kuczkowski - Head of Motion, Opus B, Juliusz Strachota -   Creative Director, Nieagencja, Bartłomiej Szołajski - Creative Director, Advalue Engaged oraz Filip Tomann – Partner, Timecode Film Production.

Jurorzy, podobnie jak w latach ubiegłych, spotkali się z twórcami półfinałowych prac na warsztatach kreatywnych. To już tradycja konkursu, która umożliwia udoskonalenie zgłoszonych animacji.

Prace wszystkich tegorocznych laureatów można obejrzeć na: www.timecodeakcjaanimacja.pl

Subtelna kreska autorskich ilustracji, użycie tylko dwóch kolorów i przemyślany scenariusz. Autorka bardzo ciekawie komponuje kadr bawiąc się dalszymi i bliższymi planami. Bez zbędnych ozdobników, lekko, ale nie nudno. W tej animacji obraz połączony z VO, tworzy klimat i pięknie opowiada historię. Od początku widać pomysł i świetny warsztat autorki.

Agnieszka Koćmierowska - Senior Art Director, McCann.

Konkurs Timecode Akcja Animacja powstał w 2017 roku z inicjatywy domu produkcyjnego Timecode Film Production, który od kilkunastu lat zajmuje się produkcją spotów reklamowych, branded contentu i animacji. Celem konkursu jest wzrost poziomu polskiej animacji reklamowej i wyszukiwanie młodych talentów.

Grafmag jest patronem medialnym konkursu.

To może Cię zainteresować