Okładka artykułu Najbardziej oryginalne opakowania żarówek — Kreatywne i inspirujące przykłady
Inspiracje

Najbardziej oryginalne opakowania żarówek

Kreatywne i inspirujące przykłady

Zdjęcie autora Przemysław Szliep
0

Żarówka to produkt, którego nie może zabraknąć w żadnym domu. Co ciekawe, jej zakup może nam dostarczyć wielu wrażeń. Tym razem wynikać one będą nie z wydajności czy mocy, ale z oryginalnych, niezwykle pomysłowych sposobów opakowania. Poniżej przedstawiam 10 niepowtarzalnych opakowań żarówek, jakie w ostatnim czasie pojawiły się na rynku.

Nowe oblicze Philipsa

Pudełko opracowane na zlecenie firmy Philips robi niesamowite wrażenie. Żarówki umieszczone w różnej wielkości opakowaniach, które swoim wyglądem przypominają doskonale nam znane z chemii cząsteczki, wzbudzają zainteresowanie i intrygują. Pakowane po 1, 2 i 4 sztuki, w sześciennych opakowaniach, stanowią przyjemną odmianę od tradycyjnych, ogólnodostępnych pudełek. Dodatkowo kolor opakowania informuje nas o mocy żarówki.

05_18_11_philipLED_11

05_18_11_philipLED_1

05_18_11_philipLED_4

05_18_11_philipLED_8

05_18_11_philipLED_10

Źródło grafik.

Żarówka z niespodzianką

Kolejnym bardzo ciekawym opakowaniem jest to, stworzone przez projektanta Terrenca Fradeta. I w tym przypadku twórca zerwał z tradycyjnym, prostokątnym pudełkiem. Fluorescencyjna żarówka umieszczona jest w opakowaniu o charakterystycznie ściętych krawędziach. Dzięki temu boki pudełka przypominają krople wody. Ta z kolei ma być wyrazem ekologicznego charakteru produktu. Proekologiczne jest również, dołączone do żarówki, ziarenko, które po posadzeniu, podlaniu i oczywiście odpowiednim oświetleniu przeistoczy się w piękną roślinę.

power-plant-02

power-plant-03

power-plant-01

Źródło grafik.

Przyjazna środowisku

Kolejne z opisywanych opakowań również odznacza się proekologicznym charakterem. Pudełko, wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska, zaprojektowane zostało w minimalistycznym stylu. Prosty, jakby niedbale wykonany, nadruk oraz dobrze nam znany „kartonowy” kolor świadczą o naturalności i zachęcają do zakupu żarówek „dbających o środowisko”.

Eco-Friendly-light-bulbs-01

Eco-Friendly-light-bulbs-03

Źródło ilustracji.

Powiew przyszłości

Żarówki LED-owe to już nie tylko przyszłość, ale i teraźniejszość. W tym przypadku producent postanowił jeszcze bardziej podkreślić ich nowoczesność projektując iście futurystyczne opakowanie. Nieszablonowy kształt i przykuwająca uwagę kolorystyka sprawiają, że klienci chętnie sięgają po ten produkt. Co ciekawe oryginalna forma opakowania ma w jeszcze większym stopniu chronić żarówkę przed uszkodzeniem. Zupełnie jakby w pudełku ukryty został cenny skarb.

JUSTLED-2

JUSTLED-1

Źródło zdjęć. 

Prostota w czystej formie

Kolejne z serii opakowań proekologicznych. Chyba bardziej pasuje tu jednak określenie „kawałek tekturki opasający żarówkę”. Ale czy potrzeba czegoś więcej? Oryginalne, dające ochronę, idealnie prezentujące produkt opakowanie wykonane jest z materiałów przyjaznych środowisku. Można by powiedzieć – pudełko w starym stylu. Ale ten styl również może być niezwykle efektowny i przyciągający konsumenta.

Michelle-Wang-potw-(1)

Michelle-Wang-potw-(3)

Michelle-Wang-potw-(7)

Źródło ilustracji.

