Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy was o zmianach, jakie szykują się w kwestiach własności serwisu Fotolia. W środę, 28 stycznia ogłoszona została oficjalna informacja na temat zakupu tego serwisu przez firmę Adobe oraz planów na połączenie jej z flagową usługą firmy – pakietem Creative Cloud.

Zgodnie z informacją prasowa, którą otrzymaliśmy, teraz rozpoczną się prace nad integracją zasobów Fotolia z Adobe Creative Cloud. To zapewni obecnym i przyszłym członkom Creative Cloud możliwość dostępu i zakupu z bazy ponad 35 milionów zdjęć i klipów wideo, znacznie upraszczając i przyspieszając proces projektowania. Adobe planuje także kontynuować działalność serwisu Fotolia jako samodzielnej usługi, dostępnej dla każdego.

Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, aby radykalnie uprościć zakup i sprzedaż treści stockowych, powiedział David Wadhwani, senior vice president działu Digital Media w Adobe. Fotolia pomaga Creative Cloud stać się rynkiem dla kreatywnych, gdzie można kupować i sprzedawać zasoby wysokiej jakości, wyszukiwać utalentowane osoby i promować ich pracę przed wpływową globalną społecznością.

Jak widać, wiele może się zmienić w przyszłości serwisu Fotolia, możemy spodziewać się miedzy innymi zwiększenia ilości możliwych do pobrania plików o materiały, które graficy będą mogli udostępniać poprzez usługę Creative Cloud, a może nawet integracji go z serwisem Behance, który także Adobe nabyło kilka lat temu. Niestety głosów na temat zwiększenia dostępności większych miniatur czy darmowych zdjęć w ramach pakietu Creative Cloud na razie nie słychać, ale może doczekamy się i tego.

Równocześnie z tymi rewolucjami, nowi właściciele zapowiadają, że serwis pozostanie także niezależną platformą, a więc osoby które nie posiadają abonamentów, nie muszą obawiać się konieczności zmiany dostawcy fotografii. Na dzień dzisiejszy widać już pierwsze oznaki integracji – logo Adobe w nagłówku serwisu.

A jakie jest wasze zdanie? Cieszy was ten zakup czy jednak ogarnia strach przed coraz to bardziej zwiększającym się monopolem firmy Adobe w sferze graficznej?

Aleksandra Tulibacka
autor artykułu

Redaktor naczelna magazynu Grafmag, właścicielka studia graficznego OH! Studio. Inżynier informatyki, nie wykazująca zainteresowania programowaniem i magister dziennikarstwa, zdecydowanie zainteresowany tematem. Pasjonuje się projektowaniem i nowoczesnymi technologiami.

Ilustracja w nagłówku artykułu: © Business contract — Fotolia.com
Wszystkie prawa zastrzeżone

Wszystkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa do artykułu są własnością jego autora. Kopiowanie, modyfikowanie, cytowanie artykułu bez jego zgodny jest zabronione.