Timecode Akcja Animacja, to otwarty konkurs skierowany do twórców animacji i motion designerów, którego celem jest wyłonienie młodych zdolnych twórców i umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.

Szukamy animatorów, motion designerów oraz twórców, którzy potrafią ciekawie opowiadać  historie za pomocą ruchomych obrazków. Produkując filmy dla komunikacji marketingowej, z jednej strony widzimy ogromny wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju content, a z drugiej wciąż dużą niszę na rynku i potrzebę edukacji  w tym zakresie. Mam nadzieję, że konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA będzie pewnego rodzaju platformą wymiany pomysłów i nowym spojrzeniem na polską animację dedykowaną komunikacji marketingowej – powiedział Tomasz Dławichowski (managing director Timecode Film Production, organizatora konkursu).

Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu będącego odpowiedzią na wybrany przez siebie brief. Na stronie projektu ogłoszone zostały tematy konkursowe oraz creative startery (wybór tekstów lektorskich wraz z muzyką oraz główne założenia, przygotowane w oparciu o wytyczne sześciu parterów konkursu: Cinema City, Zee One, Sas Institut, Ursus, Polskie Koleje Państwowe oraz Premium Mobile).

W jury konkursu znajdują się przedstawiciele świata sztuki oraz eksperci branży marketingowej i kreatywnej: Andrzej Pągowski (artysta, grafik), Grzegorz Szczepański (CEO Hill+Knowlton Strategies), Dawid Korzekwa (Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej), Anna Iller (Branded Content manager Allegro), Katarzyna Rykaczewska (PR Senior Specialis), Łukasz Słotwiński (Creative Director Canal+/nc+), Agnieszka Koćmierowska (Creative Group Head Ogilvy), Piotr Krauschar (Parter Zarządzający Face Addicted), Mariusz Neon Mitek (Designer in Chief Leniva Studio), Michał Paśko (Producent Timecode Film Production), Jerzy Drozda (Technical Artist T Media).

Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. W półfinale konkursu jury wyłoni pięć najciekawszych animacji, które najlepiej odpowiadać będą na zadany temat i przedstawią najwyższy poziom oryginalności. Półfinaliści zaproszeni zostaną do udziału w warsztacie, podczas którego pod okiem ekspertów, będą mieli okazję pracować nad udoskonaleniem swoich prac. Laureat pierwszej edycji konkursu, którego poznamy 12 grudnia otrzyma nagrodę główną (10 000 zł, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom). Natomiast partnerzy konkursu przyznają sześć wyróżnień w postaci gratyfikacji finansowej i tabletów Wacom. Zwycięskie prace zostaną opublikowane w sieci i wykorzystane w komunikacji marek partnerskich.

Konkurs skierowany jest do wszystkich w wieku 18-35 lat, w szczególności do studentów i absolwentów uczelni artystycznych.

Źródło: Materiały prasowe organizatora