01Jeśli chcesz, aby Twój artykuł ukazał się na łamach naszego magazynu – daj nam znać!

Przesłanie do nas artykułu jest tak proste, jak wysłanie maila na adres:

redakcja@grafmag.pl

Do każdego artykułu, w wiadomości e-mail, należy załączyć następująca informację:

Udzielam redakcji magazynu Grafmag nieodpłatnej licencji na nieograniczoną czasowo publikację w formie elektronicznej załączonego artykułu w ramach domeny grafmag.pl oraz na profilach portali społecznościowych zarządzanych przez redakcję magazynu. Artykuł przez cały okres publikacji musi być dostępny publicznie i  nieodpłatnie.

Powyższe oświadczenie gwarantuje nam możliwość publikacji artykułu na naszej stronie, a także gwarantuje Wam to, że forma publikacji artykułu nigdy nie ulegnie zmianie – to znaczy – nigdy nie będziemy mogli uczynić dostępu do artykułu płatnym czy tylko dla wybranych czytelników.

Podziel się swoją wiedzą!

Ideą magazynu internetowego Grafmag jest publikowanie wartościowych materiałów dotyczących szeroko pojętej grafiki komputerowej, fotografii czy tworzenia stron internetowych. Materiały te w postaci artykułów, tutoriali oraz wszelkiego rodzaju galerii inspiracji mają na celu pomóc w samodoskonaleniu się osób je czytających.

Jeśli czujesz, że masz coś ciekawego do przekazania – prześlij do nas swój materiał. Dokładnie go przeczytamy i jeśli nam się spodoba – chętnie opublikujemy go na łamach naszego magazynu. Artykuły mogą dotyczyć wszystkiego, co związane z grafiką, fotografią oraz tworzeniem stron internetowych. Możesz zamieścić w nim swoje przemyślenia, porady, materiały, a nawet listy inspirujących prac.

A może chcesz napisać artykuł, jednak nie masz pomysłu na temat? Skontaktuj się z nami, a my postaramy się rozwiązać Twój problem. Jeśli masz pomysł, ale wątpliwości co do formy i treści – możesz przesłać nam swój artykuł, a my postaramy się pomóc Ci go poprawić zarówno ze strony stylistycznej, jak i merytorycznej.

Aktualnie nasi czytelnicy chcieliby przeczytać artykuły osób związanych z tematyką:

  • responsive design,
  • tworzenie projektów aplikacji mobilnych,
  • projektowanie ilustracji,
  • rysunek i digital painting.

Nie bój się!

Podczas weryfikowania artykułu, zwracamy uwagę głównie na jego zawartość merytoryczną, a nie na sposób w jaki został napisany. Nie martw się więc, jeśli masz wątpliwości, co do swoich umiejętności językowych, ze wszystkim postaramy się pomóc. Każdy artykuł jest przez nas redagowany tak, aby jego forma była przystępna dla czytających.

Nie masz absolutnie nic do stracenia! Publikując artykuły w naszym magazynie, to Ty ustalasz na jakiej licencji się tam znajdują. My zadbamy o to, aby informacja o tym znalazła się pod Twoim postem w taki sposób, aby nikt jej nie przeoczył. Oprócz tego nie żądamy od Ciebie prawa wyłączności. Artykuł przez cały czas pozostaje Twoją i tylko Twoją własnością. Możesz więc publikować go także na innych stronach, czy własnym blogu (pod warunkiem, że dasz nam prawo pierwszeństwa publikacji).

kubki-bez-tlaCo mogę zyskać?

Pod każdym artykułem obowiązkowo umieszczamy informację o jego autorze. W podpisie znajduje się imię i nazwisko, odnośnik do Twojego portfolio lub strony firmowej, awatar, krótki opis. W opisie umieścić możesz wszystko – od informacji o zainteresowaniach po informacje o branży lub firmie, w której działasz. Publikowanie w Grafmagu jest więc dla Ciebie dobrą reklamą, dzięki której możesz zwiększyć swoją popularność zarówno wśród innych grafików, jak i wśród potencjalnych klientów. Jeśli Twój artykuł oraz strona internetowa będą atrakcyjne, w zamian za niego otrzymasz także dwutygodniowy pakiet reklamowy na Grafmag w skład którego wchodzi umieszczenie informacji o Twojej działalności na naszym Facebooku oraz baneru reklamowego o wielkości 175×100 px na stronie.

Dodatkowo, autor każdego artykułu otrzyma od nas kubek Grafmag, idealny do parzenia porannej kawy.

