Skuteczne działania w social mediach wymagają zapoznania się z potrzebami odbiorców. Efektywne formy przekazu oraz zasady tworzenia angażujących treści zmieniają się w błyskawicznym tempie – dlatego chcąc pozostać na topie, musimy stale dostosowywać swoją strategię do obowiązujących reguł. Sprawdź, na co warto przygotować się w 2022 roku.
Krótkie formy wiodą prym – TikTok czy Instagram?
Czas, przez który statystyczny odbiorca jest w stanie skoncentrować się na treści materiału z którym zapoznaje się w sieci ulega coraz większemu skróceniu. O rosnącym trendzie na bardzo krótkie formy najlepiej świadczy sukces TikToka – najpopularniejsze materiały na podbijającym rynek portalu społecznościowym miały często zaledwie kilkanaście sekund.
Jeżeli Twoim celem jest sukces w social mediach w 2022 roku – niezależnie od rodzaju działalności czy branży, w jakiej funkcjonujesz, skoncentruj się zatem w tworzonych przez siebie materiałach na dostarczeniu możliwie jak największej wartości w krótkim czasie. Istotne jest też dopasowanie treści do platformy, na której planujemy ją udostępnić – z biegiem czasu oczekiwania użytkowników poszczególnych social mediów ulegają coraz większemu rozwarstwieniu.
Wybór odpowiedniej platformy do kontaktu z naszymi fanami będzie mieć zatem kluczowe znaczenie dla sukcesu profilu. 2022 rok najprawdopodobniej rozstrzygnie bój, toczący się pomiędzy Instagramem a TikTokiem – nowe rozwiązania wprowadzane przez Instagram, takie jak choćby Reels czy coraz powszechniejsze transakcje NFT, przyciągają na platformę kolejnych użytkowników oraz influencerów, zmieniając sposób funkcjonowania portalu. Wszystkie te informacje mogą mieć decydujące znaczenie przy tworzeniu strategii marketingowej w 2022 roku.
Czego nie robić w social mediach w 2022 roku?
Analizując najpopularniejsze profile na Youtube czy Facebooku możemy zauważyć jedną wspólną cechę dla wszystkich z nich – autorzy od pierwszych sekund materiału przechodzą do właściwej treści. Ma to spore uzasadnienie w sposobie zachowania internautów w 2022 roku. Ogromna większość odbiorców w momencie natrafienia na powtarzalną i nie wnoszącą żadnej wartości treść natychmiast opuszcza materiał w poszukiwaniu czegoś bardziej interesującego.
Krótki czas trwania filmu oraz nasycenie go treścią to jednak dopiero początek. Współczesny internauta widział już naprawdę wiele – jeśli chcemy go czymś zainteresować, dobrze zastanówmy się, jaki przekaz najskuteczniej utrzyma jego uwagę i to od niego rozpocznijmy nasz materiał.
Wyróżnij się jakością nasyconego treścią przekazu
Nie ulega wątpliwości, że 2022 rok przyniesie nam kolejną falę materiałów wideo, podcastów, artykułów blogowych i wszelkiego typu innych informacji podawanych w najróżniejszych formach. Przewagę mogą zatem zyskać nie ci, którzy kilka razy dziennie udostępniają jakikolwiek materiał, a osoby, które postawią na jego jakość.
W żadnym wypadku nie mamy tutaj na myśli jakości w sensie zaplecza technicznego – tym, co będzie przyciągać internautów w 2022 roku jest przemyślany, przesycony treścią przekaz. Wszelkie techniczne niedoskonałości, takie jak smartfonowa jakość wideo czy dźwięku mogą w tym wypadku nawet zadziałać na Twoją korzyść, zwiększając autentyczność materiału.
Kluczem do sukcesu pozostaje jednak obserwacja zachowania fanów oraz reagowanie na ich zmieniające się potrzeby. Korzystając ze specjalistycznych rozwiązań, wspierających obsługę portali społecznościowych, możemy ten proces w całości zautomatyzować. Zestaw narzędzi do zarządzania Social Media – NapoleonCat pozwala w prosty sposób dokonać wnikliwej analizy aktywności fanów na kilku portalach społecznościowych oraz wyłonić treści i sposób publikacji, przyczyniające się do największego wzrostu naszej popularności.
Jaki content zapewni nam sukces w 2022 roku?
Choć trendy w social mediach mogą się różnić w zależności od docelowej grupy odbiorców czy charakterystyki konkretnego portalu, pewne zasady pozostają niezmienne. Największą popularność w ubiegłym roku zyskiwały treści, tworzone w sposób prosty i naturalny. Filmy nagrywane smartfonem, w domowych warunkach, przy niekoniecznie doskonałym oświetleniu. Materiały, z którymi odbiorca mógł się utożsamić – poczuć, że nadawca komunikatu zwraca się do niego personalnie, zamiast przemawiać z piedestału do ogromnej grupy fanów.
Choć nie potrzeba wybitnych zdolności dedukcyjnych, żeby zaobserwować wspomnianą tendencję, większość twórców treści w social mediach zdaje się traktować obowiązujące trendy jako zjawisko, niedotyczące świata reklamy. Nic bardziej mylnego – tworząc treści, które bardziej przypominają osobisty przekaz niż próbę sprzedania komuś swojego produktu, zyskujesz szansę na wyróżnienie się spośród grona twórców treści, których wyobrażenie o marketingu utknęło w świecie sprzed dwóch dekad.
Jak dbać o regularność w social mediach?
Kiedy już dokonamy analizy preferencji naszych odbiorców, staniemy przed niełatwym zadaniem sprostania ich potrzebom. Choć lość udostępnianych treści nie będzie miała w bieżącym roku zbyt wielkiego znaczenia, regularność aktualizacji profilu pozostanie wciąż kluczowym czynnikiem naszego sukcesu.
Na szczęście jednak nie musimy być w tym pozostawieni sami sobie. Narzędzie do planowania i publikacji postów w social media wykona za nas najtrudniejszą część pracy związanej z opieką nad portalami społecznościowymi. W połączeniu z analizą aktywności odbiorców, odpowiednio zaplanowana publikacja treści stanie się prawdziwym motorem napędowym dla popularności naszej marki.