Ekologia przez duże E

Słowo ekologia odmieniane jest w dzisiejszych czasach przez wszystkie przypadki. Troskę o środowisko naturalne biorą sobie do serca także producenci opakowań. Jeden z niemieckich studentów zaprojektował pudełko na żarówkę wykonane z materiałów biodegradowalnych. Do jego produkcji użyty został karton do pakowania jajek. W pełni naturalne, pozbawione nadruków pudełko jest praktyczne, efektowne i przede wszystkim przyjazne dla środowiska.

O_Meier_2

O_Meier_1

Źródło zdjęć.

Żarówka w kształcie jabłka

Projektanci opakowań prześcigają się w pomysłach na oryginalny i niepowtarzalny sposób zapakowania żarówek. Jednocześnie starają się podkreślić energooszczędność samego produktu. Tak jest również w przypadku żarówek firmy Geniled. Zapakowane są one w estetyczne, białe kartoniki z wyciętym wzorem owocu. Charakterystyczny, zielony listek nad wycięciem stanowi nie tylko logo producenta, ale także doskonale współgra z wycięciem na froncie opakowania. Z pewnością niełatwo jest oprzeć się tak „soczystej i owocowej” żarówce.

GENILED-pack-LED-bulbs-04

GENILED-pack-LED-bulbs-15

GENILED-pack-LED-bulbs-03

GENILED-pack-LED-bulbs-12

GENILED-pack-LED-bulbs-02

GENILED-pack-LED-bulbs-07

Źródło grafik.

Najważniejszy jest kontrast

Opakowania na żarówki kojarzą nam się raczej z szarzyzną i jednostajnymi, bardzo jasnymi kolorami. Tymczasem projekt stworzony przez Hache Communication jest zupełnie inny. Opakowanie wymyślone przez tą agencję imponuje wyrazistością oraz kontrastami. Poszczególne typy żarówek zamknięte są w opakowaniach bardzo spójnych, pod względem designu, ale jednocześnie przeciwstawnych jeśli chodzi o kolor opakowania. Taka feeria barw musi wyróżniać się spośród innych produktów. A przecież o to właśnie chodzi w tego typu realizacjach.

OP_hache

OP_hache_brick

OP_hache_hidalgos

Źródło ilustracji.

Energia w czystej postaci

Bardzo ciekawe opakowanie dla popularnego produktu, jakim są żarówki, zaprojektowała agencja Shake Design. Celem projektantów było przedstawienie energii, jaka drzemie w oferowanych produktach. Ciemne, niebiesko-granatowe tło doskonale przełamują jasne, otoczone poświatą grafiki poszczególnych typów żarówek. Można powiedzieć, że idealnie rozświetlają ciemne tło. Doskonała gra świateł oraz zastosowanie oryginalnych, niemalże trójwymiarowych grafik naprawdę przyciąga wzrok. A o to przecież chodzi!

Tadiran-Lighting-Package_7

Tadiran-Lighting-Package_1

Tadiran-Lighting-Package_3

Tadiran-Lighting-Package_5

Źródło ilustracji.

Na pewno żarówka?

Chociaż Czesi to nasi sąsiedzi to jednak upodobania stylistyczne mamy zgoła odmienne. Dobrym tego przykładem jest opakowanie żarówki zaprojektowane przez DePOT Design. Na pierwszy rzut oka interesujący kartonik przypomina nam raczej opakowanie na kubek do kawy. Nawet kolorystyka „kawy z mlekiem”. A jednak w środku kryje się żarówka LED-owa. Z drugiej strony opakowanie jest interesujące, intrygujące oraz gustowne. Duży nacisk położono także na jego „proekologiczność”. Z całą pewnością można je nazwać bardzo oryginalnym.

Ivolia_05

Ivolia_01

Ivolia_02

Źródło grafik.

Jak pokazują powyższe przykłady żarówka to produkt, który również daje spore pole do popisu dla projektantów opakowań. Przedstawione opakowania rzucają zupełnie nowe światło na ten, wydawałoby się mało ciekawy i pospolity, produkt.

To może Cię zainteresować