Grafmag jest zarejestrowanym sądownie czasopismem wydawanym online. Jeśli Twoja szkoła lub uczelnia, przy rozdzielaniu stypendiów lub nagród, bierze pod uwagę publikacje w tego typu magazynach, chętnie wystawimy Ci odpowiednie zaświadczenie.

Porady odnośnie tworzenia i przesyłania artykułów

Tworząc swój artykuł weź pod uwagę listę porad zamieszczonych poniżej. Przestrzeganie ich ułatwi nam pracę i przyspieszy czas potrzebny na przygotowanie go pod publikację:

  • tekst artykułu musi być nadesłany w formacie, z którego będziemy w stanie go skopiować (np. ODT, DOC, DOCX, ale nie PDF), bądź udostępniony nam przez Google Docs;
  • podczas formatowania Twojego artykułu pamiętaj o oznaczaniu jego części, takich jak nagłówki, akapity, linki itp. Jeśli chcesz, abyśmy odpowiednio sformatowali wybrany przez Ciebie fragment tekstu (na przykład jakąś ważną informację, kroki postępowania, czy kod programu), oznacz lub opisz go odpowiednio w pliku, który nam przesyłasz;
  • wszystkie obrazki, które mają zostać dołączone do artykułu, muszą zostać nadesłane osobno (dozwolone rozszerzenia to JPGPNG, GIF tylko w przypadku, gdy trzeba będzie pokazać coś ruchomego);
  • 02podczas ilustrowania artykułu możesz korzystać ze zdjęć z banków stoków Depositphotos oraz Fotolia, dzięki współpracy z tymi firmami możemy wykupić wybrane przez Ciebie zdjęcia na potrzeby publikacji oraz tworzenia grafik do konkretnego tutorialu;
  • w tekście musi być wyraźnie zaznaczone, w którym miejscu mamy umieścić obrazek;
  • najszerszy obrazek, jaki jesteśmy w stanie umieścić w treści bez powiększania, będzie miał 888 pikseli szerokości, staraj się, o ile to możliwe, aby grafiki były czytelne w tym formacie;
  • mile widziane jest nadsyłanie fragmentów kodu w plikach tekstowych lub umieszczanie ich w tekście za pomocą fontów o stałej szerokości – ułatwi nam to weryfikację jego poprawności;
  • jeśli artykuł dotyczy kodowania, obowiązkowe jest dołączenie demonstracji działania kodu;
  • wszystkie pliki graficzne i plik z artykułem załącz do wiadomości e-mail, jaką nam wyślesz;
  • pamiętaj o wyborze odpowiedniej licencji, na której chcesz opublikować swój tekst, dostępne opcje to: wszystkie prawa zastrzeżone, domena publiczna (czyli zrzekasz się wszelkich praw majątkowych do artykułu) oraz jedna z licencji Creative Commons;
  • jeśli wysyłasz artykuł po raz pierwszy – prześlij nam także zdjęcie wielkości (80×80 px), kilka zdań o sobie, adres do Twojej strony domowej lub portfolio (zawsze publikujemy tylko jeden adres dla jednego autora), adres do profilu na Google Plus (aby wyszukiwarka Google mogła oznaczyć Cię jako autora artykułu w wynikach wyszukiwania), a także login na portalu Twitter (w tym samym celu co adres do profilu Google Plus); adres strony domowej oraz informacje o Google PlusTwitterze nie są przez nas wymagane;
  • jeśli waga wszystkich załączonych do wiadomości e-mail plików przekroczy 20 MB, wyślij je na Dysk Google, Dropbox, SkyDrive lub własny serwer, uprzejmie prosimy o niewysyłanie więcej niż jednej wiadomości e-mail na artykuł.

Czego mi nie wolno?

Podczas tworzenia Twojego artykułu, musisz stale pamiętać o przestrzeganiu prawa. Zwróć szczególną uwagę na prawa autorskie do prac oraz tekstów, których używasz. Pamiętaj, że pod żadnym pozorem nie wolno Ci przypisywać sobie autorstwa prac oraz tekstów innych osób. Nie możesz także tłumaczyć materiałów z innych stron i pisać o nich jak o swoich. Wszelkie materiały, które nam udostępniasz muszą być Twoją własnością.

Zdjęcia ilustrujące tą stronę pochodzą z serwisu Depositphotos i zostały wykonane przez big_like. Ilustracja w nagłówku: © ollyFotolia.com