Okładka artykułu Oryginalne, zaskakujące i skuteczne… opakowania! — Galeria inspiracji
Inspiracje

Oryginalne, zaskakujące i skuteczne… opakowania!

Galeria inspiracji

Zdjęcie autora Przemysław Szliep
0

Nieodzownym elementem promocji produktu jest jego opakowanie. Klienci oczekują od wytwórcy produktu najwyższej jakości, niemniej jednak producent musi także zadbać o skuteczną reklamę swoich wyrobów. Opakowanie może wiele i często to ono decyduje o wyborze Konsumenta. Zapraszamy zatem do przejrzenia zbioru opakowań, które można uznać za jedne z najbardziej oryginalnych.

Uśmiechnięta włóczka

Opakowanie powinno zwracać na siebie uwagę. Więc dlaczego nie zrobić tego za pomocą uśmiechu. Na taki właśnie pomysł wpadła agencja Ogilvy&Mater. Pracując na zlecenie Rellana Hair agencja stworzyła projekt opakowania dla włóczki. Uśmiechnięte męskie twarze są wyjątkowo silnym magnesem. Pozytywnie nastrajają kupujących a tym samym przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Ta kampania jest najlepszym przykładem, że sukces można odnieść naprawdę niewielkim nakładem finansowym.

rellanahair

Twarzowe pędzle

Motyw twarzy na opakowaniach zyskał sobie niemałą popularność, czego najlepszym przykładem jest projekt autorstwa Khudayara Aghayarova z Azerbejdżanu. Pędzle do golenia firmy Brushman zyskały oryginalne opakowanie w postaci zdjęć męskich twarzy. Bardzo zabawnym elementem projektu jest włosie pędzla, które jednocześnie stanowi fryzurę przedstawionych na opakowaniu Panów. Zauważalne i zabawne opakowanie, które wzbudza w konsumentach chęć posiadania właśnie takiego produktu.

1

Niezbędnik każdego malarza

Jak pokazuje poniższy projekt nawet pędzle malarskie można sprzedawać z fantazją. Przekonuje nas o tym Simon Laliberte z Kanady. Prosty kartonik z męskimi twarzami, przeznaczony na pędzle malarskie tworzy bardzo humorystyczne wizerunki. Widząc tak „podany” produkt przestajemy się zastanawiać nad jakością oferowanych nam pędzli.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (3)

Gadające ciastka

Dużą dozą kreatywności wykazali się studenci moskiewskiej szkoły projektowania. Stworzyli oni koncepcję opakowania ciastek przedstawiające ludzkie twarze. Najbardziej oryginalne wydaje się samo otwarcie, umieszczone na wysokości ust. Otwarcie buzi oznacza dostęp do pysznych, słodkich ciasteczek.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (1)

Miauczące mleko

Hattomonkey Studio stworzyło bardzo ciekawy projekt kartonu na mleko. Jeżeli znudziły Wam się już te same powtarzalne wzory opakowań, to koniecznie musicie spojrzeć na ten produkt. Postawione uszy oraz oryginalny rysunek z różnokolorowych „iksów” nie tylko bawią, ale także zachęcają do wypicia szklaneczki mleka.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (4)

Smaczna ryba

Na pierwszy rzut oka to tylko zwykła ryba podana na tacce. Umieszczona na środku etykieta pokazuje nam jednak, jak smacznie będzie ona wyglądała po przyrządzeniu. Od samego patrzenia można zgłodnieć. Niby nic, a jednak wzbudza zainteresowanie. Prostota, która zwraca uwagę – takie właśnie było zamierzenie projektantów.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (5)

Krwisty stek

Nikt nie chce już kupować „kota w worku”. Dlatego projektanci coraz chętniej tworzą opakowania, które pokazują swoją zawartość i jednocześnie eksponują jakość produktu. Tak jest w przypadku opakowania z wołowiną wprowadzonego do sprzedaży przez sieć Migros. Proste, przejrzyste opakowanie oraz krwista wołowina, która w naszych myślach przybiera już postać wybitnego steku. Pokazywanie jedzenia wzbudza apetyt, a tym samym zachęca do zakupu.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (6)

Owocowe słoiki

Organiczne konfitury Organic Earth zostały zapakowane tak, że trudno będzie się im oprzeć. Soczyste kolory słoiczków oraz nakrętki upodobnione graficznie do plastra arbuza, pomarańczy czy grejpfruta niemal ukazują nam wnętrze konfitury. Z tych opakowań aż bije soczystość pysznych owoców. Oprzeć się takiej pokusie to szalenie trudne zadanie.

Organic-Earth-Packaging

Porcja owoców od Kleenex

Każdy z nas zna chusteczki higieniczne firmy Kleenex. Na zlecenie firmy ilustrator Hikoro Anders stworzył oryginalny projekt opakowania chusteczek. Każde pudełko ma formę kawałka owocu. Trzymając w dłoniach pudełko chusteczek mamy ochotę je ugryźć. Z pewnością jest to orzeźwiająca i szalenie ciekawa odmiana od nieco nudnych, sztampowych opakowań konkurencji.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (8)

Ekologiczne wieszaki

Jako że w modzie jest teraz wielofunkcyjność, Brytyjczyk Steve Haslip postanowił stworzyć praktyczne opakowanie na T-shirt wykonane z kartonu. Jak się okazuje po rozpakowaniu koszulki z pozostałości opakowania możemy zrobić praktyczny wieszak. Tanio, ekologicznie i bardzo pomysłowo. Takie inicjatywy zyskują uznanie w oczach klientów.

Hanger2

Hanger4

Hanger3

Ciastka prosto z pieca

Idąc tropem kartonowych opakowań chcemy zaprezentować projekt agencji Saturday Mfg, przedstawiający opakowanie na ciastka. Ma ono bardzo oryginalną formę imitującą kuchenkę. Dodatkowo opakowanie utrzymuje temperaturę dzięki czemu po rozpakowaniu ciastka sprawiają wrażenie, jakby wyjęto je prosto z pieca. Każdy po spróbowaniu zachwyci się ich świeżością oraz intensywnym zapachem.

oryginalne-zaskakujace-i-skuteczne-opakowania (1)

Co można powiedzieć o przedstawionych powyżej opakowaniach? Każde z nich jest oryginalne na swój sposób. Każde także doskonale promuje i zachęca do zakupu znajdującego się w środku produktu. Form wyrazu jest wiele, ale cel tylko jeden – nakłonić Konsumenta do nabycia towaru. A Wam które z tych opakowań podoba się najbardziej?

To może Cię zainteresować